مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس گفت: اگر آقایان مدعی هستند که دارند از منافع باشگاه‌ها حمایت می‌کنند، چرا لیست حمایت‌ها در ۱۰ سال گذشته را منتشر نمی‌کنند؟

علی‌اکبر طاهری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره واگذاری تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها اظهار داشت: به اعتقاد من در حوزه‌هایی چون حق پخش، تبلیغات محیطی، بلیت‌فروشی و موارد دیگر باید ابتدا به دنبال حفظ منافع باشگاه‌ها بود. من در نشستی در سنگاپور با رئیس سازمان لیگ انگلستان ملاقات کردم. او می‌گفت ما اینجا هستیم که باشگاه‌ها نافع شوند و منافع باشگاه‌ها تضمین شود. او تأکید داشت که باید برای درآمدزایی باشگاه‌ها کار کنیم. باید ببینیم آیا در فوتبال ما هم همین نگرش وجود دارد و مسئولان سازمان لیگ ما به دنبال منافع باشگاه‌ها هستند یا نه. وقتی کار به مرحله عمل رسیده باید این مسئله را ارزیابی کنیم. حقیقت این است که اگر دوستان امروز مدعی هستند دارند از منافع باشگاه‌ها محافظت می‌کنند از آنها خیلی متشکریم، ولی سؤال ما این است که لیست این حمایت را در ۱۰ سال گذشته هم اعلام کنند.

وی ادامه داد: آنها خیلی صریح و دقیق اعلام کنند طی ۱۰ سال اخیر چه مبلغی از این محل به ۱۶ تیم حاضر در جدول داده شده و باشگاه‌ها هم محاسبه کرده و بگویند آیا این رقم، مبلغ درستی بوده است و از آن رضایت داشته‌اند. خوب است در این مورد شفاف‌سازی کنند. مگر الگوی فدراسیون فوتبال ما AFC نیست؟ AFC در لیگ قهرمانان آسیا درآمد و هزینه هر مسابقه را اعلام می‌کند، چرا این اتفاق در فوتبال ما رخ نمی‌دهد؟

طاهری با تأکید بر اینکه فدراسیون فوتبال باید دنبال ایجاد درآمد پایدار و حفاظت از منافع باشگاه‌ها باشد، عنوان کرد: آقایان مدعی می‌شوند که باشگاه‌ها خودشان بلد نیستند این کار را انجام دهند. اشکالی ندارد، این را به باشگاه‌ها یاد بدهیم و این امکان ایجاد شود که آنها رفته رفته این کار را یاد بگیرند و درست انجامش دهند، به شکلی که درآمدزا شوند. این اتفاق خوبی است که باشگاه‌ها بتوانند تبلیغات محیطی‌شان را داشته باشند. بالاخره این کار از یک جایی باید شروع شود. زمانی که من در پرسپولیس بودم و در زمینه بلیت‌فروشی وارد عمل شدیم، اولین حرف این بود که باشگاه‌ها بلد نیستند بلیت‌فروشی کنند، در حالی که ما این کار را انجام دادیم و توانستیم بلیت‌فروشی را در اختیار خودمان بگیریم. درباره تبلیغات محیطی هم وضعیت به همین شکل است.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس ادامه داد: تنها سرخابی‌ها از محل تبلیغات محیطی سود نخواهند برد. من این موضوع را قبول ندارم که بحث واگذاری تبلیغات محیطی فقط به سود پرسپولیس و استقلال و به ضرر سایر باشگاه‌هاست. به خاطر اینکه اولاً این دو تیم بازی خارج از خانه دارند که حریف‌شان میزبان است و می‌تواند از بازی خانگی خود با پرسپولیس و استقلال از محل تبلیغات محیطی درآمدزایی کند. ثانیاً این ظرفیت برای باشگاه‌های کوچک‌تر هم ایجاد می‌شود که برای خود درآمدزایی کنند. مگر ما در شهرستان‌ها، شرکت‌های تبلیغاتی، هتل‌ها، مراکز تجاری و … نداریم که مایل به تبلیغات باشند؟ آیا این تصور وجود دارد که این ظرفیت فقط در تهران وجود دارد؟ واقعاً اینطور نیست که این ظرفیت در شهرستان‌ها وجود نداشته باشد. این تفکر غلطی است. در شیراز، تبریز، مشهد، اهواز و … قطعاً باشگاه‌ها ظرفیت لازم برای درآمدزایی از محل تبلیغات محیطی را خواهند داشت. من با قاطعیت می‌گویم باشگاه‌ها می‌توانند برای خود درآمدزایی کنند.

وی افزود: هر باشگاهی در این زمینه پیشقدم شود، به منافع فوتبال کشور کمک می‌کند و در این زمینه هیچ تفاوتی بین پرسپولیس و استقلال و سایر باشگاه‌ها نیست. همه باید از گرفتن حق تبلیغات محیطی و سایر حقوق درآمدزایی خودشان دفاع و حمایت کنند و در این مسیر متحد باشند که به حق واقعی‌شان برسند. نباید هیچ اختلاف‌نظری در این زمینه بین باشگاه‌ها وجود داشته باشد.

طاهری همچنین در مورد اینکه سازمان لیگ از باشگاه‌ها در مورد تبلیغات محیطی ضمانت‌نامه خواسته است، خاطرنشان کرد: اینکه تضمین شود که درآمد باشگاه‌ها از محل تبلیغات محیطی حاصل می‌شود، اتفاق خوبی است. اما این سؤال وجود دارد آیا در سال‌های گذشته این تضمین‌ها به باشگاه‌ها داده شده است که درآمدشان را تضمین کرده و بتوانند حق‌شان را دریافت کنند؟ اگر چنین اتفاقی رخ داده است چرا در برخی فصل‌ها باشگاه‌ها به حق‌شان نرسیدند و از محل تبلیغات محیطی دریافتی نداشتند؟ این قابل قبول نیست که برخی در این موضوع به خودشان فکر کرده و منافع باشگاهی را قربانی خواسته‌شان کنند. در این مسیر نباید سد راه باشگاه‌ها شوند و مقابل آنها قرار بگیرند. باشگاه‌ها باید با هم متحد شده و اجازه ندهند کسی مقابل اراده آنها ایستادگی کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)