رييس سازمان ليگ فوتبال معتقد است تا حضور در مسابقات جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل يكسال مانده و تيم ملي براي رسيدن به آمادگي و قدرت كافي براي حضور در اين رقابتها به بازيهاي تداركاتي مقابل تيم هاي قوي نياز دارد .

مهدي تاج در گفت وگوي وي‍‍‍‍ژه خبري با بيان اين بهترين هاي فوتبال دنيا در جام جهاني حضور دارند ، گفت: با آنكه سه بار ديگر به رقابتهاي جام جهاني صعود كرده ايم اما هميشه در مرحله اول حذف شده ايم ، ۳۲ كشور صاحب سبك در اين رقابت هاهستند كه روبرو شدن با آنان مثل بازي در مرحله مقدماتي نيست.
وي ادامه داد: كارلوس كي‌روش سرمربي تيم ملي فوتبال از امروز يك سال فرصت دارد و بايد وضعيت قراردادش را مشخص كند، ليگ هم تير‌ماه آغاز مي‌شود و صعود به مرحله دوم جام‌جهاني دور از دسترس نيست زيرا در يك سال مانده تا جام جهاني برگزاري ليگ و اردوي خوب فرصتي براي كي‌روش است.
وي در مورد ادامه همكاري كي روش با فدراسيون فوتبال نيز افزود: اين مساله جزو اختيارات مسوول سازمان ليگ نيست و كفاشيان بايد پاسخ دهد اما احساسم اين است كه مي‌ماند. با كي روش صحبت هايي شده و او تمايل دارد بماند زيرا ايران جاي خوبي براي اين مربي است .
تاج در مورد باخت مقابل ازبكستان گفت:‌اين باخت همه را نااميد كرد برنامه ريزي روي كاغذ اين بود كه قطر و لبنان را مي‌برديم و ۱۳ امتياز مي گيريم اما نتيجه ويژه‌اي رقم خورد.
وي افزود: سازمان ليگ رقابتها ليگ را فشرده تمام كرد و كي روش فرصتي يافت تا تيم ملي را در اختيار داشته باشد، از سوي ديگر ۹ امتياز سه بازي آخر شگفت انگيز بود.
به گفته تاج عده‌اي جام‌جهاني را از دست رفته مي‌ديدند و حتي خوش‌بين ها نيز تصور مي كردند به پلي‌آف مي‌رويم اما نتيجه چيزي شد كه همگي ديديم .
وي بازي با كره را استثنايي خواند و افزود:‌ بيشتر اين موفقيت مرهون اراده بازيكنان تيم ملي است ضمن اينكه كي‌روش هم پاسخ سرمربي كره را به تندي داد و فضاي رجز‌خواني به نفع ما رقم خورد.
به گفته تاج درصورتي كه تيم ملي فوتبال ايران به مرحله پلي اف مي رفت صعود مان غير ممكن بود.
وي اضافه كرد: اگر به پلي اف مي رفتيم بايد با تيم ‌هايي بازي مي‌كرديم كه پيروزي مقابل آنان سخت و پيچيده بود، اما به عنوان تيم اول صعود كرديم واين صعود بسيار شيرين بود .
رييس سازمان ليگ فوتبال گفت:‌كي‌روش به ليگ اعتماد كرد و با دعوت از بازيكنان استقلال در خط دفاعي كه بهترين خط دفاع را داشت يكي از بهترين تصميمات را گرفت .
تاج ادامه داد: اين مربي پرتغالي ليگ را باور داشت و از بازيكنان استفاده كرد زيرا آنان هميشه در دسترس هستند و مربي مي توانست به راحتي از آنان استفاده كند.
وي تصريح كرد: ما نيز به سرعت بازي‌ها را انجام داديم و كي روش بازيكنان را ۴۵ روز در اختيار داشت و با آنكه روي استقلال و سپاهان فشار زيادي بود اما همه تيم ها همكاري خوبي داشتند زيرا همه مي دانستند اولويت نخست ما صعود به جام جهاني وحضور در جمعه ۳۲ كشور برتر دنيا بود.
تاج همچنين معتقد است ما در گروه خوبي قرار داشتيم و اگر چه باخت به لبنان و نتايج ضعيف دور رفت كار ما را سخت كرد اما خوشبختانه در دور برگشت ايده آل عمل كرديم و توانستيم در بالاترين ميزان فشار رواني ، بارندگي و مصاحبه هاي جنجالي كره را شكست دهيم و به جام جهاني صعود كرديم .
وي درباره وضعيت سخت افزاري و امكانات براي تيم ملي فوتبال مي گويد :‌كمپ تيم ملي خوبي داريم كه در آسيا فقط قابل مقايسه با كره و ژاپن است ضمن اينكه در بخش حمايت نيز هواپيمايي آسمان در سه بازي لبنان، قطر و كره كمك شايان توجهي به ما كرده است.
