پرسپولیس نیوز : مجمع عمومی فدراسیون فوتبال امروز از ساعت ۱۰ صبح در آکادمی ملی المپیک با حضور ۵۴ نفر از ۷۴ نفر عضو مجمع آغاز شد.

مجمع سالانه فدراسیون فوتبال ایران درحالی که قرار بود ساعت ۹:۳۰ آغاز شود با تاخیر نیم‌ساعته آغاز شد.

در این مجمع قرار است بودجه سالیانه فدراسیون، انتخاب نایب رئیس دوم، انتخاب نایب رییس بانوان و … مشخص شود.

* سه ناظر مجمع انتخاب شدند

در ابتدای مجمع علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون فوتبال صحبت کرد و دستور جلسه را قرائت کرد. بعد از صحبت‌های او اعلام شد که ۵۴ نفر در مجمع حاضر هستند.
در ادامه سه ناظر این مجمع بر اساس رای گیری انتخاب شدند. به این ترتیب غفاری، احمدی و نوتاش به عنوان ناظر مجمع معرفی شدند. از نکات جالب این رای‌گیری این بود که مهدی تاج برای هر پنج نامزد ناظر این مجمع دستش را بالا برد و به آن‌ها رای داد.

علیرضا اسدی، دبیر کل فدراسیون فوتبال ضمن خیر مقدم به مسئولین وزارت ورزش و جوانان، روسای هیات های فوتبال و اعضای مجمع اظهار کرد: در این مجمع با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است عملکرد یک ساله فدراسیون فوتبال توسط رئیس فدراسیون و با اجرای کلیپی گزارش داده شود.

وی در ادامه‌ خاطرنشان کرد: گزارش مالی فدراسیون توسط خزانه‌دار و حسابرس مستقل و بازرس قانونی، تصویب ارائه و تصویب برنامه و بودجه سالیانه فدراسیون در سال ۹۵-۹۶، تعیین حسابرس و بازرس مستقل برای سال مالی ۹۵-۹۶ و انتخابات برای پست های نایب رئیس دوم و رئیس کمیته مسابقات و نایب رییس سوم و رئیس کمیته بانوان از دیگر برنامه‌هایی است که در این مجمع اجرا می‌شود.

در ادامه این مجمع ویدیویی از عملکرد فدراسیون فوتبال به نمایش گذاشته شد.

* تاج: بحث اصلی در فوتبال ایران نقدینگی است

پس از این ویدیو، مهدی تاج گفت: ما در سال جاری در برخی از هیات‌های فوتبال انتخابات داشته‌ایم که تغییراتی را به همراه داشت. من به همه عزیزانی که به تازگی انتخاب شدند تبریک می‌گویم. ویدیویی که دیدید ۹۰ درصد حرف‌های من بود. فقط چند نکته را می‌گویم. بحث اصلی در فوتبال ایران نقدینگی است. بسیاری از مشکلات ریشه‌شان در نقدینگی است. نکته‌ای را آقای اسلامیان می‌گویند و آن هم اینکه اگر یک تاکسی قرار باشد فقط ۳۰ درصد پولش را بگیرد، یک روز می‌ایستد و حرکت نمی‌کند. ما بناست ۷۰ درصد پولمان را نگیریم و حرکت کنیم. طبیعی است که در راه می‌مانیم. ما در همه بخش‌ها با ۴۰ میلیارد تومان، اول آسیا هستیم.

* حکایت کمک آیت‌الله هاشمی به فوتبال

وی ادامه داد: ما با کفاشیان به قطر رفتیم و هتلی که آنجا گرفته بودند و هزینه‌هایی که کرده بودند اندازه بودجه یک سال فدراسیون فوتبال ما بود. با صدا و سیما توافق خوبی شده است. ما باید مشکل را در مجمع تشخیص مصلحت نظام، حل می‌کردیم و چندین و چند بار به آنجا رفتیم و مرحوم آیت‌الله هاشمی هم کمک کرد تا مشکل حل شد تا دوباره این مسئله در مجلس مطرح شود. این برد بزرگی برای فدراسیون فوتبال بود. نامه را از مجمع گرفتیم و به مجلس بردیم. آنجا بندی را تصویب کردند. برای آغاز سال آینده درآمد ما از حق پخش تلویزیونی و تبلیغات قبل، حین و بعد از بازی مشخص شود و فکر می‌کنم این مسیر، مسیر همواری است. یکی دیگر از مصوبات مجلس، ۲۷ درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده است که غیرمستقیم این پول به فوتبال کمک می‌کند. این قوانین خوبی است که امسال در لایجه بودجه پیش بینی شده است.

