پیشکسوت پرسپولیس گفت: حضور دو مربی خارجی بدنساز و دروازه بانی در کادر فنی تیم پرسپولیس نشان میدهد که شاید گل محمدی قصد دارد برخی اتفاقات در حاشیه تیم را هم تقویت کند.

پایان رأفت بازیکن اسبق پرسپولیس در گفت‌ومگو با خبر ورزشی، درباره نقل و انتقالات پرسپولیس، حضور مربیان پرتغالی در رأس کادر فنی حریفان جدی این تیم و مسائل دیگر مربوط به اوضاع زندگی سخت تعدادی از پیشکسوتان پرسپولیس اظهاراتی را مطرح کرد.

 

تازه واردها مشکلات پرسپولیس را حل می‌کنند

بازیکن سال‌های نه چندان دور پرسپولیس درباره شرایط این تیم در نقل و انتقالات اظهارداشت: امسال پرسپولیس تغییرات زیادی داشت که البته قطعاً همه آنها با نظر کادر فنی و شخص یحیی گل محمدی بودند. البته ما نمی‌دانیم کمیته فنی وجود دارد یا نه ولی به هر حال تشخیص‌شان این بود که نفرات طبق نظر گل محمدی جذب شوند. انصافا هم بازیکنانی که به پرسپولیس آمدند می‌توانند گره مشکلات این تیم را باز کنند. ما فصل قبل درون دروازه و دفاع مشکلاتی داشتیم اما امیدواریم که با نفرات جدید این شرایط روز به روز بهتر شود.

گل محمدی بیرون تیم را هم تقویت کرد

کارشناس فوتبال کشورمان درباره تغییرات در کادر فنی پرسپولیس گفت: حضور دو مربی خارجی بدنساز و دروازه بانی در کادر فنی تیم پرسپولیس نشان میدهد که شاید گل محمدی قصد دارد برخی اتفاقات در حاشیه تیم را هم تقویت کند. البته آقایان فنایی و مطهری هم در سالهای گذشته خیلی برای پرسپولیس زحمت کشیدند و جزو پیشکسوتان قدیمی باشگاه محسوب می‌شدند ولی امیدوارم نفرات جدید بتواند پرسپولیس را به خوبی آماده ورود به مسابقات کنند.

نقل و انتقالات پرسپولیس تا فردا تمام می‌شود

مهاجم اسبق پرسپولیس اضافه کرد: فکر میکنم با جذب یک یا دو مهاجم خوب کار نقل و انتقالاتی پرسپولیس در فصل جاری به پایان برسد. البته از نزدیکان باشگاه شنیدم که این موضوع هم ظرف امروز یا حداکثر فردا نهایی خواهد شد. آن وقت است که دیگر پرسپولیس برود و خودش را برای لیگ جدید آماده کند.

مثلث قهرمانی روی خارجی‌ها مانور می‌کنند

پایان رأفت درباره حضور سرمربیان پرتغالی در رأس کادر فنی دو تیم رقیب پرسپولیس خاطرنشان کرد: به نظرم سه تیم پرسپولیس، سپاهان و استقلال که مثلث قهرمانی هستند امسال روی گزینه‌های خارجی مانور میدهند. هر سه تیم مربیان خارجی به کادر فنی شان اضافه کردند که به نظر می‌رسد بازی هر سه تیم هجومی‌تر از فصل قبل شود. البته این بستگی به کیفیت آنها در مسابقات دارد. ضمن اینکه بازیکنانی که در این تیم‌ها حضور دارند تا چه اندازه در تاکتیک تیمی‌جوابگو خواهند بود.

سبک جدید استقلال کیفیت لیگ را بالا می‌برد

وی درباره سرمربی جدید تیم استقلال گفت: مربی خارجی که استقلال آورده در دوران بازی اش بازیکن بزرگ و شناخته شده ای در اروپا و پرتغال بود. قطعاً او هم دوست دارد استقلال هجومی‌بازی کند. فوتبال هجومی‌استقلال در کنار سپاهان و پرسپولیس حتماً کیفیت مسابقات لیگ جدید را بالا تر خواهد برد.

وقتی ستاره ای در این فوتبال نیست صادقی‌ها گرانقیمت می‌شوند

پیشکسوت پرسپولیس درباره جذب سعید صادقی و انتقاداتی که به رقم قرارداد او مطرح می‌شود گفت: بنده اطلاعی از نحوه قرارداد این بازیکن ندارم اما این را مطمئنم که دلیل زیاد شدن قیمت بازیکنان امروز فوتبال ایران به خاطر کمبود ستاره در فوتبال کشور است. وقتی بازیکن خوبی در بازار نقل و انتقالاتی نباشد که در سطح بالا کار کند به محض اینکه یک نفر پیدا می‌شود قیمتش هم چند برابر میشود.

سرخابی‌ها هم به جای عشق پول زیاد می‌دهند

بازیکن قدیمی‌پرسپولیس با اشاره به تغییرات به وجود آمده در وضعیت نقل و انتقالات فوتبال ایران یادآور شد: امیدوارم حرف من به کسی برنخورد اما در گذشته بازیکنانی که به پرسپولیس یا استقلال می‌رفتند چون این دو باشگاه خیلی پول نداشتند بیشتر به خاطر عشق به این تیم‌ها می‌آمدند و هر کسی پول می‌خواست به جای دیگری می‌رفت. اما حالا وضعیت به گونه‌ای شده که تیم‌های آبی و قرمز پایتخت هم زیاد پول میدهند و دیگر آن عشق گم شده است.