تاج تصريح كرد: هدف ما در حال حاضر رفتن به جام‌جهاني است دولت و حاميان مالي نيز كمك خواهند كرد و پول تزريق خواهد شد و تصور مي كنم سال آينده سال خوبي براي ما باشد .
تاج تعامل وزارت وزرش با فدراسيون فوتبال و حمايت از تيم ملي را خوب توصيف كرد وگفت: آنان به اندازه خودشان كمك كردند اما مي‌تواند بهتر از اين باشد كه اميدوارم اين اتفاق رخ دهد.
وي خاطر نشان كرد: نگاه به فوتبال سياسي نيست و همه دولت ها به تيم ملي شان كمك مي كنند زيرا فوتبال موجب غرور ملي وشادي مردم است . اين شادي ارزش زيادي دارد كه نمي توان آن را توصيف كرد و هزينه اين را فقط بايد دولت پرداخت كند.
تاج در مورد اين كه ايران دو بار به عنوان بهترين فدراسيون از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا AFC انتخاب شده ايم ،‌ گفت: معيار AFC با معيارهاي داخلي ما فرق دارد ،‌ برخي تصور مي كنند ما نفوذ داريم كه اين كاملا اشتباه است اما اي كاش واقعا نفود داشتيم .
وي ادامه داد: وقتي مسابقات را قرعه‌كشي مي‌كنند و كره در دو بازي آخر در خانه خودش مسابقه مي‌دهد.حكايت از اين دارد كه ما در AFC نفوذ و پارتي نداريم.
معيارهايي كه AFC بهترين فدراسيون را انتخاب مي‌كند براساس فوتبال پايه، كمپ تيم ملي، فوتسال، تماشاچي، ميزان علاقه مردم و فوتبال زنان است و بر همين اساس ما را انتخاب كرده است .
تاج در مورد هادي عقيلي و مهدي رحمتي و حمايت زياد فدراسيون از كي روش گفت:‌در فدراسيون فوتبال افراد مختلفي كار مي‌كنند اما در امور فني نقشي ندارند. مدير يك باشگاه تنها مي‌تواند مربي‌اش را تغيير دهد اما نمي‌تواند بگويد چه بازيكناني در تيم ملي باشند.
وي توضيح داد : اينكه عقيلي يا رحمتي برگردند يا خير ؟ اين مسئوليت برعهده كي‌روش است كار او حرفه‌اي است و معتقد است بايد وظيفه اش را انجام دهد و تيم جاي بهترين هااست و براي كساني به بودن در آن افتخار مي كنند.
رييس سازمان ليگ فوتبال ادامه داد:‌ رحمتي را خيلي دوست دارم و چندين سال است كه او را مي‌شناسم او بازيكني استثنايي است اما كارش خطا بود. كي‌روش مي‌توانست اين تصميم را بگيرد و فدراسيون كار درستي كرد كه پشت كي‌روش ايستاد.
تاج معتقد است در حالي كه در تمامي كشورها بازيكن سازي موردتوجه است ، در ايران مدارس فوتبال دكاني براي كسب پول است كه اين مساله ناشي از مديريت ما است.
وي ادامه داد : اما فدراسيون كار خوبي را شروع كرده و تنها باشگاه‌هايي مي‌توانند در اين زمينه كار كنند كه از فدراسيون مجوز دارند.
تاج افزود:‌ كنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام كرده است بايد از بودجه يك باشگاه ۲۰ درصد به فوتبال پايه اختصاص پيدا كند و لازم است اين مورد در گزارشات مالي اعلام شود كه در نهايت به نفع فوتبال ملي ما است. ضمن اينكه نماينده كنفدراسيون آسيا تيرماه به ايران مي ايد و به صورت تصادفي چهار باشگاه را انتخاب مي كند و اگر ببينند اين ۲۰ درصد به فوتبال پايه اختصاص نيافته تيم را حذف مي كنند.
به گفته وي ،‌اين قانون خوبي است، باشگاه‌هايي هستند كه ميليارد‌ها تومان به بازيكن پول مي‌دهند اما براي فوتبال پايه خرجي نمي كنند.
تاج در پايان با اشاره به پيام مقام معظم رهبري در مورد پيروزي تيم ملي ،‌گفت:‌وقتي بالاترين عضو جامعه، مرجع تقليد و رهبر كشور درمورد فوتبال نظر مي‌دهند و ابراز رضايت مي‌كنند بسيار اهميت دارد و تاثير بسزايي در روحيه بازيكنان دارد .

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)