پرسپولیس نیوز : باشگاه پرسپولیس گزینه نهایی سرمربیگری سرخپوشان را انتخاب کرده است و مذاکره با این سرمربی آغاز می‌شود.

بعد از آخرین جمع بندی بین مدیرعامل و اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس آنها روی گزینه ایتالیایی که سابقه پوشیدن پیراهن و هدایت یوونتوس را در کارنامه دارند به تفاهم دست یافته و مذاکرات جدی از امروز برای جذب وی استارت می‌خورد.

ماسیمو کاررا، مدافع سابق یوونتوس و تیم ملی ایتالیا است که در سال ۲۰۰۹ با سرمربیگری در تیم پایه‌های یوونتوس آغاز به کار کرد و پس از آن، دستیار آنتونیو کونته در یوونتوس شد. در سال ۲۰۱۲، آنتونیو کونته به خاطر داستان اسکومسه پولی و عدم گزارش شرط بندی در زمان سرمربیگری اش در سیه نا، چهار ماه از فعالیت‌های فوتبالی محروم شد. در پی این اتفاق، هدایت یوونتوس تا پایان محرومیت کونته به کاررا، دستیار اول او سپرده شد. کاررا طی این چهار ماه در ۱۰ بازی که هدایت یوونتوس را برعهده داشت، ۹ برد و یک تساوی را به ثبت رساند و همچنین توانست سوپرکاپ ایتالیا را به عنوان سرمربی با بانوی پیر کسب کند.

این سرمربی زاده شهر سستو سان جووانی دوران حرفه‌ای فوتبال خود را در تیم از سال ۱۹۸۲ آغاز کرد و در تیم‌های باری، آتالانتا، ناپولی و یوونتوس بازی کرده است. کاررا در پست مدافع یک بازی ملی با پیراهن آتزوری هم در کارنامه دارد. او در سال ۲۰۰۸ به صورت رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

کاررا ۵۵ ساله گزینه نام آشنایی برای سرمربیگری در ایران است. نزدیک به یک ماه پیش که هنوز آندره آ استراماچونی به عنوان سرمربی استقلال تهران معرفی نشده بود و عنوان می‌شد سرمربی بعدی آبی پوشان یک ایتالیایی است؛ کاررا در لیست گزینه‌ها قرار داشت.گفته می‌شد دستمزد بالایی که او درخواست کرده بود در آن مقطع مانع از ادامه روند مذاکرات شد. دستمزد ماسیمو کاررا حدود ۱ الی ۱٫۵ میلیون یورو تخمین زده می‌شود!

پس از اینکه کونته هدایت تیم ملی ایتالیا را برعهده گرفت کاررا تا سال ۲۰۱۶ دستیار او بود. پس از انتخاب کونته به عنوان سرمربی چلسی همکاری این دو به پایان رسید و کاررا در فصل ۱۷-۲۰۱۶ هدایت اسپارتاک مسکو را برعهده گرفت. ماسیمو کاررا در سال اول حضورش در اسپارتاک توانست پس از بیست سال، اسپارتاک مسکو را به قهرمانی لیگ روسیه برساند.

در فصل ۱۸-۲۰۱۷، کاررا اسپارتاک مسکو را به رده سوم لیگ روسیه رساند و مجوز حضور در لیگ اروپا را کسب کرد. با این حال، در فصل جاری در حالی که اسپارتاک مسکو در هفته‌های ابتدایی لیگ نتایج جالبی نگرفت و در رده هفتم قرار داشت، از هدایت پرافتخارترین تیم لیگ روسیه برکنار شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)