رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: فدراسیون فوتبال ایران نسبت به سال قبل پیشرفت چشمگیری داشته است.

فارس، غلامرضا بهروان پس از بازگشت از کوآلالامپور به ایران در مورد انتخاب فدراسیون فوتبال ایران به عنوان برترین فدراسیون فوتبال آسیا در سال 2012 گفت: AFC به روند فعالیت و تلاش‌های یک فدراسیون در طول سال امتیاز می‌دهد و صرف برگزاری یک یا دو مسابقه تصمیم گیری نمی‌کند. آنها عملکرد فدراسیون را در یک سال گذشته بررسی می‌کنند و می‌بینند که آیا اهدافشان را توانسته‌اند پیاده کنند و در توسعه فوتبال و زیرساخت‌ها چه فعالیت‌هایی انجام داده‌اند. آنها مطمئنا بعد از تمام بررسی‌ها به این جمع‌بندی رسیدند که فدراسیون فوتبال را به عنوان برترین فدراسیون سال انتخاب کنند.

وی در مورد اینکه آیا انتخاب فدراسیون فوتبال ایران به عنوان برترین فدراسیون تعجب‌برانگیز نبود اظهار داشت: چرا این انتخاب باید تعجب برانگیز باشد؟ ما به این عنوان دست یافتیم و الان باید به همه تبریک بگوییم. ژاپن و کشورهای دیگری هم حضور داشتند که فدراسیون بسیار قوی دارند اما ما نسبت به سال قبل کارهای زیادی انجام داده بودیم و شما می بینید که پارسال کجا بودیم و الان در کجا حضور داریم. فعالیت‌های همه‌جانبه‌ای در فدراسیون صورت گرفت این اتفاق متعلق به همه اهالی و خانواده فوتبال است و انشاءالله مبارک باشد.

رئیس سازمان لیگ برتر در مورد سهمیه 1+3 فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: اگر شما ورزشگاه‌های کشوری مثل قطر را نگاه کنید می‌بینید که چقدر  خوب و منظم هستند. آنها امتیاز زیادی را به خاطر ورزشگاه‌هایشان دریافت کردند. از طرف دیگر استرالیا نیز امتیاز زیادی را کسب کرد اما آنها 160 امتیاز منفی نیز گرفتند ما نیز همانند کشورهای دیگر تلاش زیادی انجام دادیم و نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشتیم.

بهروان تأکید کرد: ما 813.5 امتیاز دریافت کردیم و خدا رو شکر هیچ امتیاز منفی نگرفتیم. اگر چند ورزشگاه ما نور و اسکوبورد درست می‌کردند امتیاز ما خیلی بهتر می‌شد و می‌توانستیم 4 سهمیه مستقیم بگیریم. در جلسه که حضور داشتیم به این نتیجه رسیدیم که به برخی از کشورها کمک کردم اما آنها سال قبل به فوتبال ایران کم لطفی داشتند. امسال با تلاش زیاد خیلی از مشکلات را برطرف کردیم. سهمیه امارات بیشتر شد از ازبکستان یک سهمیه گرفتم و به شرق آسیا دادم که اعتراض ما هم سر همین مسئله بود.

وی افزود: ما می‌گفتیم اگر ارفاقی صورت می‌گیرد باید در این صورت به ما نیز 4 سهیه کامل بدهند. در کل اگر چند ورزشگاه مان را درست می‌کردیم سهمیه کامل را می‌گرفتیم و باید در ادامه تلاشمان را بیشتر کنیم تا به 4 سهمیه کامل دست یابیم. در این راستا باید از فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، اتحادیه فوتبال، باشگاه‌ها و مدیران باشگاه‌ها و تمامی کسانی که در این راستا زحمت کشیدند تشکر کنم و به آنها خسته نباشید بگویم.

بهروان خاطرنشان کرد: اگر شرایط ورزشگاه‌هایمان را درست کنیم و به استانداردها دست یابیم در آسیا از لحاظ سخت افزاری دومین کشور هستیم باید در این راستا حرکت کنیم و مشکل ورزشگاه‌هایمان را حل کنیم.

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)