حمید درخشان پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: من اصلا دوست ندارم هیچ نماینده‌ای از ایران حذف شود اما صحبت‌های محرم نویدکیا اصلا جالب نبود!

حمید درخشان سرمربی و کاپیتان پیشین پرسپولیس اما از صحبت‌های اخیر محرم نویدکیا سرمربی سپاهان شاکی و عصبانی شده است! با درخشان تماس گرفتیم که نقطه نظرات او را درخصوص حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا بپرسیم اما بحث به جای دیگری کشیده شد و…

می‌خواهیم نظر شما را درخصوص حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا بپرسیم؟

به نظر من اصلا AFC مقصر نیست. مقصر اصلی خودمان هستیم و چند بار کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما اولتیماتوم داد اما دوستان می‌گویند ۳۰۰ بار نامه نوشتند! مگر آنها به ما دیکته گفته‌اند که ۳۰۰ بار از روی آن نوشتیم و فرستادیم؟!

منظورشان توضیحاتی است که ارائه داده اما نتوانسته‌اند مسئولان AFC را راضی کنند؟

باید ابتدا مالکیت پرسپولیس و استقلال را مشخص می‌کردند. تکلیف بدهی را مشخص می‌کردند و استادیوم اختصاصی به این دو باشگاه می‌دادند، نه صوری بلکه ظاهری و قطعی! ما نباید به قول معروف قاتل بُروسلی را پیدا کنیم بلکه باید متوجه شده باشیم ایراد از خود ماست. من یک مصاحبه از سرمربی سپاهان خواندم که واقعا متعجب و شگفت زده شدم!

محرم نویدکیا؟!

بله، گفته است به دو باشگاه سپاهان و فولاد تبریک می‌گویم. اگر سپاهان و فولاد نبودند برای فوتبال ما فاجعه اتفاق می‌افتاد. اگر ما هم از جام باشگاه‌ها حذف می‌شدیم، آبروریزی بزرگی اتفاق می‌افتاد. امیدوارم روزی برسد که دیگر اما و اگرها در فوتبال ما تمام شود تا چنین مشکلات بزرگی برای فوتبال ما تکرار نشود. آقای نویدکیا نمی‌دانم روی چه اصلی این حرف را زده است؟!

شاید به این خاطر که سپاهان و فولاد مدارک کاملی تحویل کنفدراسیون فوتبال آسیا داده و مشکلی نداشته‌اند که حذف شوند؟

آیا سپاهان اصفهان واقعا خصوصی است؟ فولاد خوزستان چه طور؟ آقای نویدکیا! سپاهان به هیچ ارگان یا نهاد دولتی وابسته نیست؟! پرسپولیس و همین طور استقلال آبروی فوتبال ما و برند فوتبال ایران هستند. این وسط سپاهان کجاست آقای نویدکیا؟ متأسفم که با حذف پرسپولیس و استقلال یکسری مشغول ماهیگیری از آب گل آلود هستند! این حرف‌ها قشنگ نیست. اگر یک روزی دست سپاهان اصفهان هم رو شد هم همین حرف‌ها را می‌زنید. من اصلا دوست ندارم هیچ نماینده ای از ایران حذف شود اما صحبت‌های محرم نویدکیا اصلا جالب نبود!

مثل اینکه حسابی به شما برخورده است؟

بحث برخوردن نیست. درتمام این سال‌ها تیم‌های صنعتی مثل سپاهان از بودجه دولتی ارتزاق کرده و همه می‌دانند ازچه امکاناتی برخوردار شده‌اند حالا می‌آیند با این حرف‌ها داغ طرفداران پرسپولیس و همین طور استقلال را زیادتر می‌کنند. ای کاش دوستان واقعیت‌ها را درخصوص واقعیت باشگاه‌های خود می‌گفتند. شما بگویید در این ۲۰ سال چه درآمدزایی داشته‌اند؟ تبلیغات محیطی گرفته‌اند یا حق پخش تلویزیونی؟ در سطح اروپا و دنیا چند بازیکن مثل پرسپولیس ترانسفر کرده‌اند؟ سپاهان چند میلیون بیننده را در ایران سرگرم کرده است؟

احسان حاج صفی، محمد محبی و پیام نیازمند به اروپا رفته‌اند؟

من دراین سال‌ها گفتم و شما همین یکی دو سال را مثال می‌زنید؟! انتظار ما از محرم نویدکیا بیشتر از این حرف‌ها بود و …

بگذریم! راستی نظر شما درخصوص بازی پدیده مشهد و پرسپولیس چیست؟

چنین بازی‌هایی برخلاف تصور ممکن است گره بخورد و این اتفاق درفوتبال می‌افتد. شما وقتی با یک تیم پایین جدول بازی می‌کنید باید ازتک موقعیت‌ها استفاده کنید و خیلی زود به گل برسید. گل زودهنگام خیلی می‌تواند به برد و ۳ امتیاز کمک کند.

اتفاقا پرسپولیس درنیمه اول موقعیت‌های گل زیادی داشت که تبدیل به گل نشد؟

بله، فرصت سوزی می‌تواند دردسرساز باشد که این چنین هم شد. البته به نظرم این پرسپولیس نیاز به تقویت هم دارد.

در چه پُست‌هایی؟

این را دیگر مربیان پرسپولیس و یحیی گل محمدی باید تشخیص بدهند که داده‌اند. به هرحال انتظارات از پرسپولیس بالاست. تیمی‌که ۵ سال پشت سرهم قهرمان شده و حالا هم هواداران توقع دارند قهرمان شوند و بنابراین باید تقویت شود.

استقلال رقیب پرسپولیس هم بازی‌هایش را می‌برد و حالا درصدر جدول فاصله ۳ امتیازی ایجاد کرده است.

به نظرم قهرمانی نیم فصل خوب است اما گارانتی قهرمانی پایان فصل نیست. تیمی‌قهرمان می‌شود که درنیم فصل دوم کمترین اشتباه را داشته باشد و با تمرکز بالا حداکثر امتیازات را کسب کند. امسال استقلال تیم بهتری نسبت به سال‌های گذشته شده ولی باز هم من فکر می‌کنم بازی‌های نیم فصل دوم خیلی مؤثرخواهد بود. شاید هم قهرمانی به هفته آخر بکشد و پرسپولیس باید بی توجه به جدول با تمرکز کار خودش را دنبال کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)