دیدار دو تیم سیاه‌جامگان و پیکان در چارچوب مرحله برگشت پلی‌آف لیگ دسته اول به جنجال کشیده شد.

به گزارش  فارس، دیدار برگشت دو تیم فوتبال سیاه‌جامگان ابومسلم مشهد و پیکان در چارچوب پلی‌آف لیگ دسته اول فوتبال عصر امروز در حالی در ورزشگاه تختی مشهد برگزار شد که در دقایق پایانی این بازی دیدار به جنجال کشیده شد.

 

تیم‌های سیاه‌جامگان مشهد و پیکان تهران از ساعت 16:15 امروز (شنبه)‌ به مصاف هم رفتند تا دیدار برگشت مرحله پلی‌‌آف راهیابی به لیگ برتر را برگزار کنند. این دیدار در پایان وقت معمول به نتیجه تساوی بدون گل انجامید اما در وقت‌های اضافه برتری 3 بر یک از آن پیکان شد تا شاگردان فرهاد کاظمی در مجموع دو بازی رفت و برگشت با همین نتیجه پیروز شوند.

برای پیکان در این بازی خارج از خانه محمد برجلو (94) ، مرتضی آقاخان (108) و مجید خدابنده‌لو (5+120) گلزنی کردند و تنها گل تیم سیاه‌جامگان توسط مصطفی شهرکی در دقیقه 7+120 به ثمر رسید.

موضوع از زمانی شروع شد که پیکان گل اول بازی را به ثمر رساند، پس از این موضوع تماشاگران که قصد داشتند ورزشگاه را ترک کنند با اعلام بلندگوی ورزشگاه مبنی بر اینکه با تساوی یک بر یک بازی به ضربات پنالتی کشیده می‌شود آنها از اقدام خود منصرف شدند. این اقدام باعث شد تا بهروان از مسئولان ورزشگاه شکایت کند.

پس از اینکه پیکان گل دوم را به ثمر رساند، هواداران با پرتاب اشیا داخل زمین، بازی را برای چند دقیقه متوقف کردند. همچنین هواداران روی سکوها آتش روشن کردند و با پرتاب ترقه و شعار علیه بازیکنان سیاه‌جامگان اعتراض خود را مبنی بر نتیجه بازی اعلام کردند. هواداران با شعار «بی‌غیرت، بی‌غیرت» و همچنین «با این همه هوادار، والا خجالت داره» اعتراض خود را اعلام کردند.

* مسئولان باشگاه پیکان برخی از سنگ‌هایی که هواداران مشهدی به سمت زمین پرتاب کرده بودند را جمع‌آوری کرده تا به کمیته انضباطی نشان دهند.

* در جریان این درگیری‌ها داور اول بازی سعید علی‌نژادیان مصدوم شد و جای خود را به داور چهارم بازی داد.

* یکی از هواداران هم در جریان این درگیری‌ها سنگ خورد که او را به بیرون ورزشگاه انتقال دادند.

* در پایان بازی سیروس سنگ‌‌چولی دروازبان سیاه‌جامگان و فرهاد کاظمی سرمربی پیکان درگیری لفظی پیدا کردند.

* هواداران مشهدی هم با کنایه داور مسابقه را مورد تشویق خود قرار دادند.

* رضا مهاجری سرمربی سیاه‌جامگان پس از پایان بازی به فرهاد کاظمی تبریک گفت.

* در حالی که محسن قهرمانی در ورزشگاه حضور داشت هنگامی که با سؤال خبرنگار فارس مبنی بر بازگشت به عرصه داوری روبرو شد، گفت: به هیچ عنوان قصد انجام مصاحبه ندارم و هیچ صحبتی در این زمینه نمی‌کنم.

این دیدار با نتیجه  3 بر یک به سود پیکان به پایان رسید که به این ترتیب شاگردان فرهاد کاظمی برای رسیدن به لیگ برتر باید در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف فجر سپاسی بروند.
 

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: مگر می‌شود در جریان بازی قانون را آموزش داد؟

 

غلامرضا بهروان در پایان بازی پیکان و سیاه‌جامگان که با نتیجه 3 بر یک به سود پیکان تمام شد، گفت: ما مسئول برگزاری مسابقه بودیم و همه از هیأت فوتبال مشهد و سایرین زحمت زیادی کشیدند تا مسابقه خوب برگزار شود.

وی در مورد اینکه در جریان بازی بلندگوی ورزشگاه قانون را توضیح داد و او به این مسئله اعتراض کرد، گفت: مگر می‌شود در جریان بازی قانون را آموزش داد؟‌ ما دو هفته پیش در صورتجلسه به تیم‌ها اعلام کردیم که قانون گل زده در وقت اضافه چگونه است. در طول 90 دقیقه و جریان بازی هم بلندگو باید خاموش باشد و فقط زننده گل را اعلام کند.

وی در مورد بازی فجر و پیکان گفت: ما به پیکان گفته‌ایم که نمی‌تواند در شهر قدس میزبان فجر باشد زیرا آن ورزشگاه الزامات AFC را ندارد و پیکان می‌تواند در ورزشگاه‌های آزادی، تختی، دستگردی یا راه‌آهن میزبان باشد. البته آنها پیشنهاد کرده‌اند که در کرج به میدان بروند که با این پیشنهاد هم موافقت کردیم.

وی در مورد رفتار تماشاگران بعد از گل‌های پیکان گفت: بازی در جریان 90 دقیقه خوب بود اما وقتی گل‌ها رد و بدل شد متأسفانه تماشاگر ظرفیت گل خوردن را نداشت.

بهروان در مورد مصدومیت کمک‌داوران گفت: مصدومیت کمک‌داور ربطی به تماشاگر نداشت و او پایش پیچید، این مسئله را به گردن تماشاگر نیندازید.
 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)