رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال با رد الزام مجوز ملی برای حضور تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا گفت: پس از استقلال، هفته آینده با مسئولان باشگاه پرسپولیس درباره مجوز حرفه‌ای جلسه خواهیم داشت.

مصطفی زارعی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال اظهار کرد: نخستین جلسه کمیته صدور مجوز حرفه‌ای با باشگاه استقلال برگزار شد و بیشتر یک آسیب‌شناسی از مشکلاتی بود که سبب شد سال گذشته مجوز این تیم صادر نشود. نواقص پرونده و دلایلی که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده بود را در این جلسه مرور و راهکاری‌های تکرار نشدن این اتفاق را را بررسی کردیم.

اقدامات خوب استقلال مجوز حرفه‌ای 

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال درباره اولویت‌های این کمیته گفت: بر اساس اولویت‌‎ها، ابتدا بحث رفع تعلیق کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای را پیگیری کردیم که با کمک فدراسیون، درخواست رفع تعلیق را برای کنفدارسیون فوتبال آسیا ارسال کرده‌ایم.

زارعی افزود: اولویت دوم، جلسه با باشگاه‌هایی است که سال گذشته  صلاحیت حضورشان در آسیا تائید نشد، در این جلسات دلایلی که سبب شده تا این تیم‌ها مجوز نگیرند را بررسی می‌کنیم. با توجه به اینکه به احتمال زیاد استقلال به دلیل قهرمانی در فصل گذشته لیگ، یکی از سهمیه‌های ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان است، ابتدا با این باشگاه جلسه برگزار کردیم.

وی درباره جمع‌بندی صورت گرفته در پایان جلسه با مسئولان باشگاه استقلال خاطر نشان کرد: قرار شد باشگاه استقلال چند موضوع را پیگیری کند؛ البته برخی مباحث مانند موضوع ورزشگاه خارج از حیطه اختیارات باشگاه بود که قرار شد با وزارت ورزش در این باره جلساتی برگزار شود تا این مشکل را هم حل کنیم. بقیه مباحث محرمانه است و امکان انتشار در رسانه‌ها وجود ندارد.

زارعی افزود: با توجه به صحبت‌هایی که داشتیم باشگاه استقلال فعالیتش را برای گرفتن مجوز حرفه‌ای آغاز کرده و اقدامات خوبی انجام داده‌ است. در مجموع با توجه به زمان مناسبی که برای تکمیل مدارک در اختیار داریم، امیدوارم اتفاقات سال گذشته تکرار نشود.

جلسه بعدی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای با پرسپولیس است

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای با اشاره به اینکه جلسه بعدی با تیم پرسپولیس برگزار می‌شود، تصریح کرد: پس از استقلال، با ۲ باشگاه پرسپولیس و گل‌گهر که سال گذشته مجوز نگرفتند، جلسه خواهیم داشت  که هفته آینده این جلسه با باشگاه پرسپولیس برگزار می‌شود.

زارعی با بیان اینکه این جلسات با تمام تیم‌های لیگ برتری برگزار می‌شود، افزود: با توجه به اینکه امسال همه باشگاه‌ها باید مجوز حرفه‌ای بگیرند، جلسه با همه تیم‌های لیگ برتری و در چند بخش انجام خواهد شد. جلسه‌های اولیه به منظور افزایش آگاهی باشگاه‌ها است و در ادامه جلسات‌ از آنها می‌خواهیم که مدارک لازم را در سامانه AFC بارگذاری کنند. ارتباط تیم‌ها با کمیته صدور مجوز حرفه‌ای با باشگاه‌ها به رد یا تائید شدن مجوز محدود نمی‌شود و ادامه‌دار خواهد بود.

مجوز ملی شرط حضور در لیگ قهرمانان نیست

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در واکنش به برخی صحبت‌ها درباره کنار گذاشتن تیم‌های ایرانی از فصل آینده لیگ قهرمانان در صورت نداشتن مجوز ملی، گفت: مجوز ملی در آئین‌نامه صدور مجوز گنجانده شده اما کنفدراسیون فوتبال آسیا الزامی یا غیرالزامی بودن آن را بر عهده فدراسیون فوتبال گذاشته است. همچنین تعیین معیارها هم بر عهده فدراسیون است.

زارعی با بیان اینکه الزامی برای کسب مجوز ملی توسط همه تیم‌های لیگ برتر برای حضور نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان وجود ندارد، تاکید کرد: همان طور که اشاره کردم کسب مجوز ملی الزامی ندارد و مرجع صدور مجوز ملی فدراسیون است. البته صدور مجوز ملی یکی از اولویت‌هایی است که در کمیته دنبال می‌کنیم و پس از تیم‌های لیگ برتری، بحث مجوز ملی را در تیم‌های لیگ دسته اول هم اجرایی می‌کنیم.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال با اشاره به تفاوت مجوز ملی و مجوز AFC گفت: باشگاه‌هایی که از کنفدراسیون فوتبال آسیا مجوز می‌گیرند، متر و معیارهای این نهاد را پاس کرده‌اند که بسیار بالاتر از معیارهای مجوز ملی است و این باشگاه مشکلی برای حضور در آسیا ندارند.

زارعی افزود: باشگاه‌هایی که مجوز حرفه‌ای AFC را نتوانند کسب کنند اما معیارهای فدراسیون را داشته باشند، مجوز ملی می‌گیرند. البته در فصل جدید کسب مجوز ملی الزامی نیست و برای سال آینده در حال بررسی هستیم که مجوز ملی  به عنوان معیاری برای ورود به لیگ برتر در نظر گرفته شود یا نه؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)