از این پس دربی را با نام داورش پیش بینی کنید ، ترکی مظفری یا مرادی؟!

مرجع خبری پرسپولیس : اوج هیجان را پس از هفت تساوی پی در پی تجریه کنید! فرمول جدید اختراع شده است ، ترکی برای مساوی ، مظفری برای برد پرسپولیس ، مرادی برای برد استقلال!

مسابقه اول لیگ برتر است ، بازیکنان پرسپولیس در خانه خودی 90 دقیقه زیر باران فحاشی و سنگ و بطری پرانی تماشاگران تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی(!) بازی می کنند ، پرسپولیسی ها در نهایت برنده می شوند و یک بازی هم محروم و 30 میلیون تومان جریمه می شوند!

بازی با سایپا بدون تماشاگر برگزار شده و پرسپولیس برنده می شود . دوباره بازی با یک تیم تبریزی دیگر رسیده و پرسپولیس برابر شهرداری به میدان می رود . نود دقیقه علی دایی و کریم باقری زیر باران  فحش و بی شرف شنیدن تماشاگران روحیه خود را از دست داده ، اما یک بر صفر پیش می افتند ، داور 7 دقیقه وقت تلف شده محاسبه می کند تا میزبان در دقیقه 97 با یک اوت دستی شکست را با تساوی تعویض کند.

کمیته انضباطی یک ماه پس از مسابقه(!) وارد میدان شده و تمام شعارهای سیاسی ، جدایی طلبانه ، فحاشی به اسطوره های ملی ، سنگ پرانی و… را با یک جلسه محرومیت تعلیقی(!) و جریمه نقدی جریمه می کند!

 

لیگ برتر 20 روز تعطیل شده و سپس بازی با ملوان بندرانزلی فرا می رسد . با اولین حرکت جدی بازیکنان ملوان درون محوطه جریمه پرسپولیس داور نقطه پنالتی را نشان می دهد ، به گواه کارشناس داوری برنامه نود و ناظر مسابقه تا پایان نود دقیقه دو پنالتی به نفع پرسپولیس توسط خداداد افشاریان گرفته نشده و  او گلزن ملوان پژمان نوری را به ناحق اخراج نمی کند. پرسپولیس یک هفته قبل از داربی برابر ملوان در ورزشگاه آزادی سه بر دو شکست می خورد و سه امتیاز دیگر از دست می دهد و بالطبع انگیزه تماشاگران این تیم برای حضور در دربی هم کمتر می شود.

پیش از دربی شصت و نهم پس از 40 سال جایگاه تماشاگران پرسپولیس را گرفته و علاوه بر کارگردانی صدای ورزشگاه ، تمام تلاش خود را برای تقسیم تصویر در ورزشگاه و برابر نشان دادن دو تیم انجام می دهند . داوری که سال هاست در فوتبال ایران به سوت زدن ضد پرسپولیس شهره است و یک قهرمانی جام حذفی به این تیم بدهکار است ، به عنوان داور انتخاب می شود تا پس از 5 سال شانس استقلال هم برای دیدن رنگ برد دربی افزایش یابد .

هفت دقیقه کافی است تا تمام معادلات و پیش بینی ها به حقیقت بپیوندد ، سالم ترین گل ممکنی که یک بازیکن می تواند در فوتبال به ثمر برساند ؛ در میان ناباوری همگان و در مقابل دیدگان کمک داور و داور مسابقه مردود اعلام می شود و …

 

*****

فلاش بک:

