بازیکنان ملی پوش حاضر در لیگ اروپا نباید به اداره مالیات ایران، مالیات پرداخت کنند.

به گزارش اوج، طی روزهای گذشته این بحث مطرح شده که بازیکنانی نظیر اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد و دنیل داوری باید بخشی از درآمدی که از بازی در تیم های اروپایی به دست می آورند را به اداره مالیات ایران بدهند.

بر اساس این شایعه، آنها چون پاسپورت ایرانی دارند و تبعه ایران محسوب می شوند، باید جدا از پرداخت مالیات در کشور محل درآمد، در ایران هم مالیات بدهند.

فرشاد سپهر مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال درباره این موضوع به اوج گفت: سئوال شما را باید اداره مالیات جواب دهد اما پرداختی های فدراسیون فوتبال نشان می دهد که بازیکنان ملی پوش نیازی به پرداخت مالیات دارند یا نه. به هر مبلغ پرداختی مالیات تعلق می گیرد اما نمی دانم داستان مالیات درباره پاداش به بازیکنان ملی پوش چیست.

جواب این سئوال را مسئول امور مالی فدراسیون دارد. طباطبایی در گفتگو با اوج اظهار داشت: اگر قرار به دادن پاداش در داخل کشور باشد، ما اول 10 درصد را بابت مالیات کسر می کنیم و بعد چک پاداش بازیکنان را صادر می کنیم. داستان پاداش به ملی پوشان در خارج از کشور هم متفاوت است.

طباطبایی در پاسخ به این سئوال که آیا بازیکنان شاغل ملی پوش در لیگهای خارجی باید به اداره مالیات ایران، مبلغی پرداخت کنند، تصریح کرد: اصلا چنین چیزی نیست و آنها فقط باید به کشوری که در آن درآمد دارند، مالیات بدهند نه ایران.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)