* داورزنی: نمی‌توان فوتبال را جزیره‌ای اداره کرد

پس از اظهارات تاج، داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان شروع به صحبت کرد و گفت: موفقیت‌هایی که در ویدیو دیدیم آنقدر واضح است که نیاز به توضیح ندارد. جا دارد از همه شما تشکر کنم چون این موفقیت‌ها نتیجه زحمات همه شما حاضران در مجمع است. وقتی حال فوتبال خوب باشد، حال ورزش ایران خوب است. اگر حال فوتبال خوب نباشد، همه ورزش ها حالشان خوب نیست و شادابی و نشاط خود را ندارند. شادابی و نشاطی که فوتبال به ورزش می‌دهد در سایر ورزش‌ها کمتر وجود دارد.

او اضافه کرد: آن چیزی که همه موفقیت‌ها را بیش از پیش نشان می‌دهد، فوتبال بزرگسالان است که برای همه مردم و علاقمندان از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. ما در همه برنامه‌های فوتبالی خوب باشیم، باز ویترین کار ما در فوتبال بزرگسالان خودش را نشان می‌دهد. ما بیش از هرچیزی به آرامش و تلاش برای همگرایی نیاز داریم. طبیعی است که فوتبال و رشته‌های گروهی را نمی‌توان جزیره‌ای اداره و مدیریت کرد. متغیرهای بیرونی در این رشته‌ها موثر هستند. خوشبختانه شرایط در ورزش کشور و تدبیری که در حوزه دولت وجود دارد، تلاش بر این است که تعامل خوبی بین وزارت‌خانه و فدراسیون فوتبال و سایر نهادها ایجاد شود تا شرایط برای ایجاد موفقیت‌های بیشتر فراهم گردد.

داورزنی ادامه داد: حرف غلطی در این سال‌ها مطرح شده که فدراسیون فوتبال جزیره‌ای اداره می‌شود. اساسا هیچکدام از دستگاه‌ها، ارگان‌ها و مجموعه‌ها نمی‌توانند جزیره‌ای عمل کنند و برای هر فعالیتی نیاز به همکاری دارند تا فعالیت شکل بگیرد. این جزو وظایف فدراسیون فوتبال، کمیته ملی المپیک و سایر دستگاه‌ها است تا شرایط را برای ورزش‌ها به خصوص فوتبال ایجاد کنند. فوتبال در آرامش جامعه نقش مهمی دارد. ما این را در استان‌های مختلف شاهد هستیم. در این سی سال به دفعات می‌شود دید که موفقیت‌های ورزشی خصوصا فوتبال، شادی و نشاط به جامعه می‌آورد. این موفقیت‌ها احساس امید به جوانان می‌دهد. هرچیزی که به این مساله لطمه بزند باید با آن برخورد شود. باید تلاش شود تا فوتبال ما در یک شرایط منطقی و آرام و به دور از حاشیه موفقیت‌هایش را کامل کند.

