مرجع خبری پرسپولیس : کناره​گیری حسین هدایتی از هیات مدیره تیم پرسپولیس شایعات مربوط به بازگشت پروین را بر سر زبان​ها انداخته است.

تنها دقایقی پس از اینکه یک مقام مسئول در سازمان ورزش که ارتباطی نزدیک با باشگاه پرسپولیس دارد، در گفت و گو با روزنامه خبرورزشی مذاکرات برای پیوستن علی پروین به هیأت مدیره پرسپولیس را تأیید کرد، حسن بیادی، عضو ارشد ستاد انتخاباتی محسن رضایی چرخ سازمان ورزش به سوی چهره اسطوره‌ای پرسپولیس را یکی دیگر از مانورهای انتخاباتی دولت لقب داد.

بیادی در این باره به خبر گفت: «متأسفانه بسیاری از اقداماتی که در دولت نهم انجام می‌شود با هدف بهره‌برداری سیاسی است. زمانی که قرار بود ما به پرسپولیس برویم، برای حبیب کاشانی شرط گذاشتند تنها در صورتی می‌تواند به این تیم برود که سراغی از پروین نگیرد.» با جدایی حسین هدایتی عضو متمول هیأت مدیره پرسپولیس که به دلیل هزینه‌هایش در جذب ستاره‌ها به محبوبیتی بسیار میان تماشاگران تیم دست یافته بود این شایعه مطرح شد علی‌آبادی خیلی زود حکم ریاست هیأت مدیره پرسپولیس را برای علی پروین صادر می‌کند. پروین که سه سال تمام از پرسپولیس رانده شد. پروژه حذف پروین را در روزهایی که این تیم نتایجی ضعیف به دست می‌آورد، محمدحسن انصاری‌فرد استارت زد. او که در دولت نهم مدیریت پرسپولیس را از حجت‌الله خطیب، مدیر منتصب از سوی محسن مهرعلیزاده تحویل گرفته بود خیلی زود پروین را از این تیم جدا کرد و به استراحت فرستاد. او خیلی زود در شرایطی قرار گرفت که دیگر حتی اظهار نظری هم درباره این تیم نمی‌کرد. پروین اگرچه به دلایل نتایج ضعیف پرسپولیس دیگر مثل گذشته برای هواداران تیم اسطوره‌ای نبود اما وقتی از تیم کنار رفت بسیاری معتقد بودند این جدایی نه برای نتایج تیم که در رابطه مستقیم اتفاقات انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

هیأت مدیره پرسپولیس که در رأس آن چهره با نفوذ دولت یعنی علی سعیدلو قرار داشت به مدیر جوان تیم اختیار تام داد تا درباره پروین صراحتاً تصمیم بگیرد و با ورود آری هان به تیم دیگر هیچ چاره‌ای برای پروین جز این نبود که با پرسپولیس وداع کند و حرفی هم نزند. پروین در بحبوحه انتخابات 4 تیر ماه 1384 یکی از ارکان ثابت تبلیغات ستاد حجت‌‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی بود. درست یک روز پس از انتخابات بود که در واکنش به پیروزی محمود احمدی‌نژاد مصاحبه‌ای از مردی که هواداران سرخ به او لقب «سلطان» داده‌اند منتشر شد با این تیتر: «بدبخت شدیم رفت» او مدعی بود با این نتیجه دیگر جایی در پرسپولیس نخواهد داشت و به خاطر حمایت هایش از رقیب رئیس‌جمهور از پرسپولیس کنار گذاشته می‌شود. اتفاقی که چند ماه بعد رخ داد.

ناصر حجازی به روزنامه خبرورزشی گفت از ستاد‌های احمدی‌نژاد و میرحسین دعوت شده است تا از این نامزدها حمایت کند. این ادعا درحالی بود که صحابه مسئول کمیته ورزش میرحسین چنین ادعایی را تکذیب می‌کند. حجازی که خود دور قبل نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده بود این بار پس از یک سال سکوت و دوری از فوتبال با این ادعا ناگهان سر زبان‌ها افتاد. علی دایی پیوستن به ستاد انتخاباتی میرحسین را تکذیب کرد. او البته حاضر نشد تکذیب کند که این پیشنهاد را داشته است اما در این باره گفت: «من آدمی سیاسی نیستم. به من پیشنهاداتی از سوی یکی از نامزدها شده که البته شخصاً هم شاید تمایل به رأی دادن به او را هم داشته باشم اما من سیاسی نیستم و وارد بازی سیاست نمی‌شوم.» این درحالی بود که گفته می‌شد در ستاد انتخاباتی میرحسین جایگاهی کلیدی برای دایی در نظر گرفته شده است.

