پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در حال حاضر ما شانس اول قهرمانی لیگ برتر هستیم و به امید خدا به ششمین قهرمانی پیاپی خواهیم رسید.

محمد پنجعلی در گفت‌وگو با میزان، درباره تساوی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل پدیده در هفته چهاردهم لیگ برتر، اظهار داشت: زمین مسابقه اصلاً کیفیت نداشت و این به فوتبال پرسپولیس لطمه زد. توپ و میدان در اختیار ما بود و موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم و بازی سرعت بالایی داشت. به دلیل کیفیت بد زمین برخی از توپ‌ها که باید سرضرب زده می‌شدند را بازیکنان استُپ می‌کردند و این باعث می‌شد مدافعان پدیده روی دست آن‌ها بیاید و با تراکم دفاعی مانع از گلزنی سرخپوشان شود.

وی ادامه داد: عمق دفاع پدیده خیلی شلوغ بود و پرسپولیس مجبور شد در اواخر بازی به کناره‌ها روی بیاورد. موقعیت‌های زیادی داشتیم، اما خرابی زمین و دفاعی بودن حریف مانع از به ثمر رسیدن گل دوم شد.

*بازیکنان مقابل پرسپولیس برای دیده شدن با تمام وجود به میدان می‌آیند

پیشکسوت پرسپولیس درباره انتقاداتی که به سبک فوتبال این تیم می‌شود، گفت: اگر پرسپولیس عملکرد خوبی نداشته چطور می‌تواند در رده دوم جدول باشد؟ مقابل پدیده بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشتیم و من قاطعانه می‌گویم امسال هم عملکرد خیلی خوبی داریم. بازیکنان پدیده شرایط خوبی نداشتند، اما مقابل تیم بزرگ پرسپولیس و به دلیل پخش زنده بازی، با انگیزه بسیار بالایی ظاهر شدند. فرقی نمی‌کند تیم‌ها در کجای جدول حضور داشته باشند آن‌ها مقابل پرسپولیس برای دیده شدن و شناخته شدن با تمام وجود و سخت کوشی و فداکاری بالایی به میدان خواهند آمد.

پنجعلی در رابطه با لزوم تقویت ترکیب پرسپولیس تصریح کرد: تقویت شدن تیم به نظر کادرفنی بستگی دارد و به خودی خود بسیار خوب است. تیم باید در هر چهار پست هم تقویت شود، زیرا هرچه نیمکت قوی‌تری داشته باشید به سود شما خواهد بود. البته با حذف شدن از لیگ قهرمانان آسیا انگیزه تیم‌ها بسیار کمتر می‌شود و این شدیدترین ضربه به پیکر‌ه‌ی فوتبال ما بود.

*مسئولان فوتبال اصرار دارند خود را حرفه‌ای نشان دهند، اما همچنان آماتور هستیم

وی ادامه داد: مسئولان فوتبال اصرار دارند که خود را حرفه‌ای نشان دهند، اما همچنان آماتور هستیم؛ در تشکیلات فوتبال ما با دروغ و سندسازی کار‌ها پیش می‌رود. این کار‌ها کاملاً به دور از اخلاق و شأن ورزشی کشوری است که در سطح جهان بازیکنان شناخته شده زیادی دارد. در کجای دنیا دولت تیم‌داری می‌کند و باشگاه‌های فوتبال به صنعت ملی و خزانه دولت وابسته هستند و هزینه‌های خود را از جیب مردم می‌دهند؟ فوتبال یک صنعت درآمدزا در سطح جهان است، اما در ایران صنایع و کارخانه‌هایی که حقوق کارگران خود را به زور می‌دهند به یکباره ۵۰ میلیارد تومان صرف قرارداد یک مربی می‌کنند که در پایان از باشگاه شکایت کرده و جریمه هم می‌گیرد. واقعاً نمی‌دانم چه می‌شود گفت!

مدافع سال‌های گذشته پرسپولیس در خصوص لزوم خصوصی سازی و مردمی شدن باشگاه‌های سرخابی تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما همه چیز در دست دولت است، اما باید فوتبال را در اختیار مردم قرار دهیم. در سطح جهان تیم‌هایی که ۱۰ هزار هوادار هم ندارند به خوبی اداره می‌شوند، اما در کشور ما که تیم‌های شهرستانی و سرخابی‌ها هواداران میلیونی دارند نمی‌توانیم هیچ درآمدزایی داشته باشیم.

*پرسپولیس از تمام تیم‌های ایران برتر است

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مسئولان باید کاری کنند که مردم راضی باشند و این باشگاه‌ها را به خود آن‌ها بسپارند تا با همکاری یکدیگر و نظرات پیشکسوتان و هیئت مدیره اتفاقات خوبی رقم بخورد. بیشترین درآمد یک باشگاه حرفه‌ای در سطح جهان از پخش تلویزیونی است و ۶۰ تا ۶۵ درصد آن را شامل می‌شود، در کنار این فاکتور، تبلیغات محیطی، فروش لباس و ترانسفر بازیکن اصلی‌ترین منابع درآمد در یک باشگاه هستند که هیچ کدام از این موارد در باشگاه‌های ایرانی وجود ندارد.

محمد پنجعلی درباره تقابل پرسپولیس با فجرسپاسی در هفته پانزدهم لیگ برتر خاطرنشان کرد: در حالت عادی روی کاغذ پیش‌بینی ما این است که فجر را شکست خواهیم داد، اما فوتبال همیشه غیرقابل پیش‌بینی است و جذابیت آن هم به همین موضوع بر می‌گردد. پرسپولیس از تمام تیم‌های ایران سرتر است و بازیکنانش بسیار خوب و بدون حاشیه بازی می‌کنند. با وجود اینکه پرسپولیس همیشه آبستن حواشی زیادی است و هر روز اتفاقات عجیبی از جمله بسته شدن پنجره، تغییرات مدیریتی، مشکلات اقتصادی و… در آن می‌افتد، اما بازیکنان به دلیل احساس مسئولیت نسبت به مردم و هواداران، چیزی نمی‌گویند و بدون حاشیه و با روحیه بالا کار می‌کنند. در حال حاضر ما شانس اول قهرمانی لیگ برتر هستیم و به امید خدا به ششمین قهرمانی پیاپی خواهیم رسید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)