* نمی‌شود با هم جنگ و دعوا داشته باشیم و موفق باشیم

داورزنی افزود: معمولا در همه جا فوتبال به عنوان یک فرهنگ یا آیین جدا حساب می‌شود و چیزی بیش از یک رشته ورزشی است. همه کشورها به فوتبال حساسیت دارند و موفقیت‌های فوتبال و نتایج آن را به عنوان یک موضوع فرهنگی نگاه می‌کنند. فوتبال می‌تواند فرهنگ‌سازی کند. امکان ندارد یک کشور بخواهد در زمره بهترین‌های دنیا باشد ولی نتواند در نظم، استفاده از تکنولوژی، تجهیزات، یکپارچگی و … موفق باشد. نمی‌شود با هم جنگ و دعوا داشته باشیم و موفق باشیم. همه ما در یک کشتی سوار هستیم و باید در رساندن کشتی به ساحل نجات همه به هم کمک کنیم. نه دولت، نه وزارت ورزش، نه فدراسیون فوتبال، نه صدا و سیما برای خودشان کار نمی‌کنند بلکه برای عزت و سربلندی ایران کار می‌کنند. ایران همیشه جزو امن‌ترین کشورهای دنیا بوده است. اگر بین خودمان تعامل داشته باشیم می‌توانیم در دنیا قدرتمندانه‌تر حرف بزنیم. بیشتر آسیب‌هایی که در سه دهه اخیر دیده‌ایم از خودمان بوده است. به خصوص در سیاست خارجی و ارتباطی که با دنیا داشته‌ایم.

او افزود: کرسی‌های بین المللی و نتایج تیم‌های ما در این زمینه مهم هستند. در فدراسیون فوتبال در این چند سال خیلی کار شده و این موفقیت‌ها حاصل کار شش ماه نیست. سال‌ها تلاش شده تا به این نقطه برسیم. امیدواریم تیم ملی بزرگسالان ما موفقیت‌ها را تکمیل کند و باعث پمپاژ شادی به جامعه شود. چیزی که نسل جوان ما به آن نیازمند است. جزو وظایف ما دنبال کردن این مسائل است. تعامل خوبی میان ما و فدراسیون فوتبال برقرار است و تلاش کردیم تا تمام قد از برنامه‌های فدراسیون فوتبال حمایت کنیم. این حمایت فقط شعار نیست. ما باید کاری کنیم که شرمنده شهدا نباشیم. چه کسانی که برای عزت حرمین شریفین و چه بزرگوارانی که در جنگ و انقلاب شهید شدند. خیلی از شما حاضران از همرزمان آن شهدا هستید. ما همه در تلاشیم تا این عزت و سربلندی را دنبال کنیم تا پرچم عزت و افتخار برافراشته باشد. خود شما می دانید ۵۰-۶۰ کشور دنیا در این مدت اخیر در ایران به فعالیت‌های ورزشی مشغول بودند و مسابقه می‌دادند. در جایی که ما را متهم به نا امنی می‌کنند، همین کشورها حسن برخورد مردم ما و امنیت ما را به مردم جهان انتقال می دهند. در آن طرف مردم هم انتظار دارند تیم های ما قدرتمندانه در رقابت های جهانی شرکت کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: وزارت ورزش حساسیت بیشتری به فوتبال دارد. همیشه گفته‌ایم که نقش ما حمایتی است و می‌خواهیم از برنامه‌های فدراسیون حمایت کنیم. هرجا نیاز به کمک باشد هم کمک می‌کنیم. تصمیمات را خود دوستان می‌گیرند ولی جاهایی که لازم به تعامل و کمک باشد، وزارت ورزش در کنار فدراسیون است. تلاش وزارت ورزش این است که بتواند مسیر حرکت فدراسیون‌ها را روان‌تر و قوانینی که دست و پا گیر است را حل کند. برخی از این قوانین مشکلات و گره‌ها را بیشتر کرده است. در این زمینه دولت و مجلس باید کمک کنند تا مسائل حل شود. یکی از مهم ترین آنها نظام جامع باشگاه‌داری است و باید کمک کنیم تا دوستانمان در این مسیر به حرکت خود ادامه دهند تا دوستان بتوانند انگیزه بیشتری داشته باشند. در این چند ساله بحث‌های جدی درباره حق پخش مطرح شده است. به هر ترتیب در فوتبال امروز دنیا ۵۰ تا ۷۰ درصد منابع را از این راه تامین می‌کنند.

