پرسپولیس نیوز : معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: به عقیده شخصی من کشتی باید آنقدر به جایگاه والا برسد که المپیک دنبال این رشته ورزشی باشد.

حمید سجادی افزود: نظر شخصی من نسبت به کشتی این است که این رشته باید به خودباوری درونی برسد و نیازی به المپیک نداشته باشد بلکه المپیک باید به کشتی نیاز داشته باشد.

وی ادامه داد: ایرانی ها اگر همگی اعلام کنند که نمی خواهند کشتی از المپیک حذف شود باز هم یک رای در کمیته بین المللی المپیک داریم، اما هرکاری لازم باشد انجام می دهیم.

سجادی افزود: یکی از نکاتی که سبب شده بحث حذف کشتی از المپیک به میان آید عدم استقبال از این رشته ورزشی است که مردم ایران در جام جهانی تهران نشان دادند چنین نیست. البته یکی دیگر از علل طرح حذف این رشته این بود که کشتی برای المپیک درآمدزاریی ندارد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت: کشتی باید مانند دوومیدانی شود، اکنون کار به جایی رسیده که المپیک برگزار نمی شود مگر با رشته دوومیدانی.

به گزارش ایسنا، وی همچنین درباره بحث هایی مبنی بر تبعیض حمایتی از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز گفت: وزارت ورزش هیچ گونه تبعیضی در رابطه با حمایت از دو باشگاه پرطرفدار پایتخت قائل نیست. خیال مدیران دو تیم راحت باشد، آن ها ما را می شناسند.

سجادی درباره مشکلات مالی تیم های سرخابی به ویژه استقلال اظهار کرد: هم اکنون مشکلات مالی در تمامی عرصه های ورزش داریم و شرایطی ایجاد شده که بخشی از آن را استکبار جهانی بر ما تحمیل کرده و باید در هزینه‌ها و بودجه صرفه جویی و برنامه ریزی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان تفاوتی بین دو تیم قائل نیست و در راستای حل مشکلات پرسپولیس و استقلال تلاش می کنیم.

 

گفتنی است چندی پیش بودجه پیشنهادی دولت برای پرسپولیس و استقلال در سال 92 اعلام شد که در آن بودجه پرسپولیس نزدیک به 400 میلیون تومان بیش از استقلال بود که موجب اعتراض آبی پوشان شده بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)