در همین آخرین بازی پرسپولیس با گهر او دو موقعیت 100درصدی را از دست داد . یکی از این موقعیت ها در دقیقه 13 بازی و چسبیده به محوطه 6 قدم گهر بود که در دنیا بیش از 60 درصد گلها از این نقطه به ثمر می رسد.

ایرج طالع – parsfootball ؛ انصاری فرد، مهاجم جوان پرسپولیس قد و قامت مناسب و شانس خوبی دارد. او به یکی از دو قطب محبوب فوتبال ایران و البته تیم ملی رسیده. اما در این بین یک نقطه ضعف بزرگ وجود دارد که اگر آن را رفع کند هم تیم ملی و هم تیم پرسپولیس از  آن بهره خواهند برد.

او در داخل محوطه جریمه حریفان و زمان زدن ضربه آخر بسیار بی دقت و بدون انتخاب محل هدف به توپ ضربه می زند و ضربه او نیز با نوع ضربه ای که باید بزند همخوانی ندارد . برخی مواقع یک ضربه بغل پا آن گوشه دروازه بسیار بهتر از ضربه زدن با تمام قوا و با نوک پا به سینه و سرو کله  دروازه‌بان است. گلر ها از دست او امنیت ندارند و سرو کله آنها در امان نیست. چه بسیار توپ هایی که او در رده ملی و تیم پرسپولیس به راحتی از دست داده است و در این میان  نقش مربیان نیز پررنگ است. اگر کریم با یک نفر متخصص گلزنی مثل علی دایی و یا فرشاد پیوس برای یک هفته ای تمرین می‌کرد شک نکنید وضعیت او بسیار بهتر می‌شد.

در همین آخرین بازی پرسپولیس با گهر او دو موقعیت 100درصدی را از دست داد . یکی از این موقعیت ها در دقیقه 13 بازی و چسبیده به محوطه 6 قدم گهر بود که در دنیا 64 درصد گلها از این نقطه به ثمر می رسد . به تصویر دقت کنید خط قرمز محل فرود ضربه او را به ما نشان میدهد و خطوط فسفری موقعیت های مختلف او برای ضربات بهتر را نمایش داده است.

او توپ را دقیقا به سمت دریافت گلر می نوازد این یعنی؛

1_ عدم انتخاب محل هدف

2_ عدم دقت در نوع ضربه

3_ عدم آگاهی محیطی

4_ شتابزدگی در زمان دریافت توپ

انصاری فرد باید بداند از مچ پا به پایین نقاط مختلفی در پای بازیکن وجود دارد که با نوع، ضربه و شدت و کیفیت آن در ارتباط است. نوک پا، بیرون پا، داخل پا، روی پا، کات داخل و  کف پا و حتی پاشنه برخی مواقع بازیکن خوش تکنیک را به گل می‌رساند، این در صورتی است که از قبل بازیکن یکبار محل هدف را مشخص کرده باشد. گلزنی برای یک مهاجم آگاه از ارائه دریبلینگ بسیار راحتر است. البته اگر از پایه فوتبال بازیکن به درستی آموزش دیده و روز به روز سعی در ارتقاء کیفیت فنی خود داشته باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)