آلفردو کاسیمیرو، سرمربی پرتغالی نفت آبادان که برای بار دیگر سکان هدایت آبادانی‌ها را بر عهده گرفته است، این بار نیز می‌خواهد نقش یک ناجی را ایفا کند و این تیم را که اکنون در بحران به سر می‌برد در لیگ برتر حفظ کند.

کاسیمیرو در حرف‌هایش این امید را به هواداران آبادانی که علاقه زیادی به او دارند، می‌دهد که امسال این تیم را در لیگ برتر نگه دارد و دوباره روزهای خوش را به مردم آبادان هدیه کند.

به هر حال نتایج ضعیف نفت آبادان تا این هفته از مسابقات، زنگ خطر سقوط را برای این تیم به صدا درآورده است اما باید دید آیا مرد پرتغالی نفت می‌تواند این تیم را از این خطر حفظ کند. خبرنگار ایسنا، منطقه خوزستان درخصوص شرایط تیم نفت با این مربی پرتغالی گفت‌وگو کرده است که در زیر مشروح آن را می‌خوانید.

از حضور دوباره‌تان در آبادان بگویید.

من قبلا که در آبادان بودم و هدایت نفت را بر عهده داشتم یک رابطه بسیار خوب با مردم این شهر داشتم اما وقفه‌ای در این ارتباط به وجود آمد که باعث شد برای مدتی در این جا نباشم ولی بازهم هنگامی که برای سومین بار از من دعوت شد که به آبادان بیایم، این دعوت را قبول کردم.

گفته می‌شود که حضور شما در آبادان خواسته مردم این شهر بوده است.

بله، من به خاطر همین خواسته بود که به آبادان آمدم. قبل از این‌که به این جا بیایم، چهار دعوت از کشورهای مختلف دیگر نیز داشتم که به آن‌ها جواب منفی دادم و آبادان را انتخاب کردم. دقیقا همان زمانی که به این جا آمدم، پیامی از یک تیم بسیار بزرگ الجزایر به دست من رسید که وسایلت را جمع کن و به این جا بیا که من بازهم به آن‌ها "نه" گفتم و این رقابت و مبارزه را قبول کردم که به آبادان بیایم چرا که امیدوار هستم که دوباره با این تیم به موفقیت می‌رسم و دوباره روزهای خوش و خوشحالی را به مردم آبادان هدیه می‌کنم.

شرایط فعلی نفت را چطور ارزیابی می‌کنید؟

شرایطی که اکنون این تیم دارد خیلی خوب نیست و معتقدم اگر شرایط خوب بود، من اکنون در این جا نبودم. وضعیت نفت را می‌دانم و در سه دیدار اخیر که با هدایت من بوده است، روی ساختار دفاعی بیشتر کار کرده‌ایم و فکر می‌کنم ما زمان کافی را نیز در اختیار داریم تا این تیم را از این وضعیت که اکنون در آن قرار گرفته است، خارج کنیم.

مشکل فعلی نفت آبادان را چه می‌دانید؟

مشکل ما این است که نمی‌بریم. به محض این‌که توانستیم در یک بازی پیروز شویم به نظرم 50 درصد مشکلات تیم حل می‌شود. گل زدن به تیم‌های حریف در برنامه‌های من قرار دارد که امیدوارم خداوند کمکم کند تا به این هدفم برسم.

به نظر می‌رسد نفت همچنان در ساختار هجومی با مشکل مواجه است، چه برنامه‌هایی برای تقویت خطه حمله دارید؟

زمانی که فردی بخواهد خانه‌ای را بسازد ابتدا باید زمین آن را درست کند و سپس روی آن سقف را بسازد و هنگامی که به این احساس رسید که زمین را ساخته است، می‌تواند به ساختن بخش‌های دیگر بپردازد. ما اکنون علاوه بر این‌که در حال کار کردن روی ساختار دفاعی‌مان هستیم، فکر می‌کنیم که چگونه می‌توانیم ساختار هجومی تیم را نیز بهبود بخشیم به گونه‌ای که کمک‌مان کند تا در بازی‌هایمان پیروز شویم.

آیا قصد جذب بازیکن جدیدی را دارید؟

همه در آبادان از آمدن بازیکنان جدید صحبت می‌کنند اما امیدوارم آن‌ها تا رسیدن نیم‌فصل صبر و حوصله داشته باشند. نیم‌فصل زمانی است که ما این شانس را داریم که تغییراتی در تیم انجام دهیم و تا آن موقع اصلا دوست ندارم درباره هیچ تغییری در بازیکنان تیمم صحبت کنم.

از سه دیداری که هدایت نفت را بر عهده داشتید دو امتیاز کسب کرده‌اید. این امتیاز برای شما راضی‌کننده بوده است؟

مسلما خیر. ما می‌توانستیم از این سه بازی، 9 امتیاز را به دست آوریم اما زمانی که نمی‌توان تمام امتیازها را جمع کرد، به نظرم کسب این دو امتیاز نه این‌که خوب باشد، بلکه نمی‌تواند بد هم به نظر برسد. نفت در 11 مسابقه‌ای که با هدایت کاستا بوده، 24 گل دریافت کرده است در حالی که باید خوشحال باشیم که در این سه دیدار فقط یک گل دریافت کرده‌ایم.

قطع همکاری باشگاه با شیمیچ‌ و دیگو ملو صحت دارد؟

در این مورد صحبت نمی‌کنم. این سوال را باید از همان کسانی بپرسید که این صحبت‌ها را مطرح کرده‌اند نه از من.