* ظرف دو سه ماه با صدا و سیما به توافق می‌رسیم

او ادامه داد: به این دلیل که در ایران رسانه انحصاری است، تا الان کمترین استفاده را ورزش کشور از این رهگذر برده است. صدا و سیما به لحاظ جایگاه، در حوزه دیگری است و باید هماهنگی در این زمینه ایجاد شود. بحث‌هایی بین وزیر ورزش و رئیس صدا و سیما مطرح شده و دو سه بار با هم این دو نفر صحبت کرده‌اند. خود ما هم صحبت‌هایی داشته‌ایم. در قانون این مطلب کلی مطرح شده است و اجرائی شدنش مشخص نیست و قرار شده کمیته کارشناسی از وزارت ورزش، فدراسیون و صدا و سیما تشکیل شود تا بتوانیم کار را عملیاتی بکنیم. ما باید به یک جمع بندی در این زمینه برسیم تا ورزش فوتبال بتواند سهم خودش را بگیرد. فکر می‌کنم ظرف حداکثر دو سه ماه آینده نهایی شود و بتوانیم یک تفاهمی با صدا و سیما برسیم. سمت حرکت ورزش و صدا و سیما این است که یک توافق برد-برد به دست بیاید. در این وسط هم ورزش و هم صدا و سیما ضرر می کنند. مسیری که طی می‌کنیم این است که بتوانیم به فوتبال و ورزش کشور کمک کنیم. دوستان در صدا و سیما هم با نگاه مثبت قضیه را دنبال می کنند و امیدواریم که مسائل را با کمک هم برطرف کنیم. امیدوارم همه کمک کنید تا شرایط به نفع ورزش فوتبال شود تا آینده بهتری برای ورزش کشور رقم بزنیم.

* نکات جالب در گزارش حسابرس مجمع

بعد از صحبت های داورزنی، علیرضا اسدی تصویب صورت جلسه مجمع قبلی را مطرح کرد و از اعضا خواست تا در این زمینه رای‌گیری انجام شود. پیش از این رای‌گیری گزارشی از صورت‌های مالی از طرف حسابرس مستقل خوانده شد. در این گزارش نکات جالبی وجود داشت. از جمله اینکه اظهارنامه‌های مالیاتی فدراسیون و سازمان لیگ ارائه نشده و دو ساختمان استقلال و پرسپولیس درحالی که متعلق به فدراسیون فوتبال است، پولی بابت آن به فدراسیون داده نشده است.  دو ساختمانی که به فوتسال داده‌اند هنوز قیمت کارشناسی‌اش ارائه نشده است. همچنین شرکت جیووا هنوز در حال استفاده از نام تیم ملی در بازاریابی خود است و این درحالی است که قرارداد با این شرکت فسخ شده است.

* پاسخ حسابرس فدراسیون به گزارش حسابرس مستقل

بعد از قرائت متن از سوی حسابرس مستقل، حسابرس فدراسیون در مقام پاسخگویی به چند مسئله مطرح شده از سوی حسابرس مستقل بر آمد. او گفت: همانطور که در جریانید فدراسیون فوتبال به عنوان یک موسسه ثبت نشده و ما مشکلاتی درباره ارائه اظهارنامه مالیاتی داریم. خدا را شکر دو سه ماه است که مستندات قانونی را آغاز کرده‌ایم تا یکی دو مشکل کوچک را حل کنیم. دارای شناسه ملی می‌شویم تا اظهارنامه مالیاتی را بدهیم. در سال‌های گذشته در خصوص تبلیغات محیطی با یکی از شرکت‌ها دچار مشکل شدیم. این شرکت ادعا داشت به دلیل برخی تعهدات عمل نشده خسارت دیده و به تعهدات خودش پایبند نبود. رقم هم رقم قابل توجهی بود ولی امسال خوشبختانه هیات حل اختلاف موضوع را حل کرد و با شرکت مذکور به نتیجه رسید و مبلغی که باید رد و بدل شود را تعیین کرد و قرار شد ۴۶ میلیارد از قرارداد مذکور کم شود. درباره آپارتمان های استقلال و پرسپولیس باید بگویم که به دلیل نداشتن شناسه ملی نتوانستیم کاری کنیم و ولی به زودی این مشکل برطرف می شود.

