مهاجم پیشین پرسپولیس با اشاره به حذف این تیم و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا گفت: هیچ وقت به هشدارها اهمیت ندادیم و بدتر از اینها هم سر فوتبال‌مان خواهد آمد.

رضا ترابیان در گفت‌وگو با تسنیم، حذف پرسپولیس، استقلال و گل‌گهر از لیگ قهرمانان آسیا را اتفاقی طبیعی دانست و گفت: بدتر از اینها هم اتفاق خواهد افتاد، هم در سطح باشگاهی و هم ملی. این یک رسوایی برای ورزش و فوتبال ماست. دو تیم از بهترین تیم‌های کشورمان با این همه طرفدار که دلخوشی ۴۰-۵۰ میلیون هوادار بودند، از لیگ قهرمانان حذف شده‌اند. مردم با این وضعیت اقتصادی شادی زیادی که ندارند و خیلی‌ها از همین فوتبال لذت می‌بردند. قبلا هشدارهایی دریافت کرده بودیم که نسبت به آن بی‌توجهی شد و هیچ وقت به این هشدارها اهمیت ندادیم. بدتر از اینها هم بعدها سر فوتبال‌مان خواهد آمد چون همه چیزمان به هم می‌آید.

وی در مورد اینکه چه کسی را در این ماجرا بیشتر مقصر می‌بیند، گفت: مقصران یکی دو نفر نیستند که بخواهیم اسم ببریم. آدمهایی که فوتبالی بوده و تفکر فوتبالی داشته و باتجربه باشند در راس نیستند. این موضوع باعث تضعیف پرسپولیس و سایر تیم‌های ایرانی می‌شود. مدیران ناآگاه و ناکاربلد از تیم‌ها سوءاستفاده می‌کنند. برای اهداف سیاسی خود کارهای عجیب و غریب انجام می‌دهند که اسم در کنند و بعد تیم‌ها را با هزار مشکل به نفر بعد از خود می‌سپارند. نفری بعدی هم علاوه بر اینکه نمی‌تواند مشکل قبلی را حل کند، مشکل دیگری اضافه می‌کند و سال‌هاست این زنجیره در فوتبال ما ادامه دارد.

ترابیان یادآور شد: دو تیمی که بیشترین طرفدار را در فوتبال ما دارند، سال‌هاست یک زمین تمرین ندارند و این اصلا باورکردنی نیست. هر سال دنبال زمین و اسپانسر می‌گردند. نمی‌توانند حتی یک بازی دوستانه یا محلی برای اردو داشته باشند. آخر سر یا با امیدهای‌شان بازی می‌کنند یا با یک تیم لیگ برتری یا لیگ یکی و این تدارکات پیش از فصل‌شان می‌‌شود. دست‌شان پیش همه دراز است. این جریان دائم در حال تکرار است و کار به چنین جایی می‌رسد.

وی عملکرد کنونی پرسپولیس که هرگز مورد انتظار هوادارانش نیست را نیز محصول تفکر غالب دانست و عنوان کرد: پرسپولیس و استقلال هر دو تیم‌های وزارت ورزش هستند. وزارتخانه متولی آنهاست. استقلال هم بدهی داشت اما توانست بازیکن بگیرد اما پرسپولیس چند بازیکن کلیدی‌اش را از دست داد و نتوانست بازیکن هم بگیرد. این اصلا عادلانه نیست. پرسپولیس تا همین جای کار هم غیرت کرده که در بالای جدول حضور دارد. اگر این تیم در حالت عادی خودش بود و بازیکن از دست نداده بود، چندین بازیکن امسال کمتر در ترکیب حضور داشتند. نفراتی چون سیدجلال حسینی که دو فصل قبل گل‌های سه امتیازی زیادی برای پرسپولیس زد و همیشه مهره‌ای کلیدی بوده، یا کمال کامیابی‌نیا و امید عالیشاه. اینها مهره‌های خیلی خوبی بودند که اگر پرسپولیس توانسته بود بازیکن بگیرد، امسال به خاطر سن و سال‌شان کمتر بازی می‌کردند. پرسپولیس تا همین جای کار هم با هوش بالای کادرفنی و سنگ تمام گذاشتن بازیکنان توانسته بالای جدول بماند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)