پیشکسوت باشگاه پرسپولیس به بازی هفته اول این تیم در لیگ برتر و همچنین موارد مختلف دیگری واکنش نشان داد.

محسن بنگر در گفت‌وگو با فارس در خصوص دیدار پرسپولیس در هفته اول لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن و عملکرد سرخپوشان در این بازی اظهار داشت: به نظر من پرسپولیس در بازی اول بد بازی نکرد هر چند که در لیگ ایران باید دو سه هفته بگذرد تا تیم‌ها شرایط خود را به دست بیاورند. پرسپولیس با هدف بازی کرد و بازی را روی زمین برده بود. در این بازی بازیکنان موقعیت‌هایی داشتند اما از آن استفاده نکردند. به نظر من پرسپولیس دراین بازی خط به خط خوب بود اما باید کار بیشتری صورت بگیرد تا تاکتیک‌ها جا بیفتند. بازیکنانی مثل سعید صادقی، دانیال اسماعیلی‌فر و گولسیانی عملکرد خیلی خوبی داشتند و بقیه بازیکنان هم خوب بودند.

وی درباره عملکرد خط حمله پرسپولیس و انتقادهایی که به مهاجمان شده افزود: نفر اول خط حمله پرسپولیس مهدی عبدی است که در یکی دو فصل اخیر گل‌های مهم و خوبی برای پرسپولیس به ثمر رسانده اما به دلیل انتقادهای زیادی که از او شده فشار زیادی به این بازیکن وارد کرده است. پرسپولیس مهاجمان خوبی دارد، اما فشارها باعث شده تا تمرکز آنها از دست برود. مهاجم خارجی جدید که آمده به نظر من بازیکن خوبی است و در کنار مهدی عبدی می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد، اما موضوع مهم این است که موقعیت‌های خوبی برای مهاجمان ساخته شود. مهدی عبدی مهاجم خوبی است اما در بازی با ذوب‌آهن فقط یک موقعیت به دست آورد که از آن استفاده نکرد. تیم پرسپولیس باید در هر بازی بیشتر از پنج موقعیت گل به دست بیاورد.

بنگر در پاسخ به این سؤال که از نظر شما نقطه قوت پرسپولیس کدام خط است، تصریح کرد: به نظر من نقطه قوت پرسپولیس خط دروازه و خط دفاع است چرا که با حضور علیرضا بیرانوند شاهد این هستیم که پرسپولیس کمتر گل می‌خورد. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود نباید زیاد گل بخورد. فصل گذشته دیدید که استقلال با همین کم گل خوردن توانست قهرمان ایران شود و این مسئله بسیار مهم است.

پیشکسوت پرسپولیس درباره تغییراتی که در کادرفنی این تیم صورت گرفته و مربیان خارجی که به سرخپوشان اضافه شده‌اند خاطرنشان کرد:‌ مطمئنا یحیی گل‌محمدی این مربیان را با شناخت انتخاب کرده و آنها می‌توانند در پرسپولیس موفق باشند. خوبی ماجرا اینجاست که یحیی گل‌محمدی به عنوان نفر اول کادرفنی بالای سر تیم است. به نظر من پرسپولیس باید در پنج هفته اول فاصله خوبی با تیم‌ها بگیرد. به هر حال مربیان خارجی زمان لازم دارند تا با فوتبال ما آشنا شوند. دیدید ساپینتو در استقلال خیلی به شرایط آگاه نبود اما در پرسپولیس، نفر کادرفنی ایرانی است و او شرایط را خیلی خوب می‌شناسد. در پرسپولیس مربیانی مثل یحیی گل‌محمدی و کریم باقری حضور دارند و این موضوع باعث می‌شود تا شرایط پرسپولیس با سایر تیم‌ها متفاوت باشد.

وی در مورد حضور مربیان و بازیکنان خارجی و همینطور هزینه‌هایی که تیم‌ها انجام دادند گفت: سؤال خوبی پرسیدید چرا که خودم دوست داشتم درباره آن صحبت کنم. برخلاف برخی‌ها من معتقدم اینکه باشگاه‌ها هزینه کردند اتفاقات خوبی است و این مسئله باعث می‌شود تا ما لیگ خوبی داشته باشیم و به نظرم لیگ امسال یکی از قشنگ‌ترین لیگ‌های ایران خواهد شد. تیم‌هایی مثل سپاهان، فولاد، استقلال، تراکتور، گل‌گهر، پرسپولیس و… هزینه‌های خوبی انجام دادند و مربیان و بازیکنان خوبی را به تیم‌های خود اضافه کردند و به همین دلیل معتقدم که امسال شاهد یک لیگ خوب خواهیم بود.

