معاون اجرایی رییس جمهوری و سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت : حضور رییس فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در ایران گرفتن امتیاز میزبانی جام ملت های آسیا 2019 را برای ما آسانتر کرد.

محمد شریعتمداری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در رابطه با دیدار سپ بلاتر و حسن روحانی گفت: درجلساتی که بلاتر با مسئولان کشورمان داشت تمام مسئولان به برگزاری جام ملت های آسیا در سال 2019 ابرازعلاقه نشان دادند و بلاتر نیزاظهار امیدواری کرد تا این اتفاق رخ دهد.

وی ادامه داد: در تمام این نشست ها شیخ سلمان رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا هم حضور داشت و هر دو مسئول به خوبی با توانایی های ایران آشنا شدند و واگذاری مسئولیت برگزاری مسابقات جام ملت های آسیا به ایران بسیار آسانتر شد و امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان، گفت: البته رییس جمهوری در خصوص میزبانی جام جهانی رشته های فوتسال و فوتبال ساحلی هم با بلاتر گفت و گو کرد که منتظر نتایج آن هستیم.

وی درادامه، تصریح کرد: موضوع پیوند محیط زیست و ورزش هم یکی دیگر از مسایلی بود که در مدت حضور بلاتر در ایران به آن پرداخته شد و رییس فدراسیون بین المللی فوتبال با معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست مذاکرات خوبی داشت.

وی اظهارداشت: بلاتر و شیخ سلمان از موزه حیات وحش در سازمان محیط زیست بازدید کردند و پیشنهاد استفاده ازلوگو یوزپلنگ آسیایی که تنها گونه هایی ازآن در ایران وجود دارد به عنوان یک نماد در ورزش به ویژه فوتبال مطرح شد و مورد استقبال بلاتر قرار گرفت.

شریعتمداری درخصوص برنامه های دولت تدبیر وامید برای استفاده از دیپلماسی ورزش، گفت: ورزش فقط یک ابزار برای توانمند سازی و ایجاد سلامت در جامعه ایرانی نیست و ما ورزش را راهی برای گفت وگوی تمدن ایرانی وجهانی فرض می کنیم و ورزش مرکزی برای مبادله فرهنگ ها و آشنایی ملت ها و ایجاد دوستی بیشتر است.

وی تاکید کرد:ازهمه فرصت های ورزشی برای ارتباط بهتربا ملل دیگر دنیا و ایجاد ارتباط مناسب تحت عنوان دیپلماسی ورزشی استفاده خواهیم کرد.

معاون اجرایی رییس جمهور، گفت:رییس مجلس و رییس جمهوری در خصوص دیپلماسی ورزشی توجه ویژه ای داشته اند و از این دیپلماسی برای صلح و پایداری صلح در جهان یاد کرده اند و امیدوارم جمهوری اسلامی ایران در این راه قدم های خوبی را بردارد و این مساله را عملیاتی کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)