دروازه‌بان تیم فوتبال نفت تهران گفت: اینکه به فولاد بروم یا نروم را به باشگاه نفت واگذار کرده‌ام و فکر می‌کنم این انتقال تا یکی، دو روز آینده انجام شود.

به گزارش   تسنیم، تیم فولاد خوزستان برای تقویت تیم خود در پست دروازه‌بانی مذاکراتی را برای جذب سوشا مکانی با باشگاه نفت داشته است. دروزاه‌بان تیم نفت که بعد از یکسری مشکلات در نفت نیمکت نشین شد، قصد دارد نیم فصل دوم این تیم را ترک کند و به احتمال فراوان هم فولاد مقصد بعدی او خواهد بود. سوشا مکانی در گفت‌وگو با تسنیم در این خصوص صحبت کرده است.

 

 در خبرها آمده بود باشگاه فولاد برای جذب تو با باشگاه نفت وارد مذاکره شده است و به احتمال زیاد نیم فصل دوم فولادی هستی…

این پیشنهاد خیلی وقت پیش مطرح شده بود و مسئولان باشگاه فولاد با باشگاه نفت چند باری در این خصوص صحبت کرده‌اند. وقتی پیشنهاد شد من به فولاد بروم تمام کارها را به باشگاه واگذار کردم و از آقای علیپور خواستم هر کاری که به صلاح من است انجام دهند. اینکه به فولاد بروم یا نروم را به باشگاه نفت واگذار کردم و فکر می‌کنم این انتقال تا یکی، دو روز آینده انجام شود.

 خودت تصمیم به جدایی از نفت گرفتی یا خواست مسئولان باشگاه بود؟

صددرصد همین طور است و هیچکس تا به این لحظه به من نگفته است که تو را نمی‌خواهیم و باید از تیم نفت بروی. خدا را شکر در باشگاه نفت مشکلات راحت حل می‌شود و این باشگاه به گردن همه حق پدری دارد. اگر قرار باشد حرفی زده شود خیلی راحت این کار را می‌کنیم و با هم راحتیم. جدایی من از نفت هم در صحبت 5 دقیقه‌ای من و آقای علیپور نهایی شد و من از ایشان خواستم که دیگر در نفت نباشم.

جدا شدن از نفت تصمیم خودم بود و به آقای علیپور گفتم که اگر بروم به نفع من خواهد بود. حتی اصرار کردند که من در نفت بمانم و 2 طرف دوست داشتیم به همکاری‌مان ادامه بدهیم اما در آخر تصمیم گرفتم که برای نیم فصل دوم از نفت جدا شوم. از آنجائیکه در سال حساسی قرار داریم و می‌خواهم در جام جهانی حضور داشته باشم، فکر می کنم به نفع من است که از نفت جدا شوم.

 به خاطر مشکلی که برای تو پیش آمد از یحیی گل‌محمدی ناراحت هستی؟

به هیچ وجه و از هیچکس ناراحتی ندارم. من آدم کینه‌ای نیستم و هیچ وقت هم پشت سر کسی صحبت نکرده‌ام. آدمی هستم که بر خلاف خیلی‌ها پشت سر کسی صحبت نمی‌کنم و آنقدر شهامت دارم که حرفم را صریح و رودررو می‌زنم.

 یعنی مشکلت را با گل‌محمدی حل کرده‌ای؟

اصلاً مشکلی نبود که بخواهم آن را حل کنم یا نکنم. این موضوع خیلی کوچک‌تر از اتفاقاتی است که در تیم‌های دیگر می‌افتد اما خیلی‌ها دوست دارند که روی من حساس باشند و این موضوعات هم اصلاً برای من مهم نیست. برخی‌ها مغرضانه حرف می‌زنند اما من فقط به انتقادات کارشناسی اهمیت می‌دهم، آن هم کارشناسان دروازه‌بانی که بتوانند به من کمک کنند.

دروازه‌بانی بر خلاف پست‌های دیگر خیلی حساس است و هر دروازه‌بانی سبک خودش را دارد که از مربی خود الگو می‌گیرد. آنهایی که در این پست فعالیت می‌کنند می‌دانند من چه حرفی می‌زنم و به همین دلیل انتقاد غیرکارشناسان را قبول ندارم و جدی نمی‌گیرم. اگر مربیانی چون آقایان عابدزاده، بابازاده، دلیخون و این دسته از افراد که برای دروازه‌بانی زحمت کشیده‌اند از من ایراد بگیرند و انتقاد کنند مطمئناً به پیشرفت من کمک خواهند کرد و صددرصد انتقادهای آنها را قبول می‌کنم.

 بعد از چند بازی که نیمکت نشین بودی فکر می‌کنی چه شرایطی در نیم فصل دوم داشته باشی؟

خدا کند که همه نیمکت نشینی‌ها اینگونه بوده و غیرفنی باشد. من تا روزی که درون دروازه نفت بودم تیم از رده سوم جدول پایین‌تر نیامد و آمار خوبی داشتم. هر وقت در ترکیب قرار گرفتم تلاش کردم تا مثمرثمر باشم و در تمام این سال‌ها در انتهای فصل تیمم از رتبه پنجم پایین‌تر نیامده است. هیچ وقت از نظر فنی مشکلی نداشته‌ام که نیمکت نشین باشم و در ادامه نیز تلاشم را بیشتر خواهم کرد تا شرایط خوبی داشته باشم.

 فولاد در لیگ مدعی است و از سوی دیگر هم باید در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند، فکر نمی‌کنی کار سختی در این تیم داشته باشی؟

من متولد شده‌ام برای کارهای سخت و کار آسان برای من مهم نیست و جذابیتی ندارد. کارهای سخت همیشه برای من جذابیت داشته و اهل ریسک هستم. به خودم اعتقاد دارم و به هر جایی بروم سریع خود را با شرایط وفق می‌دهم. شخصاً فکر می‌کنم کار سخت برای آدم‌های بزرگ است و من همیشه دوست دارم به کارهای سخت و بزرگ فکر کنم.

 قول می‌دهی در نیم فصل دوم تعداد گل‌های خورده فولاد کمتر از نیم فصل اول باشد؟

اول اینکه هنوز انتقال من به فولاد قطعی نشده و اگر قطعی هم بشود من به تمام دروازه‌بان‌های فولاد احترام می‌گذارم. به هر حال دروازه‌بان‌ها در یک مقطعی دچار افت می‌شوند و این نشان از ضعف آنها نیست، همین دروازه‌بان‌ها بودند که سال گذشته فولاد را آسیایی کردند و فکر نمی‌کنم در فولاد مشکل آنچنانی در این پست باشد. بازیکنان فعلی فولاد برای این تیم زحمت کشیده‌اند و مطمئناً بهترین‌ها هستند و من هم برای آنها آرزوی موفقیت دارم.

 اگر به فولاد بروی جای کدامیک از دروازه‌بان‌های این تیم را می‌گیری؟

به هیچ وجه و هیچ وقت برای گرفتن جای کسی به جایی نمی‌روم. هر کسی در دنیا جایگاه خودش را دارد و این مسئله در تیم ملی هم وجود دارد. بعد از اینکه به تیم ملی دعوت می‌شویم می‌پرسند که به جای فلانی به تیم ملی دعوت شدی اما به نظرم هر کسی جایگاه خودش را دارد و به جای کسی نمی‌رود. حالا یکی زودتر به جایگاهی می‌رسد و یکی دیرتر که این مسائل را نباید بزرگ کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)