رییس اسبق فدراسیون فوتبال ایران معتقداست که کنفدراسیون آسیا باانتخاب فدراسیون ایران به عنوان برترین فدراسیون به دنبال تضعیف فوتبال کشورمان است.

ایرنا؛ داریوش مصطفویی روزدوشنبه در خصوص انتخاب فدراسیون فوتبال کشورمان به عنوان برترین فدراسیون گفت: متاسفانه درکنفدراسیون فوتبال آسیا برای ضعیف تر کردن فوتبال ما چنین انتخاب هایی را انجام می دهند، زیرا می شد تنها با بررسی اتفاقات هیات های فارس و کرمانشاه متوجه خیلی مسایل شد.

وی ادامه داد: پس از کنار رفتن پیتر ولاپان از دبیرکلی کنفدراسیون فوتبال آسیا آدم های بی سوادی چون بن همام به روی کار آمده وهمراه خود نفراتی در سطح پایین آوردند که با این کار به ضعیف شدن کنفدراسیون فوتبال آسیا کمک کردند و همین افراد دست به چنین اقداماتی می زنند.

رییس اسبق فدراسیون فوتبال کشورمان، گفت: انتخاب ما به عنوان برترین فدراسیون فوتبال آسیا عادلانه نبود زیرا بعضی کشورها قوی تر از ما عمل کردند.

** اعضای مجمع فوتبالی نیستند

مصطفوی درخصوص اینکه چرااعضای مجمع به مشکلات فوتبال ایران رسیدگی نمی کنند،تصریح کرد: اعضای مجمع چون از طریق این آقایان به فوتبال اضافه شده اند سعی در حفظ مسئولان فعلی فوتبال کشورمان دارند.

وی اظهار کرد:مجمع فعلی فدراسیون فوتبال با برخی اقدامات بزرگترین لطمه را به فوتبال ایران وارد می کندومتاسفانه در بین این افراد شاید هشت نفر که با علم روز فوتبال دنیا آشنا باشند حضور ندارند.

** فوتبالی ها را کنار گذاشتند تا غیر فوتبالی ها رشد کنند

مصطفوی خاطرنشان کرد: در فوتبال امروز ایران افرادی چون من، علی پروین، جعفر کاشانی، حسین کلانی، همایون بهزادی و خیلی های دیگر که از کودکی در این رشته بوده و تمام مدارج را طی کرده اند، کجا هستند. متاسفانه برای اینکه بعضی دوستان رشد کنند تمام بزرگان فوتبال ما را کنار گذاشته اند و این به سود این رشته ورزشی نیست.

وی افزود: حضور بعضی ازآقایان غیرفوتبالی باعث شده تا نبض این رشته ورزشی گرفته شود و حاصل آن وضعیت بسیار بدی است که فوتبال ما به آن مبتلاست.در فوتبال امروز ایران به سوابق افراد نگاه نمی کنند و هر کس قدرت بیشتری داشته باشد به راس می رود.

رییس اسبق فدراسیون فوتبال کشورمان، گفت:امروزهرکسی که ازجنس فوتبال است را کنار گذاشته اند و به جای آن از غیر فوتبالی ها استفاده می کنند.

** کسانی که اساسنامه را نوشتند می خواستند فوتبال چنین وضعیتی پیدا کند

مصطفوی با انتقاد شدید از نویسندگان اساسنامه فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: این اساسنامه را کسانی نوشتند که می خواستند فوتبال ایران را به این روز بیاندازد. مگر رییس آن زمان سازمان تربیت بدنی چه شناختی از فوتبال داشت که اساسنامه این رشته ورزشی را نوشت. آن زمان حتی این دوستان رییس فعلی فدراسیون را انتخاب کرده بودند و همه چیز از قبل مشخص شده بود.

مصطفوی خاطرنشان کرد: فوتبالی که با پارتی بازی، دروغ و تقلب اداره شود عاقبت اش هم همین خواهد شد.

بعضی ها در کنفدراسیون فوتبال آسیا هم می خواهند فوتبال ایران را با چنین تصمیماتی نابود کنند. آنها برای نابودی فوتبال ایران ازبعضی آقایان در فدراسیون حمایت می کنند و هدف دیگری ندارند. چرا با این وضعیت بعضی افراد توقع دارند که وضعیت فوتبال ایران بهبود پیدا کند.

وی با تمجید از نقش رسانه ها، گفت: آدم های متخصص رسانه ای در فوتبال ما کم نیستند و همین جااعلام می کنم تمام زحمات فوتبال ایران به گردن رسانه هاست وامیدوارم بعضی ها باحمایت های بی دلیل از بعضی آقایان زحمات دوستان خود را از بین نبرند.

** با انتخاب کریمی به دنبال تفرقه بودند

مصطفوی خاطرنشان کرد:معتقدم آقایان درکنفدراسیون فوتبال آسیا می خواستندباانتخاب علی کریمی میان بازیکنان فوتبال ایران تفرقه ایجاد کنند و از این طریق چهره محبوب کریمی را خراب کنند.

