عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه همه باید از قانون تمکین کنیم گفت: اگر برای فعالیت کفاشیان مجوز گرفته شده، سؤال این است که تکلیف بقیه اعضا چه می‌شود؟

فارس، شهاب‌الدین عزیزی خادم درباره مجمع امروز فدراسیون فوتبال و اینکه بهروان به عنوان فرد بازنشسته نایب‌رئیس دوم فدراسیون شده اظهار داشت: جلسه امروز از نظر شکلی خوب برگزار شد. در هیئت رئیسه افرادی مانند رحیمی و آیت‌اللهی حضور دارند که بازنشسته‌اند. حتی کفاشیان نیز امروز در مجمع اعلام کرد بازنشسته است. سازمان بازرسی کل کشور یک نهاد نظارتی است و طبق تعاریفی که شده می‌تواند به مسائل فدراسیون فوتبال ورود کند.

وی ادامه داد: کاری به شخص بهروان ندارم اما معتقدم قانون هرچه می‌گوید باید انجام دهیم. بر اساس ماده 95 لایحه خدمات کشوری مجلس به کارگیری مجدد کارکنان دولت ممنوع است، اگرچه این قانون استثنائاتی نیز دارد.

عزیزی خادم خاطرنشان کرد: اگر برای فعالیت کفاشیان مجوز گرفته شده، سؤال این است که تکلیف بقیه اعضا چه می‌شود؟ کسانی که بازنشسته هستند در این شرایط باید چه کنند؟

عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال با اشاره به مباحث مربوط به تعلیق فوتبال ایران تصریح کرد: یک بار طعم تعلیق را چشیده‌ایم و با خطرات آن آشنا هستیم اما نباید این موضوع را چماق کنیم و بر سر فوتبال بکوبیم. نباید قوانین داخلی را نادیده بگیریم.

وی اضافه کرد: فیفا هرگز نمی‌گوید قوانین داخلی‌تان را با ما هماهنگ کنید. باید همه به قانون تمکین کنیم و آنچه که قانون می‌گوید انجام دهیم.

عزیزی خادم یادآور شد: باید به نظرات همه احترام گذاشت حتی کسانی که علیه فدراسیون فوتبال صحبت کرده‌اند. معتقدم اظهارنظر این افراد از روی دلسوزی بوده و نباید فضا را به سمتی ببریم که در آستانه دیدار با ازبکستان جو ملتهبی به وجود آید چرا که در این صورت فوتبال ضربه می‌بیند.

وی گفت: اعضای مجمع صاحبان رأی هستند و باید به نظرات آنها احترام گذاشت و وقتی تشدد آرا پیش می‌آید دیگران را متهم نکنیم و نظراتشان را بشنویم. من عضو مجمع نیستم و برآیند رای اعضای مجمع هستم اما هر صحبتی که باشد به آن توجه می‌کنم. خط قرمز همه ما باید قانون باشد. باید با سعه صدر با مسائل برخورد کنیم و شتاب زده برخورد نکنیم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال افزود: فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش باید جوانب حقوقی را ببینید و به بهترین نحو و طوری که فوتبال ایران متضرر نشود، مسائل را کارشناسی و بررسی کنند. فوتبال ایران متعلق به مردم است و همه چیز با مردم معنا پیدا می‌کند. نباید فوتبال آسیب ببیند. حتی اگر قرار باشد خیلی‌ها بروند، باید این اتفاق رخ دهد تا آسیب‌ها را به حداقل برسانیم، چون مردم صاحبان این فوتبال هستند.

عزیزی‌خادم گفت: باید صدای مخالفان را گوش دهیم و تحمل‌مان را بالا ببریم. اظهار نظر را روی غرض‌ورزی نبینم و مسائل را شخصی نکنیم. قریب به اتفاق کسانی که علیه فدراسیون صحبت کردند از باب دلسوزی این کار را انجام دادند.

وی تاکید کرد: بهروان از نظر من، شخص مناسبی برای این پست بوده و کارش را خوب انجام داده است ولی همه باید از قانون تمکین کنیم و نگاه ملی به قضیه داشته باشیم.

عزیز‌ی‌خادم افزود: باید با لحاظ قوانین بین‌المللی، شأن قوانین داخلی را هم نگه داریم و با نگاه کارشناسی آسیب‌ها را به حداقل برسانیم. فوتبال متعلق به مردم است و نباید حقی از مردم تضییع شود.

وی گفت: اینکه می‌گوییم فضا باید آرام باشد نافی کار کارشناسی قوی نیست. باید همه کمک و این بحران را مدیریت کنند. وزارت ورزش و مجمع فدراسیون با نگاه کارشناسی کار را مدیریت کنند.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: با نتیجه خوبی که جلوی کره گرفتیم باید همدل و همصدا و با حفظ آرامش کار حقوقی و کارشناسی را جلو ببریم. مجمع و وزارت ورزش باید به بهترین شکل و در شأن ایران اسلامی مسائل را مدیریت کنند. افراد مجمع سال گذشته حمایت کردند و این حق را باید برای آنها قائل شد. این تمرین دموکراسی است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)