دروازه‌بان پیشین تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است، این تیم برای فصل پیش رو نیاز به هفت بازیکن جدید دارد.

مهدی واعظی درباره شکست ۲ بر یک پرسپولیس مقابل سپاهان اظهار داشت: پرسپولیس لیگ را با شرایط سخت آغاز کرد. همه می‌دانیم که این تیم در زمان نقل‌و‌انتقالات ابتدای فصل درگیر مسابقات آسیایی بود. مشکلات مدیریتی نیز باعث شد اولویت‌های پیش‌فصل پرسپولیس عقب بیفتد. همین موارد در شروع لیگ تأثیر گذاشت. تیم پیش‌فصل خوبی نداشت و از نظر بدنسازی نیز ضعیف بود و به همین دلیل در هفته‌های ابتدایی شرایط ایده‌آلی نداشت.

وی ادامه داد: جا نیفتادن بازیکنان جدید نیز باعث شد امتیازات هفته‌های ابتدایی از دست برود. هر چه جلوتر رفت شرایط تیم کمی بهتر شد و تا پایان نیم‌فصل نخست نیز شرایط ایده‌آل بود. مشکلات بدنی هم تا حدی برطرف شده بود، اما هر چه به انتهای فصل نزدیک شدیم اُفت بدنی افزایش یافت و بخشی از بازیکنان دچار مصدومیت شدند. پس از این اتفاقات تیم به لحاظ فنی هم نتوانست به شکل مشخصی برسد. بازیکنان جدید جا نیفتادند و همین موضوع باعث تغییرات زیاد در ترکیب شد.

واعظی یادآور شد: در فوتبال یکی از بحث‌های مهم انسجام و یکدست بودن تیم است. بازیکنانی که در نیم‌فصل اضافه شدند عیار پرسپولیس را نداشتند و نتوانستند به این تیم کمک کنند. پرسپولیس مشکلات زیادی در این فصل داشت و حتی در برخی مواقع نمی‌توانست بازیکن جدید بگیرد. همین موضوع کار مربیان را سخت کرده بود، هر چند کادر فنی هم در بازی‌های سرنوشت‌ساز اشتباهاتی داشت و همین موضوع کار تیم را سخت کرد.

دروازه‌بان پیشین پرسپولیس درباره عملکرد حامد لک در فصل جاری و انتقادات فراوان از او تصریح کرد: این موضوع نیاز به بررسی زیاد دارد. از نظر فنی؛ لک ایده‌آل‌های لازم برای حضور در پرسپولیس را داشت. همین دروازه‌بان فصل قبل هم بود و عملکرد خوبی در مسابقات آسیایی و لیگ داشت. در این فصل چه اتفاقی افتاده که به یکباره او دچار اُفت شدید شده است؟ این موضوع باید از دو جنبه بررسی شود؛ اول زندگی شخصی و دوم تمرینات این بازیکن. نمی‌شود یکطرفه درباره او نظر داد. قطعاً‌ تمرینات می‌تواند روی دروازه‌بان تأثیرگذار باشد.

واعظی افزود: شاید تمرکز خالی بدون تمرین نتواند تأثیرگذار باشد، اما تمرین می‌تواند روی تمرکز بازیکن هم اثر بگذارد. باید تمرینات بررسی شود و اگر مشکلی وجود دارد، در همان ابتدای فصل با تمرینات برطرف شود. اینکه می‌گویند لک در حد پرسپولیس نبود؛ اصلاً درست نیست. چه کسی در حد پرسپولیس است؟ در بین دروازه‌بانان ایرانی چهار پنج نفر داریم که تقریباً در یک سطح قرار دارند. در کنار این ماجرا فاز دفاعی باید بررسی شود. پرسپولیس در دفاع دچار مشکل بود. یک بخش از دروازه‌بانی شانس‌هایی است که توسط مدافعان دور می‌شود. همه اینها باید بررسی شود.

وی درباره انتقاداتی که نسبت به یحیی گل محمدی و کادر فنی پرسپولیس مطرح شده است هم به تسنیم گفت: در این مورد هم دو بخش وجود دارد. اول هوادارانی که خیلی وضعیت تیم را خوب نمی‌بینند، دلیل آنهم این است که حریف این تیم قهرمان لیگ شده است. این تفاوت و فاصله ایجاد شده هواداران را حساس کرده، اما بخش دیگر مدیریت باشگاه است. اینکه کادر فنی بماند یا نه، وظیفه هیئت مدیره و مدیرعامل است که بررسی کنند و به نتیجه برسند. دیدگاه هواداران احساسی است و شاید از مشکلات بی‌خبر باشند.

واعظی تصریح کرد: گل‌محمدی و سایر اعضای کادر فنی پرسپولیس جزو فنی‌ترین مربیان ایران هستند. در ایران چهار یا پنج مربی بیشتر در این حد نداریم. پرسپولیس در بازی با سپاهان هم تاکتیک‌های مختلفی در بخش حمله داشت که نشان می‌دهد کادر فنی علم این کار را دارد. وظیفه بازیکنان و کادر فنی است که در چند بازی آینده با قدرت به زمین بروند و از آن طرف وظیفه باشگاه است که با یک دیدگاه مشخص برای فصل آینده تصمیم‌گیری کند. هر تصمیمی گرفته شود پرسپولیس در پست‌های مختلف نیاز به شش هفت بازیکن جدید دارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)