کسب رای به لطف بخشش استقلال

مرجع خبری پرسپولیس : جلسه کمیسیون بدوی رسیدگی به تخلفات دوپینگ برگزار شد و 4 بازیکن متخلف به اخطار کتبی محکوم شدند.

بر اساس اعلام کمیسیون مذکور 4 بازیکنی که نمونه آنها با ماده ممنوعه میتل هگزان آمین مثبت اعلام شده، به واسطه استفاده از مکمل آلوده و بدون قصد دوپینگ مرتکب چنین تخلفی شدند، بر همین اساس 3 بازیکن لیگ برتری و یک بازیکن لیگ دسته اول به اخطار کتبی و بدون دوره محرومیت محکوم شدند.

این در حالی است که حدود 4 سال قبل آزمايش دوپينگ بازيكنان تيم فوتبال پاس در اولين حضور اين تيم در همدان مثبت اعلام شد و ماده اكتاپامين محلول در پودر مكمل بازيكنان باعث شد برخلاف اظهارات تمامي بازيكنان ،كادر فني و مسئولين از عدم اطلاع و آگاهي نسبت به آلوده بودن مكمل مصرف شده ،كميته پزشكي رأي را بدين صورت اعلام كند:

پرده اول – دوپینگ دسته‌جمعی!

در لیگ هفتم حرفه‌ای که وینکو بگوویچ سرمربی پاس همدان بود دو بازیکن این تیم به اتهام دوپینگ محروم شدند. سعید دقیقی و امیر ابوچا دوپینگی‌های پاس معرفی شدند. رضا چلنگر مترجم بگوویچ هم سر همین پرونده و دست داشتن در ماجرای دوپینگ محروم شد. البته او هم زیر بار این اتهام نرفت. به هر حال این موضوع آن زمان خیلی سروصدا به پا کرد و پای برخی دیگر از بازیکنان تیم هم به بهانه گوناگون وسط کشیده شد.

 

به دليل مصرف هر دو بازيكن از يك ماده ممنوعه ،دوپينگ تيمي لحاظ مي شود و هر يك از دو بازيكن به 6 ماه محروميت از تمامي فعاليت هاي ورزشي محكوم و پزشك يار و مترجم تيم پاس نيز هر كدام به 4 سال محروميت از فوتبال محكوم و تيم فوتبال پاس علاوه بر كسر 3 امتياز با جريمه مالي 25 هزار فرانك سوئيس مواجه شد.

 

پرده دوم – رأفت اسلامی!

روز 1/12/1390 در سايت هاي مختلف اعلام شد بازيكناني كه از ماده متيل هگزان آمين بعلت آلوده بودن پودر مكمل هاي مصرفي استفاده كرده اند بدليل عدم اطلاع از آلوده بودن پودر مكمل ها با توبيخ كتبي مواجه شده اند و قبلأ هم اعلام كرده اند ماده مورد استفاده حدود 2 الي 3 ماه قبل به ليست مواد ممنوعه اضافه شده است.

مطالب را گفتيم تا با بررسي هر دو مورد برداشتي آزاد براي هر خواننده و شنونده مطلب بوجود آورده باشيم . ابتدا بدانيم كه هر دو ماده مصرفي بازيكنان پاس و تيم  پايتخت نشين در يك دسته و گروه مواد ممنوعه قرار مي گيرند و ماده متيل هگزان آمين از سال 2010 به ليست مواد ممنوعه اضافه شده است و از طرفي دو بازيكن از يك تيم پايتخت نشين از متيل هگزان آمين استفاده كرده اند اما نحوه برخورد با تيم پاس در مقايسه با تيم معروف پايتخت نشين اصلأ قابل قياس نيست چون اگر همانند تيم پاس برخورد مي شد بايد شاهد ، محروميت بازيكنان ،دست اندركاران ،كسر امتياز و جريمه مالي براي باشگاه مورد نظر باشيم!

لازم بتوضيح است هر دو ماده اكتاپامين و متيل هگزان آمين در صورت استفاده در زمان برگزاري مسابقه دوپينگ محسوب ميشود و بعد از 48 ساعت اثرش برطرف خواهد شد!(هر دو حكم ذكر شده در دوره كاري آقاي هاشميان صادر شده است)

با جمع بندي و مقایسه موارد بالا آيا بزرگي و كوچكي تيم ها این شبهه را ایجاد نمی کندکه شاید برخی روابط در تصميم گيريها دخيل باشند؟ آيا مي توان استنباط كرد هر تيمي مسئولش بزرگتر باشد خلاف بزرگتری ميتواند انجام دهد و ناديده گرفته شود؟ آيا انتخابات فدراسيون تأثير گذار بوده است ؟ و ….

منبع – تابناک

 

 

 

*مطالب مرتبط:

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)