عضو سابق هئیت مدیره باشگاه پرسپولیس با استقبال از واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی گفت: خصوصی‌سازی استقلال به متعادل شدن هزینه و درآمد و متعاقب آن شفافیت مالی می‌انجامد.

محمدرضا زادمهر پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با ایرنا درباره آغاز خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس در دولت سیزدهم، اظهار داشت: استقلال و پرسپولیس و اصولا همه باشگاه‌های فوتبال باید توسط بخش خصوصی اداره شوند تا تصمیم‌گیری‌های مدیریتی سریعتر انجام شود و شاهد هدررفت کمتری باشیم.

زادمهر با بیان اینکه مدیریت غیردولتی تعادل هزینه‌ و درآمد را رعایت می‌کند، تاکید کرد: در مدیریت بخش خصوصی با جذب اسپانسرها روند درآمدزایی سرعت می‌گیرد، به خصوص که هم پرسپولیس و هم استقلال با توجه به جایگاهی که دارند، از توانایی برندسازی برخوردارند. یکی از این راه‌ها، راه‌اندازی مدارس فوتبال است که باشگاه می‌تواند از این طریق درآمدهایی خوبی داشته باشد.

عضو اسبق هئیت مدیره باشگاه پرسپولیس افزود: درآمدزایی بیشتر از طریق تبلبغات محیطی، جذب اسپانسر، فروش بازیکن و برندسازی مزایایی است که با خصوصی‌شدن استقلال و پرسپولیس قابل تحقق است. حالا با توجه به شروع واگذاری دو تیم بزرگ پایتخت شاهد ورود جدی‌تر بخش خصوصی به فوتبال هستیم که می‌تواند مزایایی زیادی داشته باشد و از این اتفاق خوشحالم.

وی با اشاره به اینکه واگذاری استقلال و پرسپولیس، شفافیت مالی را به همراه دارد، تاکید کرد: با شفاف‌سازی اگر درآمدی در کار باشد، بر اساس همان درآمد باید مالیات پرداخت شود اما وقتی باشگاه زیان‌ده است و ضرر می‌کند، مالیاتی تعلق نمی‌گیرد.

زادمهر با اشاره به دیگر مزایای واگذاری استقلال و پرسپولیس، تصریح کرد: وقتی تیمی مانند پرسپولیس قصد حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارد، یا مجوز حضور در جام باشگاه‌های جهان را به دست می‌آورد، برای رقابت با تیم‌های بزرگ، باید بازیکنان بین‌المللی بیاورد و چند میلیون دلار هزینه کند. بعد از خصوصی‌سازی، این پول توسط دولت پرداخت نمی‌شود بلکه باشگاه با درآمدزایی که دارد، آن را پرداخت می‌کند. به خصوص که باشگاه باید بر اساس پولی که به دست می‌آورد، هزینه کند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس افزود: این هزینه‌ها البته برگشت دارد و وقتی تیم در لیگ قهرمانان آسیا در رده‌های اول تا سوم قرار بگیرد، پاداش دریافت می‌کند و یک مدیریت صحیح می‌تواند از پولی که وارد باشگاه می‌شود، به نحو احسن استفاده کند. البته اگر مدیرهای متخصصی در راس کار نباشند، این پروژه‌ها شکست می‌خورد.

زادمهر با بیان اینکه خصوصی‌سازی به شفاف‌سازی کمک می‌کند، گفت: وقتی جلسات هئیت مدیره به صورت آنلاین پخش می‌شود، همه چیز واضح و روشن است و نظارت به خوبی صورت می‌گیرد اما گاهی اوقات، نظارت با دخالت همراه و مشکل‌ساز می‌شود؛ دخالت‌هایی که با واگذاری تیم‌‎ها به بخش خصوصی از بین می‌رود.

وی در پایان با اشاره به اینکه باشگاه‌های حرفه‌ای با خصوصی شدن وقتی وارد بورس می‌‍شوند و در نتیجه باید همه جوانب را در نظر بگیرند، تصریح کرد: به عنوان نمونه بازیکنان و مربیان باید مراقب مصاحبه‌هایشان باشند و در گفتگو با رسانه‌ها الفاظی به کار نبرند که در بورس، قیمت سهام آن باشگاه افت کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)