پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: نداشتن بازی رسمی مشکل بزرگ پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان بود و سبب شد این بازی برای تیم ما گره بخورد.

جواد منافی در گفت و گو با فارس، درباره برتری یک بر صفر تیم فوتبال پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: پرسپولیس بازی را خیلی خوب شروع کرده و روی تیم حریف سوار بود. استقلال در ۱۰ دقیقه ابتدایی کاملا تحت تاثیر پرسپولیس قرار گرفت اما به این دلیل که تیم تاجیکستانی با لایه‌های دفاعی زیاد تمام روزنه‌ها را از چپ و راست و عمق بسته بود، موقعیت خاصی برای پرسپولیس ایجاد نشد. استقلال با از دست دادن توپ بلافاصله لایحه‌های دفاعی ایجاد کرده و چشم به ضد حملات داشت.

وی ادامه داد: پرسپولیس از دیدارهای رسمی دور بود و به همین دلیل این مسابقه گره خورد. این تیم در نیمه اول آنگونه که انتظار می‌رفت موقعیت خلق نکرد و مهدی عبدی به دلیل گیر کردن در لایه‌های دفاعی حریف، کاری از دستش برنمی‌آمد و کم‌کار ترین بازیکن زمین شده بود. در این مسابقه سنگین تیم حریف کاملا دفاعی بازی می کرد و دوندگی خیلی زیادی داشت. مالکیت توپ دست پرسپولیس بود اما نمی توانست موقعیت خاصی ایجاد کند.

مدافع اسبق پرسپولیس ادامه داد:‌ در نیمه دوم هم روند دوندگی استقلال ادامه داشت و می خواست از ضد حملات استفاده کند. فرصت‌هایی هم به دست آورد اما خوشبختانه نتوانست کاری انجام بدهد. در نهایت با وجود شرایط سختی که زمین و هواداران استقلال برای پرسپولیس ایجاد کردند، تیم ما توانست برنده از زمین بیرون بیاید. تمام تیم‌های آسیایی حساب ویژه‌ای روی پرسپولیس قائل هستند و این تیم لیاقت صعود به یک چهارم نهایی را داشت. عبور از این حریف سرسخت و گمنام هم کار سختی بود که پرسپولیس به خوبی آن را انجام داد.

منافی در خصوص اینکه تیم پرسپولیس تا زمان یک ماهه‌ای که تا دیدار مرحله یک چهارم نهایی باقی مانده باز هم نمی تواند دیدار رسمی انجام بدهد، پاسخ داد:‌ مشکل اصلی پرسپولیس همین است و برای دیدار با استقلال تاجیکستان هم نگران برگزار نشدن دیدار تدارکاتی بودیم. با این وجود از چالش اول خوب عبور کرد و به دلیل لیاقتش از مرحله یک چهارم نهایی گذشت. قطعا در مرحله بعدی هم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت زیرا بازیکنان جدید با نفرات قبلی هماهنگ‌تر خواهند شد. خوشبختانه شاکله اصلی پرسپولیس حفظ شده و جدایی ۳-۲ بازیکن تاثیر خاصی روی تیم نداشته است. همه می‌دانند باید چگونه در پرسپولیس بازی کنند.

وی درمورد عملکرد بازیکنان جدید پرسپولیس برابر استقلال تاجیکستان، توضیح داد: از قبل هم می‌دانستیم بازیکنان جدید در این دیدار خیلی نمی‌توانند به تیم کمک کنند. تنها بازیکن جدیدی هم که مقابل استقلال به زمین رفت، رضا اسدی بود که در اولین حضورش در ترکیب پرسپولیس در یک بازی رسمی، خیلی خوب و تاثیرگذار عمل کرد. البته حامد پاکدل هم حدود ۱۰ دقیقه بازی کرد اما در این زمان نمی‌توان عملکرد وی را قضاوت کرد. کادرفنی هم با علم به این موضوع که نفرات قبلی کارایی بیشتری برای بازی با حریف تاجیکستانی دارند ترجیح داد در این مسابقه به جز یک بازیکن از سایر نفرات جدید استفاده نکند.

بازیکن اسبق پرسپولیس درباره استوری جعفر سمیعی پس از برتری برابر استقلال تاجیکستان برای تشکر از زحمات بازیکنان و اعضای کادرفنی پرسپولیس در شرایطی که وی هفته گذشته در شرایطی حساس از سمت خود در این باشگاه استعفاء داد گفت: در دوران سمیعی آرامش تا حدی به پرسپولیس بازگشت و وی مشکلات زیادی را حل کرد. آدمی نبود که هر روز در سایت‌ها، تلویزیون و رادیو مصاحبه کند و کار را در آرامش پیش برد. چیزی که پرسپولیس به آن نیاز دارد آرامش است که سمیعی در این زمینه موفق بود و کارش را به خوبی پیش برد. هواداران، کادرفنی و بازیکنان می‌خواهند مدیری به پرسپولیس بیاید که مشکلات مالی را حل کند و به این تیم آرامش بدهد که سمیعی تا حد زیادی این کار را انجام داد. همه از وی راضی بودند.

منافی ادامه داد: اکنون هم وزیر ورزش جدید باید با تصمیماتش تغییراتی به وجود بیاورد که طبق آن تمام اتفاقات به سود پرسپولیس باشد و به این تیم آرامش بدهد. پرسپولیس تنها تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا است و باید همه امکانات را برای کسب قهرمانی این رقابت‌ها در اختیارش قرار داد. برای ما تفاوتی ندارد چه کسی در پرسپولیس کار می ‌کند بلکه مهم این است وی هم مانند سمیعی بتواند به باشگاه کمک کند. به هر حال سمیعی هم علاقه خاصی به تیم دارد و سعی کرده با این استوری از زحمات بازیکنان، کادرفنی و مدیریت فعلی تشکر کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)