وی درمورد بعضی شایعات که در خصوص کی روش و مسئولان فوتبال قطر به وجود آمده، گفت: نمی توان در خصوص این مساله به طور مستقیم اظهار نظر کرد اما از قطری ها که می خواهند میزبان جام جهانی باشند و در آنجا خودشان را نشان دهند هر کاری برمی آید.

** کار کی روش قبل از بازی با ازبکستان را نپسندیدم

وی تصریح کرد: متاسفانه حرکت کی روش در روزبازی با ازبکستان و شرط گذاشتن برای نشستن برروی نیمکت تیم ملی به همراه دستیارانش در قبال دریافت پول را نپسندیدم و در آن شرایط تیم ما نباید وارد چنین مسایلی می شد، زیرا می توانستند پس از بازی مشکلات را برطرف کنند.

مصطفوی اظهار کرد:متاسفانه فوتبال ما آنقدر ضعیف شده که با این همه مربی زحمت کشی که در داخل کشورداریم مانند محمد مایلی کهن، حمید استیلی، امیر قلعه نویی و عبداله ویسی و خیلی های دیگر باید چنین مسایلی را قبول کنیم.

** دستیار ایرانی تیم ملی با چه معیاری انتخاب شد

وی تاکید کرد:برغم وجود مربیان خوبی در فوتبال کشور ما حتی برای انتخاب دستیارایرانی به سراغ فردی می رویم که دستیار یک تیم بانوان در آمریکا بوده است.مطمئن باشید بامدیریت صحیح می توانستیم از یکی از مربیان با دانش خود که در داخل وطن فعالیت می کند در کنار کی روش سود ببریم.

رییس اسبق فدراسیون فوتبال کشورمان در خصوص صحبت های ابراهیم تهامی در یکی از برنامه های تلویزیونی، گفت: او در خصوص ارسال ترکیب اصلی تیم ملی از تهران در دیدار برگشت با استرالیا صحبت کرد که اگر این اتفاق قرار بود رخ دهد باید از سوی من انجام می شد که با وجود اینکه تهامی اعلام کرد من نقشی نداشتم بازهم می گویم ترکیب نفرات اصلی از تهران فرستاده نشد.

وی افزود: تهامی را بسیار دوست دارم و او یکی از پایه های پیروزی تیم ملی کشورمان در مقابل استرالیا بود و نمی توان این مطلب را عنوان نکرد.

*** درلیست دیدار ایران و استرالیا حتی پاشازاده هم نبود

مصطفوی خاطرنشان کرد: در لیست 20 نفره مربی ایرانی آن زمان تیم ملی حتی بازیکنانی چون مهدی پاشازاده و چند نفر دیگر نیزحضورنداشتند که قبل از اعزام من را آنها اضافه کردم و مطمئن باشید به تهامی بی توجهی نشده است.

رییس اسبق فدراسیون فوتبال ایران گفت: صحبت های تهامی برای فوتبال ما یک درد و بیچارگی است.چرا زمانی که ما امثال ابراهیم تهامی ها و خیلی دیگر از بزرگان فوتبال کشور چون پاشازاده را داریم از مربیانی استفاده می کنیم که تجربه زیادی ندارند.

مصطفوی خاطرنشان کرد:من اگر رییس فدراسیون فوتبال بودم به سرمربی تیم ملی اجازه نمی دادم که این مربی را به عنوان دستیار ایرانی انتخاب کند و فکر می کنم مسئولان فدراسیون فوتبال نباید اجازه چنین کاری را می دادند.شاید به خاطر اینکه بعضی افراد به فوتبال چسبیده اند و برای ماندن هر کاری می کنند شاهد بعضی انتخاب ها هستیم.

** با این وضعیت به جایی نخواهیم رسید

وی درادامه،اظهارداشت:تازمانی که در روی این پاشنه بگردد و آدم هایی مثل بعضی مدیران سابق ورزش کشور در ورزش حضور داشته باشند ورزش به جایی نخواهد رسید.بایدآدم هایی در ورزش ما باشند که با ورزش مانوس باشند در غیر این صورت وضع ما بدتر هم خواهد شد.

مصطفوی در خصوص انتخابات کمیته ملی المپیک، گفت: به رییس اسبق سازمان تربیت بدنی این را می گویم، چرا زمانی که شما ازسازمان ورزش به کمیته ملی المپیک با رای دوستان خود که رییس فدراسیون بودند آمدید، کاری نادرستی انجام نشد حالا که وزیر ورزش و جوانان می خواهد این کار را کند چنین رفتارهایی ناصحیح شده است.

وی تاکید کرد: اگرآن کارهایی که درآن زمان صورت گرفت خوب بوده پس حالا اگر وزیر ورزش نیز چنین راه کار هایی را استفاده کند کسی نباید ایراد بگیرد. من در این حواشی که پیش آمده حق را به عباسی می دهم و نمی توان از او انتقاد کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)