شیث رضایی مدافع سابق پرسپولیس در مورد شرایط این تیم در نقل و انتقالات صحبت کرد.

شیث رضایی در خصوص شرایط این روزهای پرسپولیس در نقل و انتقالات اظهار داشت: شرایط امروز پرسپولیس را بخواهیم نسبت به موقعیت مشابه سال گذشته در نظر بگیریم خیلی خوب است و به مراتب از آن شرایط جلوتر هستیم. خریدهای انجام شده خریدهای خوبی هستند و مشخص است با برنامه و استراتژی وارد بازار شده است و به رفع نقاط ضعفش می‌پردازد. امیدوارم از اینجا به بعد هم نیازهای کادرفنی برطرف شود و نفراتی که اسمشان مطرح شده نمی‌دانم چقدر آمدنشان صحت دارد ولی آنها هم بازیکنان خوب و قابلی هستند و می‌توانند به تیم کمک کنند.

وی در مورد اینکه به ساختار دفاعی فصل گذشته پرسپولیس انتقادات زیادی وارد بود ولی حالا با اضافه شدن بیرانوند، پورعلی گنجی و… به نظر می‌رسد رو به اصلاح است، گفت: به جای صحبت از نفرات بهتر است در مورد ساختار تدافعی تیم‌ صحبت کنیم که من هم موافقم فصل گذشته دچار اشکال بود. نفراتی که حضور داشتند شاید هرکدام به تنهایی در یک ساختار دیگر قابلیت های بالایی داشته باشند ولی در این سیستم و کنار هم نتوانستند ساختار دفاعی منسجمی برای پرسپولیس ایجاد کنند. نفرات جدید هم افراد توانمندی هستند و فکر می‌کنم بتوانند نیاز پرسپولیس را در دفاع تیمی برآورده کنند.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد دانیال اسماعیلی‌فر که در پست سابق خودش دفاع راست جذب شده هم گفت: اسماعیلی‌فر بازیکن خوب و توانمندی است. در دفاع معمولاً کم اشتباه ظاهر می‌شود و در نفوذها هم خطرناک است و یحیی گل‌محمدی هم در ذوب آهن و تراکتور با او همکاری داشته و شناخت خوبی از هم دارند و این کمک می‌کند که فرصت زیادی برای شناختن هم و هماهنگ شدن نیاز نداشته باشند. به نظر من از خریدهای خیلی خوب پرسپولیس بود.

رضایی در مورد وضعیت رامین رضاییان که با وجود عملکرد خوب در نیم فصل گذشته در حال جدایی از پرسپولیس است، گفت: در مورد رامین رضاییان این را بگویم که من خودم با او صحبت کردم و قانعش کردم در این مقطع به پرسپولیس برگردد و کمک کند. توانایی و کیفیت یک بازیکن یک طرف موضوع است و زمان اضافه شدنش به تیم و شرایط وقت تیم و هماهنگی‌اش با یک سری مسائل درون تیم هم موضوع دیگری است که ممکن است باعث شود آن بازیکن فرد مناسبی برای آن مقطع نباشد. رامین بازیکن با کیفیتی است و کیفیت خودش را هم بارها نشان داده ولی در کل این کادرفنی است که نظر نهایی را می‌دهد که چه کسی برود و چه کسی بماند چرا که کادرفنی مسئولیت تیم را بر عهده دارد و نسبت به آن پاسخگو است. برای رامین هم فصل بعد در هر تیمی که هست آرزوی موفقیت دارم.

وی در مورد ثبات روی نیمکت پرسپولیس و تفاوتش با وضعیت دو رقیب اصلی این تیم یعنی استقلال و سپاهان که هنوز سرمربی خود را نشناختند، توضیح داد: تیمی که در 7 سال 5 قهرمانی و دو نایب قهرمانی آورده طبیعتاً از نظر من رقیب جدی ندارد. فصل قبل هم شرایط خاصی ایجاد شد و قهرمانی به نظرم حق پرسپولیس بود. پرسپولیس هیچ وقت حواسش به وضعیت سایر تیم‌ها نیست و این سایر تیم‌ها هستند که باید وضعیت پرسپولیس را رصد کنند.

مدافع پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که «آیا می‌توان این تیم را مدعی اول قهرمانی در فصل آینده دانست؟»، گفت: پرسپولیس همیشه برای قهرمانی می‌جنگد و فصل قبل هم باید قهرمان می‌شد که برخی اتفاقات باعث شد که نایب قهرمان شود. همه تیم‌ها باید نگران رقابت با پرسپولیس باشند، خصوصاً تیم‌هایی که برای قهرمانی می‌جنگند.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد وضعیت سیدجلال حسینی و اینکه قرار است از این فصل به عنوان مربی درکادرفنی به کارش ادامه دهد، گفت: من این موضوع را نشنیده‌ام و نمی‌دانم تا چه حد صحت دارد ولی اگر چنین موضوعی را پذیرفته برایش آرزوی موفقیت دارم و می‌تواند به کادرفنی پرسپولیس کمک کند و تجربیاتش را در اختیار جوان‌ترها قرار دهد. حسینی زمانی هم که در زمین بود یک وزنه به حساب می‌آمد و تیم را از درون کنترل می‌کرد و کاریزمای مربیگری را دارد.

رضایی در مورد وضعیت حال حاضر تیم ملی هم خاطرنشان کرد: در مورد تیم ملی باید بگویم شکست در یک بازی تدارکاتی آنقدر فاجعه نیست که در موردش صحبت می‌شود. بازی تدارکاتی برای شناخت نقاط ضعف تیم است و برای بردن به زمین نمی‌روید. الان تیم ملی انگلیس هم به مجارستان باخته است آیا برای آنها هم فاجعه رخ داده است؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)