پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: درویش کاسه دست گرفته و دنبال پول می‌دود اما بازیکنان باید تحمل کنند تا این کاسه پر شود.

بهروز سلطانی در گفت و گو با فارس، درباره اعتصاب بازیکنان پرسپولیس و تمرین نکردن آنها در اعتراض به مشکلات مالی این تیم اظهار داشت: رضا درویش را نمی‌شناسم و خوب یا بد بودن عملکردش به خودش مربوط است. برای وی به عنوان مدیرعامل پرسپولیس آرزوی موفقیت دارم اما بحث این است که نه تنها درویش بلکه هر مدیری به پرسپولیس می‌آید، باید کاسه‌ای دست‌شان بگیرند و مقابل وزارت ورزش بایستند تا مسئولان وزارت‌خانه در این کاسه پول بریزند تا نصفی از این پول را به بازیکنان بدهند. به این دلیل می‌گویم نصف پول که متاسفانه شاهد بودیم بخش زیادی از پول‌هایی که در سال‌های اخیر به این باشگاه واریز شده خرج بدهی و ولخرجی مدیران شده است.

* وضعیت فوتبال ایران مانند این شده که مسئول شاسی‌سازی کارخانه بنز مدیرعامل بایرن مونیخ شود

وی ادامه داد: در این قضیه هم باید به درویش حق داد و هم بازیکنان. وضعیت در فوتبال ایران مثل این شده است که مسئول شاسی‌سازی یا سپرسازی کارخانه بنز را به عنوان مدیرعامل بایرن مونیخ یا بایرلورکوزن انتخاب کنند. با این کار تمام دنیا می‌خندند. وقتی فردی غیرمسلط به مدیریت در ورزش را برای مدیرعاملی پرسپولیس انتخاب می‌کنید مشخص است چنین فردی بالای ۱۰۰ میلیارد بدهی می‌آورد. درویش هم باید برای پرداخت بدهی‌ها و پول بازیکنان کاسه دستش بگیرد و دنبال پول این طرف و آن طرف بدود.

* بیشتر فوتبالیست‌های ما سواد درآمدزایی برای دوران پس از بازی‌شان را ندارند

کاپیتان اسبق پرسپولیس تصریح کرد: نمی‌خواهم به کسی اهانت کنم اما بیشتر بازیکنان ما به دلیل درس نخواندن و سواد درست نداشتن، نمی توانند پس از دوران فوتبال‌شان از این سواد برای درآمدزایی استفاده کنند. چشم امیدشان به همین پول فوتبال است و می‌خواهند با این درآمد چند ساله برای آینده زندگی‌شان اندوخته‌ای داشته باشند. مردم فکر می‌کنند تمام بازیکنان فوتبال هر سال بالای ۲۰ یا ۵۰ میلیارد پول می‌گیرند اما تعداد چنین بازیکنانی خیلی کم است. خیلی از این نفرات زیر یک میلیارد در سال درآمد دارند و زندگی‌شان از همین طریق می‌گذرد.

* بازیکنان پرسپولیس تحمل کنند تا کاسه درویش پر شود

سلطانی توضیح داد: رضا درویش به جز مدیریت در باشگاه سایپا چه سابقه‌ای در ورزش کشور دارد؟ البته باز هم باید از وزیر ورزش تشکر کرد که برخلاف قبلی‌ها فردی را برای مدیریت در پرسپولیس انتخاب کرده که دست‌کم جایی در ورزش سابقه مدیریت دارد اما درویش هیچ کاری نمی‌تواند انجام بدهد. بازیکن هم با اعتصاب و سر تمرین نرفتن به جایی نمی‌رسد. این کار از لحاظ اجتماعی و هواداری خوشایند نیست و باز هم از بازیکنان پرسپولیس خواهش می‌کنم سعه صدر داشته و بازهم تحمل کنند. هر چند می‌دانم خیلی سختی کشیده و تاکنون هم تحمل زیادی داشته‌اند. چند روز صبر کنند تا ببینند کاسه درویش کجا پر می‌شود. هیچ راه دیگری وجود ندارد.

* درویش را مقصر وضعیت پرسپولیس نمی‌دانم ایراد از کسی است که وی را انتخاب کرد

وی خاطرنشان کرد: تا زمانیکه پرسپولیس یک باشگاه دولتی باشد وضعیت تغییر نخواهد کرد. بازیکنی که برای باشگاه دولتی فوتبال بازی می‌کند، باید بداند انتخابش چنین عواقبی هم دارد. در باشگاه خصولتی برخلاف استقلال و پرسپولیس که دولتی هستند بودجه تعیین شده است و هیچ وقت در سپاهان، گل‌گهر، ذوب‌آهن و مس رفسنجان چنین مسائلی را نمی‌بینید. من درویش را مقصر نمی‌دانم زیرا وی باید از دولت پول بگیرد. خودش هم مدیر در آمدزایی نیست و باید به فردی ایراد گرفت که چنین انتخابی داشته است.

* از زمان تاسیس در فوتبال ایران می‌گویند سرخابی‌ها خصوصی می‌شوند

دروازه بان اسبق پرسپولیس درمورد اینکه چرا وزارت ورزش فردی را انتخاب نکرد تا بتواند وضعیت مالی بحرانی این باشگاه را با تدابیر اقتصادی خود سر و سامان بدهد، گفت: ایراد کار این جا است که از زمان تاسیس فوتبال در ایران تاکنون که خیلی از بزرگان فوتبال ما در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا دفن شده‌اند گفتیم باشگاه‌ها باید خصوصی شوند اما این اتفاق نیفتاده است. در فیفا چهار اتاق را فقط برای بررسی شکایت‌ها از فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های ایرانی در نظر گرفته‌اند اما در صورتی که باشگاه خصوصی باشد و وزارت‌خانه هم نظارت کند، چنین مشکلاتی نخواهیم داشت.

* فردی با دکترای فلسفه با رانت مسئول ورزش کشور شد

سلطانی عنوان کرد: قبل از سجادی فردی مسئول ورزش مملکت بود که دکترای فلسفه داشت و از طریق رانت به جایگاه وزارت رسید. سجادی خودش ورزشکار بوده و مشکلات ورزشکاران را درک می‌کند. همانگونه که مدیرعامل کارخانه بنز می‌داند اتومبیل شرکتش بدون سپر یا شاسی نمی‌تواند به خیابان برود، وزیر ورزش هم درک می‌کند که اکنون تنها راهکار دستور پرداخت مقداری پول برای رفع مشکلات مالی پرسپولیس است اما سه ماه دیگر را باید چه کار کرد؟ زودتر باید مجلس شورای اسلامی وضعیت دو باشگاه که هزینه چند صد میلیاردی را دارند تعیین تکلیف کند. باید سرخابی‌ها را هرچه سریع‌تر تحویل بخش خصوصی بدهند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)