* توضیح تاج درباره ایراد حسابرس مجمع به صورت‌های مالی فدراسیون

در ادامه مهدی تاج به صحبت پرداخت و گفت: ما یک کد ملی مجازی داریم و نیاز به شناسه ملی داریم. فوتبال ما سود ده نیست. همیشه هزینه‌های ما بیشتر از درآمد است. مالیات در آوردن از باشگاه‌ها سخت است. ما در حال تلاش هستیم تا مسیر عوض شود. ۳۶ میلیارد مالیات برای سازمان لیگ صادر شده است. مشکل ما، مشکل شناسه ملی است. بسیاری از فدراسیون‌ها زیر بار رفتن زیر شناسه ملی نرفته‌اند.

او افزود: در مورد جیووا ما در حال دعوا هستیم. هر دو طرف ادعاهایی درباره هم داریم. جیووا یک قراردادی با ما بست و پیراهن‌های با کیفیت خوبی به ما نداد و تامین نکرد. ما هم ادعاهایی داریم و آنها هم ادعاهایی دارند. باید بنشینیم و این ماجرا را حل کنیم. این بحث را درباره ایران نوین هم داریم. دعوای ما به هیات حکمیت کشیده شد.

* اعتراض عضو مجمع به بودجه فدراسیون

بعد از او، حسابرس فدراسیون صحبت کرد و قرار شد تا بودجه تا پایان برج ۴ سال ۹۶ تصویب شود. او در صحبت هایش به ۹ میلیاردی که وزرات ورزش به فدراسیون داده اشاره کرد و درآمدهای فدراسیون را کمی بیشتر از ۵۶ میلیارد تومان اعلام کرد و هزینه‌های فدراسیون را کمی بیش از ۵۸ میلیارد تومان اعلام کرد. او گفت سازمان لیگ فوتسال یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، درآمد داشته است. او همچنین تبلیغات محیطی را کمی بیش از ۹ میلیارد تومان اعلام کرد.
پس از صحبت‌های او، یکی از حاضران اعتراض کرد و گفت در شان مجمع نیست که به بودجه‌ای که کسری دارد رای مثبت بدهد. الان آقای داورزنی در جریان باشید همه بودجه ما سرازیر به تیم فوتبال بزرگسالان می‌شود.

* بودجه فدراسیون تا پایان تیر ماه ۹۶ تصویب شد

پس از صحبت‌های او، داورزنی صحبت کرد و گفت: در مجلس صحبت‌هایی شده و اگر آن مساله تحقق یابد این کسری بودجه حل می‌شود و به مناطق محروم بیشتر بودجه اختصاص داده خواهد شد. بخشی از فدراسیون‌ها با ۷۰۰ میلیون تومان اداره می‌شوند. قطعا تلاش می‌کنیم تا در این زمینه کمک کنند.

پس از صحبت‌های داورزنی در نهایت ۵۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه نهایی فدراسیون تا پایان تیرماه سال ۹۶ اعلام و تصویب شد.

* درخواست تاج از اعضای مجمع برای رای دادن به بهاروند و صوفی‌زاده

در ادامه مجمع فدراسیون فوتبال، مهدی تاج درباره انتخابات نایب رییس فدراسیون گفت: روزی نیست که مشکل نداشته باشیم و البته این هم از طبیعت فوتبال است. خوشبختانه اعضای هیات رئیسه ما همگام و همراه هستند. تصمیم‌های خوبی تا الان گرفته شده است. من اصلا اهل تهدید و … نیستم و محکم می‌ایستم. بدون توصیه و تهدید و … کار خودم را می‌کنم. خانم صوفی زاده بسیار موثر کار می‌کنند و تجربیات بزرگی دارند. ما در بخش بانوان یک کار سازنده در دوره عرب‌عامری و شجاعی داشته‌ایم. قهرمانی فوتسال بانوان کار بزرگی بود که یک دوره تصورش را هم کسی نمی‌کرد. من برای هر دو نفر یعنی خانم صوفی زاده و آقای بهاروند تقاضای رای دارم.