فروردین یک هزار و سیصد و هشتاد و هفت . تیم ملی به عربستان می بازد . از بالا دستور می رسد برای آرام کردن جو عمومی ، علی دایی برکنار شود . به علی دایی می گویند بعدازظهر جلسه در خصوص وضعیت کادرفنی تیم ملی تشکیل خواهد شد و صبح رئیس سازمان تربیت بدنی حکم اخراج را امضا می کند! یک سال و نیم می گذرد از علی دایی اخراج شده می خواهند علاوه بر بخشش مبلغ باقی مانده قرارداد سه ساله اش ، مالیاتش را هم پرداخت کند تا دیگر از این اشتباهات(مربی گری ملی!) تکرار نکند ! دایی زیر بار نرفته و در مقابله با مسئولان بله قربان گوی فدراسیون سر خم نکرده و به دنبال زنده کردن مبلغ باقی مانده قرارداد خود می رود . مسئله ای حقوقی که کودکان 10 ساله هم بارها و بارها آن را تا به حال در دنیای فوتبال دیده اند که هنگام اخراج مربی از تیمی مبلغ کامل قرارداد وی باید پرداخت شود . مسئله به کمیته انضباطی کشیده می شود ، کمیته نه رای بر ضد مسئول فدراسیون خود می دهد و نه دایی و میانه را گرفته و پرداخت حقوق مدت زمان بی کاری علی دایی را حکم می کند . فدراسیون به حکم اعتراض کرده ! و کار به کمیته استیناف می کشد و این کمیته دایی را از دریافت هر گونه حق و حقوقی محروم می کند!! تا خوش خدمتی مجریان عدالت به اوج خود برسد…

 

*****

 

دربی های لیگ هشتم با قضاوت داور ایرانی محسن ترکی مساوی شده ، و از لیگ نهم قرار شده یک بازی در میان پرسپولیس و استقلال برنده از زمین خارج شوند تا شعارهای سیاسی روی سکوهای دربی شصت و هفتم تکرار نشود !

اولین دربی با مربی گری علی دایی ، با قضاوت داوری تقریبا قرمز یعنی سعیدمظفری زاده با پیروزی سرخ پوشان به پایان می رسد . اما با یک تفاوت بزرگ و این که داوری هیچ تاثیری در نتیجه مسابقه نمی گذارد و شوت سرکش کاپیتان باقری پیروز دربی را رقم می زند. لیگ نهم هم با حسرت مسعود مرادی به پایان رسیده و اولین دربی لیگ دهم مصادف می شود با آخرین سال قضاوت مسعود مرادی ، داوری که در تمام سال های داوری به گرایش به رنگ آبی شهره بوده است .

 

کسی که یک قهرمانی جام حذفی به پرسپولیسی ها بدهکار است و با نگرفتن آن خطای هند معروف مسابقه پرسپولیس برابر مس کرمان در لیگ هشتم زمینه اخراج افشین قطبی را از پرسپولیس فراهم کرده است .

 

هفت دقیقه از دربی شصت و نهم نگذشته که پرسپولیس باز هم برابر رقیب خود پیش می افتد ، گل زیبای محمد نوری تور دروازه استقلال را به لرزه در می آورد اما در میان بهت و حیرت همگان کمک داور دوم مرتضی کریمی در شلوغی محض محوطه جریمه گل را آفساید اعلام کرده و مرادی هم تصمیم کمکش را تایید می کند . 83 دقیقه می گذرد تا به دقایق تلف شده رسیده ، استقلالی که 45 دقیقه تمام نیمه دوم را در زمین راه رفته ، یک حمله کرده و یک گل می زند تا این دربی هم برنده داشته باشد…

 

*****

کشف فرمول جدید آسان تر از آن چیزی است که نیازی به تحلیل داشته باشد . محسن ترکی و تساوی ، سعیدمظفری زاده و برد پرسپولیس ، مسعود مرادی و پیروزی استقلال به کمک زمین و زمان و کمکِ تیم داوری . هفت مسابقه را دو تیم یک یک می کنند که در دو تایش در بازی رفت و برگشت حتی زننده گل دو تیم هم و ترتیب پیش افتادن تیم ها هم تغییر نمی کند ، شعارهای خشمگین مردم در دربی رفت سال 88 استادیوم را به لرزه درمی آورد و سناریوی پیروزی تحمیلی یک در میان آغاز می شود . پرسپولیس در دقیقه 86 یک برد می آورد و تمام عناصر به گونه ای چیده می شود که در دقیقه 90 استقلال هم یک گل بزند تا از زمین برنده خارج شود . خودتان به این سناریو های خودتان خنده تان نمی گیرد؟ تا این اندازه ساده لوح فرض کردن ما مشمئزکننده نیست؟  کاش سناریوهایتان کمی پیچیدگی داشت…

 

حسن مهدوی . مرجع خبری پرسپولیس

 

http://fc-perspolis.com/uploads/posts/1287153435.jpg

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)