سرمربی و کاپیتان پیشین پرسپولیس بیشتر از باخت مقابل الهلال عربستان از موضوع دیگری ناراحت و دلخور است.

ماجرا به ویدئوی کوتاهی برمی‌گردد که تماشاگران الهلال عربستان توهین‌های زشتی به ایرانی‌ها کردند و … خودتان صحبت‌های درخشان با خبرورزشی را بخوانید و قضاوت کنید:

آقای درخشان، می‌خواستیم نقطه نظرات شما را درخصوص دیدار الهلال و پرسپولیس بدانیم؟

من بیشتر از شکست از یک موضوع دیگری ناراحت هستم و واقعا اعصابم خُرد شده است.

ماجرا چیست؟

متأسفانه فیلم کوتاهی از شعارهای طرفداران الهلال عربستان روی سکوها به دستم رسید که…

کدام فیلم؟

الفاظ زشت و نژادپرستانه ای به کار برده بودند. واقعا جای تأسف دارد که گروهی مثلا تماشاگر فوتبال شعار ” ایرانی بشنو، تو هزار ساله برده ما هستی و…”

یک چیزهایی را ما هم دیدیم که خیلی زشت و ناپسند بود.

بله، من می‌گویم میزبانی را گرفتید نوش جانتان! نفوذ داشتید و به ایران نیامدید نوش جانتان! بازی را بردید نوش جانتان… اما این شعارهای زشت و توهمی‌جایی در فوتبال ندارد. همین امروز باید باشگاه پرسپولیس و آقای صدری به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کنند. فدراسیون فوتبال هم اینجا باید خود را نشان دهد و به باشگاه پرسپولیس کمک کند.

اتفاقا یکی از شعارهای فیفا مبارزه با نژادپرستی است؟

بله، اگر باشگاه پرسپولیس از طریق کنفدراسیون فوتبال آسیا به نتیجه نرسید باید به فیفا شکایت کند. تماشاگران الهلال حق نداشته و ندارند شعارهای نژادپرستانه در استادیوم سر بدهند و می‌توان آنها را محروم کرد.

به نکته جالبی اشاره کردید. الهلال تیم خوبی بود و بازی را برد اما این رفتارها توجیهی ندارد.

دقیقا همین طور است. میدان فوتبال را با جای دیگری اشتباه گرفته اند. خیلی مسائل وجود دارد و ما هم می‌توانیم همه چیز آنها را مسخره کنیم اما احترام اصل مهم در ورزش و فوتبال است. نباید اجازه داد این شعارو رفتارها ادامه پیدا کند.

بسیارخوب، بازی را چطور دیدید؟

درمورد بازی می‌توان یک روز حرف زد اما واقعیت این است که الهلال قوی تر از ما بود و زور بردن این تیم را نداشتیم.

چرا؟

در تمام نقاط از ما سرتر بودند. برخلاف ایران لیگ عربستان در جریان است و الهلال در کوران مسابقات بود. پرسپولیس اما فقط بازی دوستانه برگزار کرده که خیلی نمی‌تواند کمک کند. از طرفی یکسری مشکلات در پرواز، حضور در عربستان و… هم وجود داشت که شاید دیگر الان جایی برای صحبت در مورد آن نیست.

الهلال عربستان چند ستاره فوق العاده خارجی و ۶ بازیکن ملی پوش داشت؟

هافبک چپ پل و برزیلی این تیم، پریرا هر کاری دلش خواست کرد و گومیس را هم در محوطه جریمه دیدیم چقدر مهاجم زهرداری است. ملی پوشان الهلال به ویژه سلمان فرج فوق العاده بودند.

سالم الدوساری هم خیلی خوب بازی کرد و گل اول مسابقه را زد؟

بله ولی سلمان فرج مثل یک ساعت دقیق وسط زمین کار کرد. خیلی خوب توپ می‌گرفت، پاس می‌داد و بازیسازی می‌کرد. باهوش و خونسرد بود و کاملا وسط زمین را از آن الهلال کرد.

ضعیف ترین بازیکن پرسپولیس چه کسی بود؟

نمی‌توان اسم یک نفر را آورد. همه بد بودند و شاید یکی از بدترین بازی‌های پرسپولیس بود که من فکر می‌کنم ممکن است برای هر تیم بزرگی این اتفاق بیفتد. یک روز ممکن است بدترین روز شما باشد و البته به بهترین روز الهلال خورد. من بعید می‌دانم الهلال همیشه بتواند در این سطح بازی کند چون در لیگ عربستان هم نتایج خوبی نگرفته است.

می‌دانیم شما علاقه زیادی به مهدی ترابی دارید. فکر می‌کنید دلیل نزول شدید ستاره پرسپولیس در دیدار با الهلال چه بود؟

به نظرم بازی نکردن در تیم ملی خیلی روی مهدی ترابی تأثیر گذاشته بود. او در این مدت فقط تمرین کرده و حتی یک دقیقه هم بازی نکرده است. به همین خاطر از لحاظ روحی و فنی پاشیده شده و انشالله با کمک کادرفنی او به اوج برمی‌گردد.

عملکرد یحیی گل محمدی را چطور دیدید؟

ما نمی‌توانیم و نباید با یک شکست یحیی گل محمدی را قضاوت کنیم. او نشان داده مربی باهوشی است و در دو سال اخیر هم کارنامه خیلی خوبی داشته است. شاید الان راحت ترین کار ممکن انتقاد کردن باشد اما باید به یحیی و کادرفنی پرسپولیس اعتماد و از آنها حمایت کرد. این تیم باید هرچه زودتر ریکاوری کرده و برگردد. همین جمعه پرسپولیس با فولاد بازی دارد و فراموش نکنید این مسابقه در اهواز برگزار می‌شود.

به بازی با فولاد خوزستان اشاره کردید. آیا شکست برابر الهلال عربستان روی نتیجه این بازی تأثیر می‌گذارد؟

امیدوارم نگذارد. این تیم باید باخت به الهلال را فراموش کند و من فکر می‌کنم پرسپولیس با اولین برد دوباره به شرایط نرمال و عادی باز خواهد گشت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)