پس از صحبت‌های تاج، اسدی صحبت کرد و گفت با ۳۸ رای، افراد کاندیدا رای می‌آورند اما در زمان رای‌گیری، تاج اعلام کرد که نیاز به ۳۸ رای نیست و با ۲۹ رای هم، کاندیدها می توانند رای بیاورند چون حاضران ۵۹ نفر شده‌اند. ۲۹ نفر برابر است با ۵۰ درصد به علاوه یک نفر از اعضای حاضر در مجمع.

* تقدیر داورزنی و تاج از عرب‌عامری

بعد از پایان رای‌گیری مهدی تاج بارها و بارها از حاضران خواست بر سر جای خود بنشینند و نظم را حفظ کنند. او در نهایت مجبور شد با اعلام یک صلوات، جو جلسه را تغییر دهد. او سپس از زحمات عرب عامری نایب رئیس سابق بانوان فدراسیون تقدیر و تشکر کرد. این تقدیر را داورزنی انجام داد و لوحی را به عرب عامردی اهدا کرد.

* مجمع فدارسیون فوتبال به بهاروند و صوفی‌زاده رای اعتماد داد

کاندیدای تصدی پست نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال (رئیس سازمان لیگ) حیدر بهاروند بود که با ۵۴ رای اعضای مجمع برای این پست انتخاب شد.

کاندیدای تصدی پست نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال  صوفی‌زاده بود که با ۵۴ رای اعضای مجمع برای این پست انتخاب شد.

* تاج: تلاش کنید فضای فوتبال امنیتی نشود

در ادامه مجمع، مهدی تاج از قول عباباف رئیس حراست وزارت ورزش و جوانان شروع به صحبت کرد و گفت: از دوستان می‌خواهیم به دلیل شرایط حساسی امنیتی و سیاسی کشور، به بحث‌های قومیتی و مسائلی از این دست توجه کنند و با شورای تامین حتما هماهنگ باشند و همچنین تلاش کنند تا فضا امنیتی نشود. همچنین متاسفانه عده‌ای از خارج از کشور در حال دسیسه چینی در این زمینه هستند. ما باید از تنش‌ها جلوگیری کنیم و برخی از این تنش‌ها هم الکی است.
پس از این صحبت‌های تاج، غفاری اعلام کرد که نماینده تیم خونه به خونه رای نداده و مجمع را به دلیل کاری ترک کرده است. پس از این مساله اعلام شد هر دو نامزد ۵۴ رای به دست آورده‌اند و به این ترتیب هم صوفی زاده و هم بهاروند به عنوان نایب رئیس بانوان  و دوم معرفی شدند.

پس از این رای‌گیری مجمع به پایان رسید.

بودجه سال ۹۵-۹۶
جزئیات

۵۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال درآمدها
۵۸ میلیارد و ۵۰۰ هزینه عملیاتی
نزدیک ۷ میلیارد هزینه‌های اداری فدراسیون
۳۸ میلیارد و ۱۰۰ درآمد از اسپانسر و تبلیغات
۹ میلیارد و ۵۰۰ دریافتی از وزارت ورزش
۴ میلیارد و ۳۰۰ دریافتی از فیفا
۳ میلیارد و ۵۰۰ دریافتی از ای اف سی
یک میلیارد از کمیته ملی المپیک
از شهرداری سال قبل نداشتیم و این رقم برای امسال صفر

*درآمدهای سازمان لیگ یک میلیارد و ۴۰۰
بلیت فروشی یک میلیارد
۲۰۰ میلیارد کلاس ها
۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون عضو گیری
۹ میلیارد و ۶۰۰ تبلیغات

*هزینه‌های جاری
۱۱ میلیارد و ۷۰۰ هزینه مسابقات
۲۰ میلیارد حق داوران
۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون برنامه های بین المللی
۴۰۰ میلیون تومان امور فرهنگی
توسعه و پشتیبانی ۵۰۰ میلیون
یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون آموزش و پژوهش
۷ میلیارد پشتیبانی
۸۴ میلیارد هزینه‌های ورزشی
۲ میلیارد هیئت‌ها
۵۷۰ میلیون حق الزحمه قراردادی‌ها و روز مزدها

بودجه سال ۹۶ فدراسیون فوتبال ۵۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تصویب شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)