سه دیدار تا پایان نیم‌فصل اول باقی مانده است که به نظر می‌رسد حداقل کسب هفت امتیاز، شما را به ماندن در لیگ برتر امیدوار می‌کند.

ما اگر بتوانیم از سه دیدار باقی مانده 9 امتیاز کسب کنیم برایمان بسیار خوب است ولی اگر سه تا پنج امتیاز هم به دست آوریم، بازهم خوب است. 21 مسابقه تا انتهای لیگ باقی مانده است که 63 امتیاز به دنبال آن وجود دارد و ما اگر بتوانیم، نیمی از این امتیاز را کسب کنیم، شاید در لیگ برتر بمانیم و اگر بیش از این امتیاز را هم به دست آوریم، شرایط‌مان بهتر می‌شود.

تعطیلات لیگ می‌تواند به نفت آبادان کمک کند؟‌

نمی‌توانم کتمان کنم. هر وقفه‌ای که ایجاد می‌شود، می‌تواند به تیم‌مان کمک کند و در واقع یک اکسیژن جدید به تیم ما وارد می‌کند اما شاید اکنون این تعطیلی به تیم ما کمک کند ولی در کل این وقفه خوب نیست.

موجودیت فعلی نفت آبادان را چطور می‌بینید؟

به نظر شما ما می‌توانیم کریستینا رونالدو، فیگو و مسی را به آبادان بیاوریم؟ ما فعلا شانسی برای ایجاد تغییرات در تیم‌مان نداریم. سه بازیکن خارجی‌مان را جذب کرده‌ایم به همین دلیل یا باید آوردن بازیکن خارجی را فراموش کنیم یا این‌که برای جذب بازیکن خارجی دیگر، باید با یکی از بازیکنان خارجی فعلی‌مان، قطع همکاری کنیم و این موضوع نیز در صورتی امکان‌پذیر است که برای رد کردن بازیکن‌ با او به توافق برسیم. معتقدم صحبت در این زمینه مشکل است و توصیه می‌کنم هواداران تا نیم‌فصل صبر کنند تا ببینیم چه اتفاقاتی در تیم رخ خواهد داد.

آیا بین بازیکنان تیم همدلی وجود دارد؟

بله آن‌ها با هم همدل هستند. بازیکنان تیمم مانند بچه‌های من هستند. معتقدم گاهی اوقات باید بچه‌هایمان را تنبیه کنیم و اگر آن‌ها روز بعد کار خوبی را انجام دادند، به آن‌ها شیرینی بدهیم!

اکنون بازیکنی مدنظرتان است که قصد جذب آن را داشته باشید؟

جواب این سوال پیچیده است ولی اگر بتوانم بازیکنان بهتری را جذب کنم، خوب است اما بازیکنان خوبی که اکنون وجود دارند یا با تیم‌هایشان بازی می‌کنند که نمی‌توانیم آن‌ها را به خدمت بگیریم یا بازیکن ‌آزادی هستند که به درد تیم ما نمی‌خورند.

شرط و شروطی از سوی باشگاه برای کار شما گذاشته شده است؟

شرطی برای نتیجه گرفتنم از سوی باشگاه تعیین نشده است. البته در این زمینه یکسری مسایل مالی وجود دارد.

به نظرتان چرا کاستا در این فصل نتوانست با نفت موفق باشد؟

من در زمان مربیگری کاستا در آبادان نبودم و فقط نتایج این تیم را دنبال می‌کردم، بنابراین نمی‌توانم در این خصوص صحبت کنم.

به نظرتان تیم‌ملی ایران به جام جهانی صعود می‌کند؟

امیدوارم این اتفاق بیفتد چرا که تیم‌ملی ایران بازیکنان خوبی دارد و به قرعه خوبی نیز خورده است. به نظرم اگر ایران به جام جهانی نرسد، این موضوع باعث خجالت تیم‌ملی ایران است.

نظرتان درمورد کی‌روش چیست؟

او مرد بسیار خوبی است، به خوبی کروات می‌بندد و قد بلند است! کی‌روش متد و تمرینات خوبی دارد. البته برنامه‌ای که برای تیم‌ملی ایران چیده است، بسیار خوب ولی برای لیگ ایران بسیار بد است. مشکلی که او در تیم‌ملی پرتغال هم داشت این بود که فقط به فکر تیم‌ملی بود و به تیم‌های باشگاهی فکر نمی‌کرد. البته شاید اگر من هم جای او بودم با این کار موافق بودم ولی در جایگاه خودم با این کار کی‌روش موافق نیستم. به نظرم یکسری مسایل در ایران اشتباه است و ما آن قدر، قدرت نداریم که بتوانیم آن‌ها را تغییر دهیم. بهنام برزای بازیکن تیم ما است و صنعت نفت پول او را می‌دهد اما همیشه در تیم‌ملی امید است. به نظرم این کار منصفانه نیست و فقط در ایران به این صورت است که بازیکنی عضو تیمی است ولی نمی‌تواند برای تیمش به میدان برود. برزای بازیکن خوبی است که ما به او نیاز داریم ولی نمی‌توانیم از او بهره ببریم. من از تیم‌ملی امید ایران پیشنهاد داشتم و شاید اگر من هم مربی تیم‌ملی بودم در استفاده کردن از بازیکنان تیم‌ها، همین کار را انجام می‌دادم تا به تیمم کمک کنم که به موفقیت برسد.

به عنوان سوال آخر. نفت در لیگ برتر می‌ماند؟

من به خاطر همین موضوع به آبادان آمده‌ام و اکنون در این جا هستم. می‌خواهم بار دیگر خوشحالی را به مردم این شهر تقدیم کنم و تلاشم بر این است که هواداران را ناامید نکنم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)