بنگر در پاسخ به این سؤال که با حضور مربیان و بازیکنان جدید و بالا رفتن کیفیت لیگ، به نظرت چه تیم‌هایی مدعی قهرمانی در لیگ امسال خواهند بود، اظهار داشت: همانطور که گفتم لیگ امسال لیگ بسیار سختی خواهد بود و لیگ‌ها برای قهرمانی کار دشوارتری نسبت به گذشته دارند. فکر می‌کنم تا هفته آخر قهرمان لیگ مشخص نشود اما تیم‌هایی مثل سپاهان، پرسپولیس، فولاد، استقلال و… امسال مدعیان جدی قهرمانی خواهند بود. درست است که استقلال بازی اول خود را باخت اما این تیم کادرفنی و بازیکنان خوبی دارد و به همین دلیل معتقدم که آنها برای قهرمانی شانس دارند.

این پیشکسوت فوتبال که وارد جرگه مربیگری شده در مورد تغییر نسل مربیان و حضور مربیان جوان در لیگ برتر خاطرنشان کرد: اتفاق خیلی خوبی در حال رخ دادن است و شاهد هستیم که مربیان جوان در لیگ مشغول به کار هستند. تغیر نسل مربیان یک اتفاق خوب است و شاهد هستیم که مربیان جوان مثل حمید مطهری، مهدی رحمتی، مجتبی حسینی، مهدی تارتار و… در لیگ برتر فعال هستند و این می‌تواند یک اتفاق خوب باشد. یک روزی مربیانی آمدند و حالا مربیان جوان جایگزین آنها شده‌اند که این پروسه طبیعی در فوتبال است.

وی در پاسخ به این سؤال که با وجود حضور مربیان جوان اما چرا همچنان باشگاههای ایرانی محتاط بازی می‌کنند و شاهد بازی‌های کم گل هستیم افزود: این موضوع به خاطر بی اعتمادی در لیگ برتر است. یک مربی می‌ترسد که به بازیکنان جوان بازی بدهد چرا که اگر نتیجه نگیرد خیلی زود او را عوض می‌کنند. شما شک نکنید که در لیگ برتر اخیر هم تا هفته هفتم در کادرفنی تیم‌ها تغییرات خواهیم داشت چرا که مدیران ما کم طاقت هستند. باید به مربیان اعتماد کرد و نباید بلایی که سر محرم نویدکیا در فصل گذشته آوردند بر سر مربیان دیگر هم بیاورند. ما باید آنقدر در ساخت مربی موفق عمل کنیم که برای تیم ملی لنگ مربی خارجی نباشیم.

بنگر در مورد بازی این هفته پرسپولیس مقابل فولاد افزود: همانطور که گفتم فولاد تیم خیلی خوبی است و هزینه مناسبی هم انجام داده تا بتواند یک تیم قدرتمند را ببندد. به نظر من بازی خیلی قشنگی را شاهد خواهیم بود. هر دو تیم پرقدرت هستند و این موضوع نویدبخش یک بازی جذاب و دیدنی خواهد بود اما یک موضوع را هم باید درنظر گرفت و آن اینکه بدون حضور تماشاگران، بازی‌های ما جذابیتی ندارد. در هفته اول تماشاگران را به ورزشگاه راه ندادند و شنیدم که این موضوع به دلیل ورود خانم‌ها به استادیوم بوده است. برای من جای سؤال است که چطور خانمها می‌توانند مسابقات والیبال و بسکتبال را از نزدیک ببینند اما چرا برای فوتبال مشکل وجود دارد؟ الان گیر فوتبال ما در آسیا همین ورود بانوان است و چه بهتر که جایگاه مخصوصی برای خانم‌ها در استادیوم طراحی شود تا آنها هم بتوانند فوتبال را از نزدیک ببینند. فوتبال که فقط برای آقایان نیست و خانم‌ها هم حق دارند در استادیوم حاضر شوند. قبول دارم که بحث‌هایی وجود دارد اما ما به عنوان یک کشور مسلمان و با داشتن مردم بافرهنگ، می‌توانیم با حفظ شئونات کاری کنیم که خانم‌ها هم به ورزشگاه بیایند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)