مرجع خبری پرسپولیس : رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال بهتر است شعور مردم و مخاطبان فوتبال را برای توجیه جانبداری آشکار از دوپینگ 2 بازیکن استقلال در دربی 73 به بازی نگیرد.

 

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس؛ شب گذشته موضوع اصلی برنامه 90 به دوپینگ 2 بازیکن استقلال در جریان دربی 73 پایتخت اختصاص داشت.

 

در این برنامه عادل فردوسی پور با نمایش قوطی مکمل Jack3d نشان داد که ادعای رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال و مسئولان باشگاه استقلال در خصوص عدم اطلاع بازیکنان این تیم از آلودگی این مکمل درست نیست.

 

براتی کارشناس حقوقی در این برنامه با بیان اینکه شرکت های سازنده الزامی برای درج محتویات بسته روی قوطی ندارند و تنها ملزم به ثبت تاریخ تولید و انقضای محصول هستند گفت: در آئین نامه به طور مشخص آمده است که عواقب استفاده از مکمل های ورزشی بر عهده خود بازیکن بوده و اساسا در قانون مبارزه با دوپینگ اطلاع یا عدم اطلاع ورزشکار از وجود ماده ممنوعه ملاک نیست و صرف مثبت بودن آزمایش و استفاده از مواد ممنوعه موجب محرومیت می شود.

 

این کارشناس حقوقی همچنین تاکید کرد هیچ راهکاری برای اثبات ورود این ماده ممنوعه به بدن دو بازیکن استقلال از طریق استفاده از مکمل های غذایی آلوده وجود ندارد!

 

 

این در شرایطی است که بر روی قوطی بسته بندی مکمل مذکور به وضوح آمده است که این مکمل حاوی ماده Dimethylamylamine می باشد که بنا بر اظهارات علی فتح الله زاده و پزشک باشگاه استقلال مبنی بر تهیه این مکمل از سوی باشگاه ادعای آن ها مبنی بر عدم اطلاع از وجود ماده ممنوعه در مکمل jack3d یک ادعای بی اساس است چرا که با یک جست و جوی ساده در اینترنت می توان به ماهیت ماده Dimethylamylamine پی برد و دانستن اینکه این ماده از سال 2010 در فهرست مواد ممنوعه فدراسیون جهانی لادا بوده است برای پزشک این مجموعه امری ابتدایی و ساده است.

 

 

علاوه بر این دکنر احمد هاشمیان در تاریخ 17 دی ماه سال جاری و در زمان صدور و ابلاغ حکم محرومیت محسن بیاتی نیا به دلیل مصرف ماده ممنوعه متیل هگزان آمین، گفته بود: «بار دیگر تاکید می‌کنم که ورزشکاران و مسئولان باشگاه‌ها نباید از این حکم سوء برداشت کنند که اگر آلودگی بازیکن از طریق مکمل باشد، مشمول تخفیف می‌شود ، این مورد و مورد قبلی که درباره بازیکن داماش گیلان رخ داد، یک استثنا بود و اکنون نیز با توجه به این که دو مورد از این نوع دوپینگ مثبت اعلام و به اندازه کافی نیز درباره آن اطلاع رسانی شده است، لذا از این تاریخ به بعد مثبت شدن دوپینگ بازیکنان با ماده «متیل هگزان آمین» به هیچ عنوان مشمول حداقل مجازات نخواهد بود

 

 

این در شرایطی است که رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال شب گذشته بار دیگر در مقابل اظهارات مستند فردوسی پور بر بی اطلاعی بازیکنان از وجود این ماده ممنوعه در برخی مکمل ها خبر داد در شرایطی که از سال 2010 متیل هگزان آمین به عنوان یک ماده محرک در لیست داروهای ممنوعه بوده است.

 

 

علاوه بر این ادعای مسئولان فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه اگر بیش از 2 بازیکن از یک تیم در یک مسابقه اقدام به دوپینگ کرده باشند مطابق قانون موجب تغییر نتیجه آن مسابقه خواهد شد، خود اظهار نظری خنده دار و عجیب است چرا که اساسا کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در هیچ مسابقه ای بیش از 2 نمونه از بازیکنان یک تیم فوتبال نمی گیرد و بر این اساس قانون مذکور اساسا بلا استفاده است!

 

 

در شرایطی که فدراسیون فوتبال با صرف هزینه های گزاف اقدام به نمونه گیری و ارسال آن برای آزمایشگاه پیشرفته کلن نموده و پس از مثبت اعلام شدن نتایج بازیکنان استقلال آن هم در دربی حذفی پایتخت، به این شکل با توجیهات کودکانه به قول مجری برنامه 90 «خیلی شیک» از کنار آن عبور می کند، پیشنهاد می کنم ضمن توقف فعالیت این کمیته و برگزاری کلیه مسابقات لیگ و جام حذفی، کاپ قهرمانی را به تیم مورد حمایت مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اهدا کنید!

 

 

گفتنی است روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در پاسخ به تماس خبرنگار ما در خصوص پیگیری این ماجرا وعده داد ، این باشگاه و شخص محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همچنان پیگیر این ماجرا خواهند بود و از حقوق از دست رفته باشگاه و هواداران میلیونی این تیم دفاع خواهند کرد.

 

 

پویا نوایی

انتهای گزارش اختصاصی / استفاده از این خبر تنها با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

 

 

 

*مطالب مرتبط:

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)