وی ادامه داد: به نظر من استقلال و پرسپولیس می‌توانند برای خودشان یک سقف یا چارچوب تعیین کنند. مثلاً ۱۰ میلیارد بعلاوه عشق و تعصب را به بازیکنان بدهند.

با رد پیشنهاد ۱۵ میلیونی سپاهان با ۴ میلیون پرسپولیسی شدم

وی ادامه داد: زمانی که من در ملوان بودم از طریق مجتبی نوری (بازیکن سابق ملوان که در سپاهان بود) به من گفته شد حالا که مومن زاده به استقلال رفته تو از ملوان به سپاهان بیا! آن زمان نه دلال بود نه موبایل! سپاهان هم به من ۱۵ میلیون میداد اما من با ۴ میلیون تومان پرسپولیسی شدم. اصلا پشیمان نیستم. هرچه در زندگی ام دارم از پرسپولیس است.

رأفت افزود: پرسپولیس به من هویت، شخصیت و هرچه دارم را داد. من هرگز برای تیم ملی ایران بازی نکردم ولی اینقدر در فوتبال ایران شناخته شده هستم که انگار ۱۰۰ بازی ملی دارم. ای کاش به جای این ۲۵ یا ۲۷ میلیاردی که پرسپولیس به بازیکنانش می‌دهد ۱۰ میلیارد بیشتر نمی‌داد و مابقی آن را به پای عشق و تعصب می‌گذاشت. آن وقت بهتر می‌شد. چون بازیکن هم با انرژی بیشتری برای تیمش بازی می‌کرد.

قراردادهای میلیاردی را رسانه ای نکنید

فوروارد گیلانی اسبق پرسپولیس در ادامه با اشاره به شرایط این روزهای اوضاع اقتصادی کشورمان گفت: در حال حاضر وضعیت معیشتی و اقتصادی کشورمان فوق العاده وحشتناک است. این قدر اوضاع خراب است که خیلی از پدرها شبها از سفره خالی خانه‌شان شرمنده خانواده‌شان می‌شوند. در این شرایط من از فدراسیون یا مسئولان باشگاه‌ها خواهش می‌کنم اینقدر مسائل مالی را بزرگ نکنید. اصلا بروید صد میلیارد به بازیکنان بدهید اما آن را رسانه ای نکنید.

افشای رقم قراردادها بازیکن را خراب می‌کند

وی اضافه کرد: با رسانه‌ای کردن این اعداد و ارقام هم بازیکن را خراب میکنید هم باشگاه را خراب میکنید و هم فوتبال را از ارزش می‌اندازید. چون آن وقت است که طرفدار فوتبال می‌گوید فلان بازیکن پولکی است یا فلان مدیر اهمیتی به سرمایه باشگاه نمی‌دهد. اگر فوتبال ما حرفه‌ای بود این اعداد و ارقام هیچ اشکالی نداشت اما در شرایطی که فوتبال ما فوق العاده آماتور است، کشورمان در تحریم سخت قرار دارد و مشکلات اقتصادی کمر همه را خم کرده عنوان کردن این مبالغ هنگفت اصلاً درست نیست.

به جای پول چرا از بزرگی سیدجلال حرف نمی‌زنید؟

پایان رأفت همچنین درباره تصمیم سید جلال حسینی برای خداحافظی از فوتبال ضمن تمجید از این بازیکن تصریح کرد: سید جلال حسینی سلطان فوتبال است. هم به لحاظ اخلاقی و هم رفتاری. او در ملوان، سایپا، سپاهان و پرسپولیس همچنین در تیم ملی هرگز سرسوزنی کم نگذاشت. یک الگوی تکرار نشدنی است. اصلا می‌تواند نمونه بارز یک بازیکن جنتلمن و با تعصب برای جوانان امروز باشد. به جای حرف زدن از میلیاردها تومان پول بازیکنان بهتر است درباره صفات چنین بازیکنانی صحبت کنیم.

تازه واردها تلاش کنند تا پولشان فراموش شود

وی با اشاره به بازیکنان تازه وارد پرسپولیس توضیح داد: من منکر توانایی‌های سعید صادقی نیستم. او به تیم ما آمده و خوش آمده. امیدوارم صادقی، سروش، بیرانوند، مرتضی و بقیه اینقدر خوب بازی کنند که موضوع گرفتن پول هنگفت در بطن این مسائل حل شود. به شرطی که آنها هم بروند و همه تلاششان را برای هواداران بکنند.

باشگاه به فکر پیشکسوتانش هم باشد

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پایان صحبت‌هایش با اشاره به قول مسئولان باشگاه به پیشکسوتان یادآور شد: قرار بود ۵ درصد از پول فروش سهام را به پیشکسوتان اهدا کنند. من پیشنهاد می‌دهم در این زمینه اصلا سراغ من نیایند. به هر حال من گاهی مربیگری می‌کنم و زندگی ام از این طریق می‌گذرد. ولی باشگاه با بررسی وضعیت پیشکسوتان پرسپولیس، آنهایی که شرایط مالی خوبی ندارند را صدا بزند و در اندازه ای که شأن و شخصیت آنها حفظ شود مبالغی را به آنها کمک کند که گره ای از زندگی شان باز شود. با این اجاره خانه‌ها و رشد چند صد درصدی تورم، مبلغ ۱۸ میلیارد تومان پول کمی‌نیست و شاید بتواند بخشی از مشکلات این عزیزان را برطرف کند. باشگاه پیشکسوتانش نباید از یاد ببرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)