حث تبانی و فساد در فوتبال این روزها خیلی بیشتر از گذشته در جامعه فوتبال مطرح است و همه به دنبال رو شدن دست متخلفان هستند.

قاسمپور که این فصل هدایت تیم صنعت نفت آبادان را بر عهده دارد، معتقد است باید تمام مسئولانی که قدرت دارند در این ماجرا ورود کنند تا هر چه سریعتر شاهد پاک شدن فوتبال مان باشیم. گفت و گوی اوج با قاسمپور را در ادامه می خوانید:

 

 

* شما همواره یکی از مبارزان در مسئله تبانی بودید. به نظرتان اکنون که مجلس به ماجرای فساد در فوتبال ورود کرده، پاکی به فوتبال برگردد؟

– من این مساله را مثبت ارزیابی می کنم و امیدوارم سر سری نباشد و خیلی قاطع انجام شود. ورود کمیسیون اصل 90 مجلس به مساله کاملا مفید است و امیدوارم نتایج خوبی به همراه داشته باشد. این نشان می دهد کاملا احساس خطر شده است و باید بی توجهی کنار گذاشته شود. فوتبال ما در یک قدمی پرتگاه قرار گرفته است که با اشاره ای در معرض سقوط است. من معتقدم باید سازمان و یا ارگانی مستقل، چه دولتی و چه خصوصی فرقی نمی کند از آدمهای فوتبالی و غیر فوتبالی تشکیل شود که کار آنها بصورت مستقل مبارزه با فساد در فوتبال باشد و این احتیاج به یک عزم راسخ دارد.

* در سالهای اخیر دیده شد با متخلفان برخورد جدی نمی شود، چرا؟

– این یک ضعف است کسی در گذشته خطا کرده نباید دوباره به فوتبال بازگردد. باید بطور کامل محروم و تنبیه شود که این مساله درسی برای افراد دیگر خواهد بود.

* چرا با گذشت زمان فوتبال ایران ناپاک تر شده است؟

– چون فوتبال ما مافیای قوی دارد که افرادی با پول و قدرت کارهایشان را به جلو می برند. یک سری در داخل فوتبال و یک سری هم از بیرون دست به دست هم می دهند تا این فساد و تبانی به وجود آید. این کار 2 یا 3 روز نیست و نباید مقطعی فکر کرد. عادل فردوسی پور خود این مساله بازگو می کند ولی خبری از پیگیری نیست. در فوتبال شهرت و پول وجود دارد و از این بابت بسیار جذاب است. می بینیم بعضی از افراد فوتبالی با شارژ بیرونی و جابجایی های گسترده میلیاردها تومان پول را به جیب می زنند، پس مبارزه با این فساد سخت ترین مبارزه است.

* به نظر شما مبارزه با فساد از کجا باید شروع شود؟

– این مبارزه باید از مسئولین شروع شود. این مساله مانند مواد مخدر است، دستگیری افراد خورد پا فایده ندارد و شاخه اصلی باید شناسایی شود. ما دیگر وقت برای این دست ان دست کردن نداریم و باید از ریشه زده شود. افرادی به واسطه اهرم قدرت و روابط مخصوص خود این مساله را مانند یک دور برگردان کردند. در طول مسیر سرعت را کم یا زیاد می کنند و بعد دوباره دور می زنند. چون قدرت بالایی دارند و نمی شود متوقفشان کرد. معتقدم آدم های سالم که قدرت زیادی هم دارند، باید بیایند وسط و کمک کنند تا مساله حل شود.

* اگر از شما کمکی بخواهند حاضرید چکار کنید؟

– من از روز اول هم گفتم و خواهم گفت من در مساله مبارزه با تبانی و فساد پیش قدم هستم و خدمتگذار. ما 8 سال جنگیدیم، آن موقع چگونه سپاه و بسیج به وجود آمد که جنگ را جلو ببریم. الان هم اینگونه است باید سپاه واحد تشکیل شود که مبارزه با تبانی و فساد باشد. طوری که دیگر نه پول،نه شهرت نه قدرت در هیچ جایگاهی امکان خلاف کردن و ایجاد فساد و تبانی را نداشته باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)