پیشکسوت فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس مدعی است که خرید هلندی سرخپوشان در ادامه فصل نیز اتفاقات مهمی را برای این تیم رقم خواهد زد.

غلامرضا فتح آبادی بازیکن اسبق پرسپولیس در گفت‌وگویی با ایران ورزشی، درباره شرایط این تیم و همچنین تیم ملی به صحبت پرداخت.

در رابطه با لوکادیا خرید جدید پرسپولیس که این روزها فوتبالدوستان در رابطه با او نظر می‌دهند چه نقد فنی داری؟
لوکادیا بهترین خریدی که پرسپولیس می‌توانست برای خط حمله‌اش انجام دهد بود و مربی و مدیریت این باشگاه به بهترین شکل ممکن آن را انجام دادند. البته در این بین نیاز است که این بازیکن هلندی وزنش را کمتر ساخته و وضعیت بدنی‌اش را ارتقا دهد که حتماً در چنین حالتی شرایط لوکادیا بسیار بهتر است و مهار ناپذیرتر خواهد شد. جدا از لوکادیا سایر بازیکنان جدیدی هم که پرسپولیس به خدمت گرفته همگی ستاره هستند و در همه خطوط حال و هوای متفاوتی به پرسپولیس بخشیده‌اند که این مسأله از خط دروازه شروع شده و تا خط حمله این تیم را در بر می‌گیرد.

دیاباته مهاجم مالیایی پرسپولیس اما به دلیل مصدومیت شش هفته از بازی محروم شد. در این رابطه چه صحبتی دارید؟
به هر حال پرسپولیس در حالی دیاباته را گرفت که بقیه باشگاه‌های مدعی او را نگیرند و شاید مهاجم خارجی دیگری چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ شناخت در دسترس باشگاه پرسپولیس نبوده که تصمیم به جذب دیاباته گرفتند. به نظرم ما می‌توانیم به شکل خیلی خوبی شیخ دیاباته را مهیا سازیم و از او بهترین بهره ممکن را بگیریم چه بسا که این بازیکن به لحاظ موقعیت و فضاسازی که در فوتبال اروپا آن را خوب یاد گرفته حتماً می‌تواند در خدمت تیمش باشد و بهترین بهره ممکن را به تیمش برساند و بازیکنان کناری‌اش را در بهترین شرایط قرار دهد.

سبک بازی دو مهاجم جدید پرسپولیس به نظرتان به یک شکل است؟
سبک بازی لوکادیا مبتنی بر چرخش، استپ و بازی زمینی و حتی ضربات سر خوب است، در حالی که دیاباته در توپ گرفتن و حفظ توپ و در حالت پشت به دروازه خیلی خوب می‌تواند توپ را نگه داشته و به تیمش کمک کند. این مسأله موجب می‌شود که خط هافبک تیم به او نزدیک‌تر شده و تیم به نوعی جلو کشیده و به موقع خودش را به هجده قدم حریف برساند و از ضرباتش استفاده کند.

در رابطه با صدرنشینی پرسپولیس و احتمال قهرمانی این تیم در پایان بازی‌ها چقدر می‌توان به پرسپولیس امیدوار بود؟
هنوز شش هفته سپری شده، به همین دلیل نمی‌توان در رابطه با قهرمانی حرف زد. جدا از این مسأله موضوعی وجود دارد که چون بازی‌های تیم ملی به دلیل دیدار‌های جام جهانی خیلی قطع می‌شود این مسأله به تیم‌ها لطمه می‌زند، به همین دلیل باید در مورد تیم‌ها به دلیل شرایط خاصی که امسال وجود دارد با تأمل بیشتری حرف زد. وقفه بازی‌ها به دلیل تعداد بازیکن نسبتاً بالا به سود پرسپولیس نیست اما به هر حال شرایطی است که وجود دارد و باید با آن پیش رفت.

در رابطه با حضور کی‌روش، ما باید در جام جهانی چه دیدگاهی را دنبال کنیم. صعود از گروه یا به قول برخی‌ها فقط به دلیل اینکه بد نبازیم باید به کی‌روش و تیمش امیدوار باشیم؟
کی‌روش مربی بزرگی است و به هر حال با مربیانی مانند فرگوسن کار کرده و تجربیات زیادی در عالم فوتبال دارد. او طی هشت سال حضورش در فوتبال ایران شناخت کاملی از بازیکنان و فوتبال ما دارد و به همین دلیل نیازی ندارد که به بازیکنان ما درس بدهد چون بیشتر بازیکنان ما شاگرد او بوده‌اند. بحث دیگر هم به این نکته بازمی‌گردد که کی‌روش را آورده‌اند که با تاکتیک و روش خاص ایشان مقابل انگلیس و بقیه تیم‌های گروه‌مان خوب بازی کرده و نتایج در خور توجهی بگیریم اما در این بین اگر موفق هم نبودیم به هر حال باید رئیس فدراسیون که کی‌روش را آورده پاسخگو باشد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)