وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر توافقات صورت بگیرد و مشکلی نباشد ما از نیمه دوم فصل جاری می‌توانیم از VAR استفاده کنیم.

وزیر ورزش در واکنش به پرونده ویلموتس گفت: در آستانه یک سالگی تحویل گرفتن وزارت ورزش هستیم و اگر بخواهم شرایط را توضیح بدهم، خروجی خوبی نخواهد داشت. یکی از این شرایط فدراسیون فوتبال بود. فدراسیونی که از سال ۲۰۱۶ سرخابی‌ها در آن در خطر تعلیق بودند. مقروض بود و آرزوی واگذاری این دوباشگاه وجود داشت که خدا را شکر محقق شد. تکالیف فراوانی برای استاندارسازی وجود داشت.

وی ادامه داد: این دو باشگاه تکلیف زیادی برای رسیدن به استانداردها داشتند که با همکاری کمیسیون فرهنگی مجلس نظام باشگاه‌داری ما مصوب و منظم شد. یک سری تکالیف بود که باید انجام می‌شد تا اینکه در راه صعود به جام‌جهانی بودیم و خوشبختانه سریع‌ترین صعود رخ داد. ما 16 – 17 لژیونر داریم و همه به این تیم امید دارند. درمورد سرمربی قبلی تیم ملی باید بگویم که اخیراً گزارشی از سرپرست فدراسیون درخواست کردم تا در جریان جزئیات این موضوع قرار بگیرم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: بحث جرائم ظاهر کار است. من دیروز از سرپرست فدراسیون گزارش خواستم و ابعاد پرونده ویلموتس را خواستار شدم که از نظر من این پرونده سونامی ویلموتس در ورزش کشور است.

سجادی خاطرنشان کرد: در اسناد پرداختی فدراسیون 24 میلیارد تومان به یوروی 12 هزار تومان به شستا پرداخت شده که علاوه بر این، ساختمان هم به نام شستا شده است. سونامی ویلموتس در ورزش و فوتبال کشور باید حل شود و نباید ویلموتس دومی هم داشته باشیم. هرجا سهل‌انگاری کنیم بازهم شاهد این اتفاقات خواهیم بود. ما الان گرانی کالا را داریم اما دلیل این موضوع چیست؟ در فوتبال ما دست دلال‌ها باید کوتاه شود.

وی اظهار داشت: پرونده به دست ما رسیده است و رئیس جمهور هم تاکید زیادی به اجرای عدالت دارد. برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی، در حال مراقبت هستیم. من 16 ماه در باشگاه سایپا بودم و با لیتبارسکی قرارداد امضا کردم. به دلایلی او تیم را ترک کرد. تا آن زمان هم به ندرت باشگاهی داشتیم که بتواند خسارت و ضرر و زیان از یک قرارداد بگیرد اما در آن سال سایپا گرفت. ما در مرجع تصمیم‌گیری برای مسببان پرونده ویلموتس نیستیم و تنها می‌توانیم موضوع را پیگیری کنیم. گویا 3 دنگ ساختمان باشگاه پرسپولیس هم به نام شستا شده است و ما در جریان این اتفاقات قرار داریم. ما به نمایندگی از مردم مدافع خواهیم بود و به صورت حقوقی موضوع را دنبال می‌کنیم. به مردم قول می‌دهم که در کنار فدراسیون فوتبال هستیم و دستورات ویژه رئیس جمهور و مخبر را اجرا خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: این تیم ملی، امید مردم است و تکلیف کادر فنی هم مشخص شد و ما هم به آن نظر احترام می‌گذاریم. من و همکارانم بدون دخالت در کار فنی، هر کمکی که بتوانیم انجام خواهیم داد. سه بازی مهم در جام‌جهانی داریم و امیدوارم کیفیت واقعی فوتبال ایران را در جام‌جهانی شاهد باشیم.

سجادی درخصوص وار(کمک داور ویدیویی) گفت: دیروز جلسه‌ای با سرپرست فدراسیون داشتیم. مباحثی درخصوص حضور بانوان در استادیوم‌ها، زیرساخت‌ها و… انجام شد تا در هیچ مقطع زمانی غافلگیری نشویم. هرجا لازم باشد با اخذ مجوزها و هماهنگی کامل با دستگاه‌ها استانداردها را رعایت کنیم. درخصوص وار یکی دو شرکت خوب که می‌توانند این تکنولوژی را پیاده کنند، معرفی شد و درحال بررسی هستیم که راه را اشتباه نرویم. قرار شد تا آخر هفته هماهنگی‌ها را انجام دهیم و اگر از همه فیلترها بگذریم و شرکت مورد تایید قرار گیرد، از نیمه دوم فصل جدید لیگ برتر، کمک داور ویدئویی را خواهیم داشت.

وی که میهمان برنامه «صف اول» از شبکه خبر بود، درمورد تبلیغات محیطی، خاطرنشان کرد: یکی از قو‌ل‌هایی که رئیس جمهور داده بود مربوط به همین موضوع است. قبل از انتخابات درخواست شد که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به مردم واگذار شوند که این اتفاق افتاد. در شهریورماه هم بخش دوم واگذاری ها استارت خواهد خورد. همیشه روال بود که مبلغی با سازمان لیگ بسته می‌شد اما باشگاه استقلال پیش قدم شد و درخواست کرد که تبلیغات محیطی به باشگاه واگذار شود. همین شرایط برای پرسپولیس هم ایجاد شد. امسال هم برخی باشگاه‌های ترجیح دادند که درآمد تبلیغات محیطی بر عهده سازمان لیگ باشد، چون معتقد بودند که به اندازه سرخابی‌ها درآمد ندارند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)