رئیس اتحادیه فوتبال گفت: نشست مسئولان فوتبال با نمایندگان مجلس در رابطه با بحث فساد خوب است اما به شرطی که پیگیری شود.

به گزارش مهر، عزیز محمدی در خصوص جلسه جمعی از اعضای فدراسیون با نمایندگان مجلس در بحث فساد در فوتبال اظهار داشت: این جلسات خوب است اما به شرط این که پیگیری شود. با این حال پیگیری این موضوع کار نمایندگان مجلس نیست. آنها گزارش‌های لازم را تهیه می‌کنند و دستگاه های امنیتی در نهایت وارد این موضوع خواهند شد.

وی در خصوص این که آیا جلسات مسئولان فوتبال با مجلس ادامه خواهد داشت یا خیر گفت: بعد از جلسه روز دوشنبه ما قرار شد خود نمایندگان هم جلساتی داشته باشند تا کارگروهی تشکیل دهند و ریزتر این مسئله را بررسی کنند. اگر نیاز باشد ما هم در خدمتشان خواهیم بود.

رئیس اتحادیه فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری این جلسات می تواند گره فساد در فوتبال را باز کند یا برگزاری این جلسات صوری است گفت: وقتی من در سازمان لیگ بودم با این مسائل به شدت برخورد کردیم و دستگاه های امنیتی هم تعدادی از دلالان و مربیان فاسد را دستگیر کردند. بعد از آن جریان تا یکی دو سال کسی جرات نمی کرد وارد دلالی شود ولی متاسفانه یک سری واسطه شدند و آنها را آزاد کردند. همین باعث شد که فساد بدتر از قبل هم شود.

محمدی ادامه داد: الان هم بعد از چند سال این بحث مطرح شده است اگر عزمی برای برخورد نباشد فساد در فوتبال بدتر از این هم خواهد شد.

وی در خصوص این که آیا واسطه ها از داخل فدراسیون سفارش دلالان را می کنند یا خیر گفت: من این را نمی دانم ولی به هر حال باید با آنها برخورد شود. مگر علیپور (دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات فوتبال) نمی گوید 100 پرونده در زمینه فساد و دلالی در فوتبال دارد؟ در وزارت هم کمیته ای برای رسیدگی به این مسائل تشکیل شده است. اگر اینها را بگیرند و برخورد کنند خیلی از مسائل حل می شود. 100 پرونده ای که زیر دست علیپور است مستند بوده و کاملا هم آماده است.

محمدی در ادامه صحبت هایش به ضرورت تشکیل کمیته اخلاق در فدراسیون فوتبال اشاره کرد و یادآور شد: کمیته اخلاق در اساسنامه فیفا وجود دارد. بهتر است این کمیته در فدراسیون فوتبال ایران هم تشکیل شود. در این کمیته افرادی حضور خواهند داشت که در فدراسیون شاغل هستند و در بیرون فدراسیون هم سمتی ندارند. اگر کمیته اخلاق تشکیل شود دفتر تحقیق و تفحص راحت تر می تواند با فساد در فوتبال برخورد کند چون حکم در خود این کمیته صادر می شود و دیگر نیازی نیست کمیته انضباطی رای نهایی را بدهد.

"چند روز پیش اتحادیه فوتبال با ریاست عزیز الله محمدی بیانیه ای را در رابطه با ضرورت تشکیل کمیته اخلاق منتشر کرد که به نظر می رسید این بیانیه به نوعی تاکید بر کنارگذاشته شدن علیرضا علیپور دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات فوتبال بود."

محمدی در این خصوص گفت: به هیچ عنوان ما چنین قصدی نداشتیم. کارهایی هم که تاکنون برای مبارزه با فساد در فوتبال انجام شده زحمات علیپور بوده که اگر آنها را پیگیری نمی کرد قطعا وضعیت فوتبال بدتر از این می شد. هدف ما پیش از بیانیه این بود که کمیته اخلاق زودتر تشکیل شود چون حکم را خود همین کمیته می دهد و در کارش و صدور رای استقلال دارد.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)