پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: کیفیت پرسپولیس بسیار بالاست و با اینکه هر هفته حریفان بازی‌های ما را آنالیز می‌کنند، اما راهکاری برای جلوگیری از قدرت سرخپوشان ندارند.

نبی‌الله باقری‌ها در گفت‌وگو با میزان، درباره شرایط فنی تیم فوتبال پرسپولیس و نتایج خوب این تیم با وجود مشکلات متعدد اظهار داشت: تجربه بالای کادرفنی پرسپولیس باعث شده بسیاری از مشکلات بیرون از زمین به داخل مستطیل سبز کشیده نشوند. پرسپولیس در این سال‌ها و خصوصاً در این فصل، مشکلات مدیریتی عمده‌ای داشته و تجربه بالای کادرفنی و بازیکنانی مانند سیدجلال حسینی باعث غلبه بر حواشی شده و این مسائل، کیفیت فنی تیم را خیلی تحت تاثیر قرار نداده‌اند.

وی ادامه داد: در فوتبال خرج کردن به تنهایی چاره ساز نیست، برای مثال سپاهان از لحاظ هزینه و امکانات برترین تیم ایران است، اما پرسپولیس مربیان بزرگ و با سابقه‌ای دارد که کمک زیادی به تیم کرده و روند فنی بازیکنان را رو به جلو نگه داشته‌اند. کیفیت پرسپولیس بسیار بالاست و با اینکه هر هفته حریفان بازی‌های ما را آنالیز می‌کنند، اما راهکاری برای جلوگیری از قدرت سرخپوشان ندارند. انگیزه بالای بازیکنان، خودباوری، نوسان بسیار کم و بالانس بودن شرایط تیم، موجب موفقیت پرسپولیس در این هفته‌ها شده است.

*بسته شدن پنجره پرسپولیس تکراری و خسته کننده شده

پیشکسوت پرسپولیس در رابطه با بسته شدن مجدد پنجره نقل و انتقالات این باشگاه عنوان کرد: این خبر دیگر تکراری و خسته کننده شده است. هر ماه و هر هفته پنجره پرسپولیس بسته می‌شود، ظاهراً باشگاه پنجره‌های زیادی دارد که یکی یکی در حال بستن آن‌ها هستند! این معضل تبدیل به امری عادی برای آقایان شده است و همه این مشکلات به ضعف مدیریتی و عدم ثبات و دوام در مدیریت باز می‌گردد که به پرسپولیس آسیب زده است. این آسیب‌ها امسال بسیار بیش از حد شده و روزی نبوده که یک مربی و بازیکن از پرسپولیس شکایت نکنند و شوکی تازه به تیم وارد نشود.

وی در خصوص شکایت بوژیدار رادوشوویچ و محکوم شدن پرسپولیس به پرداخت رقمی بسیار بالا تصریح کرد: مسئله رادوشوویچ می‌توانست بهتر مدیریت شود. او چند سالی است در پرسپولیس توپ می‌زند و هر وقت بازی کرده یا روی نیمکت بوده حواشی بسیار کمی داشته است. رادو گلر خوبی بود و او را خیلی ساده از دست دادیم؛ مقصران این اتفاق باید پاسخگو باشند. در یک تیم بزرگ و رقابتی نباید فقط یک دروازه‌بان خوب حضور داشته باشد و بودن دو دروازه‌بان و رقابت بین آن‌ها باعث پیشرفت هر دو نفر خواهد شد. به طور کلی در قضیه رادوشوویچ خیلی سهل انگاری شد.

*استقلال و پرسپولیس به محلی برای مشهور شدن مدیران تبدیل شده‌اند

باقری‌ها درباره دو بازیکن تاجیکستانی پرسپولیس و عملکرد آن‌ها گفت: بازیکنان تاجیک بازیکنان خوبی هستند، اما باید از آن‌ها انتظاراتی معقول و در حد خودشان داشته باشیم، زیرا آن‌ها از اروپا و باشگاه‌هایی، چون از منچستریونایتد و بایرن مونیخ نیامده‌اند و از کشور همسایه ما تاجیکستان جذب شده‌اند. بازیکنان تاجیک شرایط فنی خوبی دارند و باید صبور باشیم و آن‌ها را به حاشیه نبریم. گاهی اوقات فشار هواداران و فضای مجازی باعث می‌شود کیفیت یک بازیکن تحت‌الشعاع قرار بگیرد. این بازیکنان می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند، اما انتظارات باید به جا و در حد توان خودشان باشد.

هافبک اسبق سرخپوشان پایتخت در رابطه با مشکلات عمده مدیریتی ورزش کشور تاکید کرد: مشکلات فوتبال و ورزش ما دیگر عجیب و خسته کننده شده‌اند. افرادی سیاسی در پست‌های مدیریتی ورزش ما حاضر هستند که ادبیات ورزشی و تعامل با مربیان و ورزشکاران را بلد نیستند. آن‌ها بر اساس پست‌های سابق خود، برای مدیریت در ورزش انتخاب شده‌اند، اما جامعه ورزش هرگز پذیرای آن‌ها نخواهد بود. برای مدیریت در ورزش باید شخصیت ورزشی و اطلاعات و شناخت زیادی از آن داشته باشید و نحوه رفتار با بازیکنان را بدانید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به جایگاهی برای برخی افراد تبدیل شده‌اند که چند روزی بیایند، معروف شوند و در جا‌های دیگر پست بگیرند، این پروسه باعث لطمه خوردن هر دو باشگاه شده است. امیدوارم انتخاب مدیران و مسئولان ورزش ما سیاسی نباشد و صرفاً بر اساس توانمندی‌های آنان انجام شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)