مهاجم پیشین پرسپولیس می‌گوید که بازیکن هلندی این تیم هنوز آماده نیست و بعد از گذشت دو یا سه هفته می‌توان درباره او نظر داد.

فرشاد پیوس در گفت‌وگو با تسنیم در مورد عملکرد سرخپوشان در لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: در هفته سوم تیم خوب شده بود و روان بازی کرد، خصوصاً اینکه بازی خارج از خانه بود و قبلا ًهم به نوعی بازی‌های پرسپولیس در اراک طلسم شده بود. همین که بردیم اتفاق خوبی بود، فرقی هم نداشت که با یک گل باشد یا دو گل، در این شرایط مهم سه امتیازی بود که پرسپولیس گرفت و به اولین برد و اولین گلش رسید. در واقع کسب سه امتیاز بازی با آلومینیوم از نان شب هم برای پرسپولیس واجب‌تر بود تا بتواند در کورس بماند.

وی ادامه داد: تحلیل و نقد تیم‌ها فعلاً زود است. هفته ششم -هفتم عیار تیم‌ها مشخص می‌شود که کدام تیم‌ها بالای جدولی هستند، کدام‌شان وسط جدول و کدام‌ کاندیدای سقوط. در لیگ امسال چهار پنج تیم خوب بسته شده‌اند، بقیه یا متوسط هستند یا زیر متوسط.

پیوس در خصوص اینکه پرسپولیس چقدر می‌تواند با این تیم مدعی باشد، عنوان کرد: فعلاً نمی‌شود نظر قطعی داد، این تیم، فوتبال روی زمین و از کناره‌ها را خوب ارائه داد. خوب بازیکن گرفتند و فقط ضعف گلزنی است که آن هم با تمرین بیشتر به مرور و در هفته‌های بعد برطرف می‌شود. بازیکنان هنوز هماهنگی خوبی با هم ندارند. باید بیشتر تمرین کنند تا با هم هماهنگ شوند. هر کدام تک تک بازیکنان خوبی هستند و در تیم‌هایی که قبلاً بازی می‌کردند بازیکن بزرگی بودند. پرسپولیس این نفرات را جمع کرده و با تاکتیک یحیی، به مرور تیم شرایط خوبی پیدا می‌کند. امسال پرسپولیس می‌تواند مدعی قهرمانی باشد و موفق عمل کند. چون کنار خود، هوادارانش را هم دارد و قطعاً می‌تواند جزو تیم‌های بالانشین باشد.

این مربی فوتبال با اشاره به عملکرد مدیرعامل سرخپوشان، یادآور شد: درویش در مدتی که در باشگاه بوده، خوب کار و بازیکنانی که یحیی خواست را جذب کرده است. علاوه بر این، همین که تا امروز 20 درصد قرارداد بازیکنان پرداخت شده، اتفاق خوبی است. من زیاد با هیئت مدیره باشگاه آشنایی ندارم ولی درویش خوب کار می‌کند و اگر کار بورس پرسپولیس هم به جریان بیفتد شرایط بهتر هم خواهد شد و پول به حساب باشگاه می‌آید. رفتن سرخابی‌ها به بورس باعث می‌شود فوتبال‌مان روز به روز بهتر شود. امیدوارم زودتر تکلیف باشگاه در بورس روشن شود که هزینه بچه‌ها، تغذیه و حتی استادیوم به بهترین شکل ممکن دربیاید.

پیوس در خصوص اینکه آیا با مهاجم خارجی که جذب شده، مشکلات خط حمله تیم رفع خواهد شد؟ گفت: هنوز چیز آنچنانی از لوکادیا ندیده‌ام، اگرچه زود است در موردش صحبت کنیم. باید دو سه هفته بگذرد تا بتوان درباره او نظر داد. بدن لوکادیا آماده نبود ولی کارنامه خوبی دارد و در تیم‌های خوبی بازی کرده، مربی بدنساز تیم باید خوب روی این بازیکن کار کند.

بازیکن سابق تیم ملی در مورد تیم ملی تصریح کرد: تیم ملی در خط حمله و هافبک بی‌نظیر است، اما در دفاع مقدار ضعف داریم که باید روی برنامه دفاعی تیم کار کنیم. در خط دروازه هم بیرانوند یک مهره ششدانگ است که می‌تواند به تیم ملی کمک کند، خط حمله‌مان واقعاً زهردار است و همراه با خط هافبک نقطه قوت تیم محسوب می‌شود. تیم ملی می‌تواند خوب نتیجه بگیرد اگر اینها هماهنگ با هم نباشند حیف می‌شود. هر کدام‌شان هم مدعی هستند، اگر کمک نکنند و دست اسکوچیچ، کادرفنی، کاپیتان تیم و بازیکنان در دست هم نباشد، نتیجه نمی‌گیریم، اما درصورتی که یک تیم هماهنگ به جام‌جهانی برود، می‌توانیم بعد از سال‌ها از گروه خود صعود کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)