پیشکسوت پرسپولیس بر این باور است که پایان محرومیت یحیی گل محمدی و بازگشت او کمک شایانی به موفقیت این تیم در اراک کرد.

پرسپولیس در حالی در اراک با نتیجه یک – صفر برابر آلومینیوم به برتری رسید که در دو هفته ابتدایی لیگ برتر دو مساوی دشت کرده بود. به همین بهانه و البته خرید شیخ دیاباته جمشید شاه محمدی مهاجم سابق پرسپولیس مصاحبه ای انجام داد:

آقای شاه محمدی نقطه قوت پرسپولیس در دیدار با آلومینیوم اراک کجا بود؟

به نظر من بازگشت یحیی گل محمدی به لب خط کمک زیادی کرد تا پرسپولیس برنده شود. هر چند کریم باقری در دو بازی اول کنار خط بود اما فوتبالی‌ها می‌دانند حضور سرمربی چقدر می‌تواند مؤثر و مهم باشد.

محرومیت یحیی گل محمدی از فصل گذشته به این فصل کشیده شد. چرا این مربی آرام این چنین محروم شده است؟

به هر حال فشار کار سرمربیان بسیار بالاست. این فشار در پرسپولیس به مراتب بالاتر است و فصل گذشته هم همه چیز از دربی آغاز شد. داوری دربی برگشت واقعا ضعیف بود و اعتراض یحیی را به دنبال داشت. البته بودند مربیان دیگری در تیم‌های رقیب که مشابه اعتراضات یحیی گل محمدی را انجام دادند اما اصلا محروم نشدند!

منظورتان چه کسی است؟

نیازی به توضیح نیست اما لابد مدیران باشگاه  مربیان معترض دیگر زور بیشتری داشتند که جلوی محرومیت سرمربی خود را گرفتند. البته با همه این حرف‌ها از یحیی گل محمدی می‌خواهم که مراقب باشد تا محروم نشود. محرومیت یحیی گل محمدی به ضرر خودش و پرسپولیس است و امیدوارم آرامش خود را تحت هر شرایطی تا آخر فصل حفظ کند.

بازی بعدی پرسپولیس با صنعت نفت آبادان است. این دیدار را چطور ارزیابی می‌کنید؟

نفت آبادان تیم خوبی است که بازی قبلی خودش را برده است اما من فکر می‌کنم در تهران شانسی برای شکست دادن پرسپولیس نداشته باشد.

چرا؟

خیلی مشخص است. پرسپولیس تیم پرمهره و با تجربه تری است. ضمن آن که پرسپولیس در خانه و استادیوم آزادی بازی می‌کند و قطع به یقین تماشاگران زیادی هم برای تشویق این تیم به استادیوم می‌آیند تا برد تیم محبوب خودشان را ببینند. بنابراین شانس پرسپولیس برای پیروزی به رغم احترامی‌که برای تیم آبادانی‌ها قائل هستم خیلی بیشتر است.

تعدادی از تماشاگران روز چهارشنبه هم  بانوان و دختران پرسپولیسی هستند؟

واقعا اتفاق مهم و خوشحال کننده ای است. باور کنید این تصمیم می‌تواند کمک زیادی به آرام شدن سکوها و جلوگیری از فحاشی‌ها کند. مطمئن باشید آقایان ایرانی هم با دیدن خانم‌ها در ورزشگاه خودشان را کنترل کرده و توهین و ناسزا نخواهند گفت. فقط امیدوارم این اتفاق مقطعی و با فشار فیفا نبوده باشد. باید بانوان ایرانی در هفته‌های بعدی هم بتوانند به استادیوم بروند و…

برخی تیم‌ها مثل نساجی مازندران هم خواستار حضور هواداران بانوی خود در مسابقات شده‌اند؟

این هم حرف درستی است. حضور بانوان در استادیوم‌ها نباید فقط به دو تیم پرسپولیس و استقلال محدود شود. در همه شهرهای کشورمان بانوان فوتبالدوست باید این امکان را داشته باشند که وارد استادیوم شوند و فوتبال تماشا کنند. امیدوارم نساجی مازندران همه تیم‌ها از این امکان بهره مند شوند.

لابد می‌دانید شیخ دیاباته هم بالاخره با پرسپولیس قرارداد اینترنتی بست. در این رابطه نظری ندارید؟

شیخ دیاباته مهاجم بسیار خوبی است. کارنامه مشخصی هم دارد و توانسته است آقای گل ایران شود اما کاش زودتر با پرسپولیس می‌بست.

چطور؟!

آخر چطور می‌شود بعد از این همه مدت هنوز قراردادش را امضا نکرده بود؟ ماجرا چه بود؟ یک روز می‌گویند مشکل خانوادگی دارد. روز دیگر حرف از کم بودن قراردادش می‌زنند. دفعه بعدی می‌شنویم که این مهاجم پیش پرداخت می‌خواهد. این کشدار و طولانی شدن امضای قرارداد او را از تیم عقب می‌اندازد. الان می‌بینید لوکادیا هم که مهاجم کارنامه داری است از لحاظ بدنی از بقیه عقب است و زمان می‌برد تا آماده شود.

به نظر شما واکنش هواداران استقلال به پرسپولیسی شدن شیخ دیاباته چیست؟

هیچی! هواداران استقلال چه واکنشی به دیاباته نشان می‌دهند؟ این تیم آن قدر مهاجم دارد که حتی می‌خواست ارسلان مطهری را رد کند که نپذیرفت! این تیم اصلا جایی هم ندارد که شیخ دیاباته را بخرد. بنابراین چرا باید تیمی‌که جایی برای خرید شیخ دیاباته نداشته و مهاجم سابق خودش را هم نمی‌خواهد بیاید و واکنش منفی نشان دهد؟ به هر حال فکر می‌کنم دیاباته یک مهاجم حرفه ای است و به این مسائل فکر نمی‌کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)