سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت که برای اعلام تاریخ نهایی برگزاری دیدار سوپرجام منتظر تصمیم دراگان اسکوچیچ هستند.

سهیل مهدی در گفت‌وگو با تسنیم درباره تاریخ برگزاری سوپرجام بین دو تیم پرسپولیس و فولاد که گفته شده بود پیش از شروع لیگ برگزار می‌شود، اظهار داشت: ما دو تاریخ را برای برگزاری سوپرجام در نظر داریم که اکنون قادر به اعلام آن نیستیم، اما برای اعلام نهایی منتظر تصمیم دراگان اسکوچیچ هستیم، چون تیم ملی دو بازی بسیار مهم در پیش دارد.

وی افزود: حداقل چهار بازیکن مهم و تاثیرگذار تیم ملی در دیدار سوپرجام هستند که ممکن است سرمربی تیم ملی برای بازی با امارات و کره جنوبی به آنها نیاز داشته باشد. این دو بازی اهمیت زیادی برای تیم ملی دارد و حتی می‌تواند تا حدود زیادی سرنوشت تیم ملی را برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تعیین کند. از این رو برگزاری بازی سوپرجام در شرایطی که تیم‌ها فصل بدنسازی را پشت سر می‌گذارند و بدن‌ها سنگین است، امکان دارد خدای نا کرده باعث آسیب‌دیدگی بازیکنان شود.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود، منتظر تصمیم سرمربی تیم ملی هستیم تا نظرش را درباره برگزاری بازی سوپرجام بگوید، چون نمی‌خواهیم تیم ملی آسیب ببیند. با این حال ما یک تاریخ پیش از فیفادی را برای برگزاری سوپرجام در نظر داریم که اگر اسکوچیچ نخواهد از آن تاریخ برای برگزاری اردوی بازیکنان داخلی استفاده کند، سوپرجام را در آن تاریخ برگزار خواهیم کرد.

مهدی درباره اینکه سازمان لیگ اعلام کرده بود دیدار سوپرجام پیش از شروع لیگ انجام خواهد شد اما اگر پیش از دیدارهای تیم ملی برگزار نشود به دلیل حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا این وعده عملی نمی‌شود، گفت: بله، این مسئله را گفته بودیم، اما تقویم کنفدراسیون فوتبال آسیا گاهی آنقدر عجیب است که می‌مانیم باید چه کار کنیم. شما نگاه کنید که ایران و کره جنوبی ۲۰ مهر ماه باید یک بازی سنگین در انتخابی جام جهانی انجام دهند و سپس سه روز بعد لیگ قهرمانان آسیا با حضور پرسپولیس و سه تیم کره‌ای به صورت متمرکز برگزار می‌شود. نمی‌دانم آیا این سه باشگاه کره‌ای ملی‌پوش خواهند داشت یا نه، اما پرسپولیس بازیکن ملی‌پوش دارد و حتی هنوز قوانین قرنطینه کشور میزبان را هم نمی‌دانیم که تیم‌ها چند روز قبل از بازی باید وارد عربستان شوند.

وی درباره اینکه اگر پرسپولیس به برگزاری دیدار سوپرجام برای آماده‌سازی هرچه بهتر پیش از تقابل با الهلال نیاز داشته باشد این بازی برگزار می‌شود یا نه، گفت: در هر صورت ما باید منتظر اعلام نظر آقای اسکوچیچ و تصمیم سرمربی محترم تیم ملی باشیم. اگر شرایط فراهم شود، پیش از فیفادی دیدار سوپرجام را برگزار خواهیم کرد و اگر نه، مجبور هستیم بعداً تاریخ دیگری را تعیین کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)