حسین رضازاده چون همیشه در آستانه انتخابات خود را گوشه‌ای پنهان کرده است. به او توصیه‌ای پدرانه از سوی یکی از مقامات عالیرتبه کشور شده است که نگذارد از محبوبیتش سوء‌استفاده شود چون حسین یک قهرمان ملی است. هادی ساعی که از او به عنوان نماینده اصلاح‌طلبان در شورای شهر یاد می‌شد با حکم مهرداد بذرپاش به عضویت هیأت مدیره سایپا منصوب شد تا این شائبه که او این پست کوچک را در آستانه انتخابات پذیرفته و گردش به راست داشته، ادعایی که البته هادی آن را تکذیب کرد و به خبرنگار ما گفت: «‌این انتصاب اصلاً ربطی به انتخابات ندارد. من دوست ندارم محبوبیتم به نفع کسی مصادره شود حتی بارها هم گفتم که به شخص آقای خاتمی علاقه دارم. حتی ایشان هم از مصادره مدالهایم به سود یک جناح ناراحت بودند و اصرار داشتند سعی کنم ملی باشم.» و علی پروین که تقریباً تمام دوره دولت نهم را دور از پرسپولیس گذراند و فقط یک سال پرحاشیه با استیل‌آذین در لیگ یک سپری کرد در فاصله کمتر از17 روز تا انتخابات ریاست جمهوری صاحب بخت برگشت به تیم محبوبش می‌شود. تیمی که پروین نمادش است و هرچه به دست آورده تا از خانه محقر خیابان عارف و زمین‌های خاکی منطقه فقیرنشین تهران به محبوب‌ترین مرد تاریخ فوتبال ایران بدل شود.

این وسوسه خیلی زود سلطان سابق را وسوسه می‌کند. پیشنهادی که واکنش رقیبان دولت در انتخابات را به همراه می‌آورد. چند چهره سرشناس ورزشی نزدیک به میرحسین این شایعه را هم نمایش جدید دیگری برای جذب رأی از میان علاقه‌مندان ورزش می‌دانند. گفته‌ای که بیادی عضو سابق هیأت مدیره پرسپولیس و عضو ستاد انتخاباتی محسن رضایی آن را تأیید می‌کند و مدعی می‌شود عامل حذف پروین از پرسپولیس همین سازمان ورزش بوده است.

عکس یادگاری با نامزدها، این عرفی است که همیشه در آستانه انتخابات رخ می‌دهد. اینکه آیا این حمایت حقیقتاً در کسب آرا مؤثر است را شاید هیچ کس نداند اما انجامش عرفی رایج بوده است. عبدالله جاسبی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت تقریباً تمام چهره‌های سرشناس ورزشی را داشت. الیاس حضرتی هم برای انتخابات مجلس همین سیاست را در پیش گرفت. پروین، حجازی، قلعه‌نویی، استیلی و خیلی از چهره‌های شناخته شده ورزشی در حمایت از حجت‌الاسلام والمسلمین رفسنجانی در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری عکس یادگاری گرفتند. محمد مایلی‌کهن اما حامی احمدی‌نژاد بود. این دور هم همان اتفاقات دوباره تکرار می‌شود. حجازی به یکباره نامش سر زبان‌ها می‌افتد.

بعد از دو سال سازمان ورزش یاد دلجویی از محمد دادکان می‌افتد. علی پروین پس از سه سال در آستانه انتخابات دوباره محبوب می‌شود و مایلی‌کهن به یکباره در صف محبوبان سازمان ورزش قرار می‌گیرد درحالی که همه روزهای کاری دولت را خانه‌نشین بود و مغضوب. قطبی به خواست مردم، ناگهان سرمربی می‌شود و همه امکانات برای موفقیتش بسیج می‌شود. این اتفاقی است که در دوره‌های دیگر هم رخ داده بود.
انتخابات در پیش است. آیا این مهربانی ناگهانی ارتباطی با روز انتخاب دارد؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)