درحالی که تا شروع فصل جدید لیگ زمان زیادی باقی‌نمانده هنوز تکلیف جذب 2 مهاجم خارجی پرسپولیس مشخص نشده است.

خبر لغو اردوی خارجی قرمزها‌ هم باعث شد هواداران پرسپولیس بیش از پیش نگران وضعیت تیم‌شان باشند. اما این اتفاقات در شرایطی رخ داد که درویش، مدیرعامل پرسپولیس در ابتدای فصل به گل‌محمدی قول داد تا تمام شرایط را برای قهرمانی این تیم فراهم می‌کند تا سرمربی دغدغه‌ای نداشته باشد.

اگرچه در شروع فصل نقل‌وانتقالات و علاقه به بازگشت از جانب چند بازیکن قدیمی این تیم و مذاکرات پی در پی مدیران باشگاه روزنه امید را در دل هواداران ایجاد کرد که در فصل جدید قرار نیست تیم‌شان با کمبود مهره در خط مواجه شوند اما هرچه گذشت روند جذب بازیکن کم و کمتر شد به‌طوری که طی چند هفته اخیر فعالیت قرمزها در بازار به صفر رسید. تیمی که در چند جبهه باید بجنگد اما در پیشانی خط حمله‌اش آن بُرندگی لازم دیده نمی‌شود، فصل قبل هم قرمزها از همین ناحیه ضربه خوردند و درنهایت با جذب بازیکنی مثل تمیروف هم کاری از پیش نبردند.

نکته دیگری که باید درنظر داشت این است که اگرچه پرسپولیس در سایر خطوط تقویت شده اما اگر مشکلات مالی اجازه می‌داد حالا در یکی از کمپ‌های مجهز در خارج از کشور اردوی آماده‌سازی‌اش را برگزار می‌کرد. در این شرایط و برای بررسی بیشتر به سراغ مرتضی کرمانی‌مقدم یکی از ستاره‌های اسبق پرسپولیس رفتیم تا نظر او را در این خصوص بدانیم.

اردوی خارجی خوب بود اما مشکلی نیست!
کرمانی‌مقدم درخصوص لغو اردوی این تیم به فرهیختگان گفت: «ای کاش اردوی خارجی لغو نمی‌شد. با این حال تیم تمریناتش را سپری می‌کند. اعتقاد دارم یکی از خوبی‌های برگزاری اردوی خارجی رفیق شدن بازیکنان جدید و قدیم است و این موضوع در موفقیت تیم تاثیر می‌گذارد‌ اما مشکل اصلی لغو اردو نیست.»

وی با بیان اینکه معتقد است دستوری از نهادهای بالاتر برای لغو اردوی خارجی این تیم نیست، ادامه داد: «اگر باشگاه مشکلی مالی نداشت حتما به اردو می‌رفت. عده‌ای می‌خواهند هنوز لیگ شروع نشده برای تیم حاشیه‌سازی کنند. حالا ابتدای فصل نشد ا‌ن‌شاءالله نیم فصل می‌روند و نباید بیش از این به این موضوع بپردازند.»

پرسپولیس در خط جلو مشکل دارد
کرمانی‌مقدم درخصوص مشکل پرسپولیس به لحاظ فنی در فصل آینده که ممکن است گریبانگیر این تیم ‌شود گفت: «به نظرم اگر پرسپولیس مشکل خط جلو را حل نکند مثل فصل قبل به مشکل می‌خورد. یکی از نگرانی‌های من به‌عنوان پیشکسوت این تیم خط حمله است که باید تقویت شود. جای تعجب دارد که هنوز تکلیف کاسیانو ‌مشخص نشده و به اصطلاح بر سر نخواستن ‌او دعواست! نکته دیگر اینکه مهاجم‌های فعلی هم خوب هستند اما پرسپولیس یکی را می‌خواهد که زحمات بقیه را به گل تبدیل کند.»

وی با تاکید بر این نکته که جذب یک مهاجم برای پرسپولیس خوب است اما با اضافه‌ شدن دو مهاجم دیگر، خیال پرسپولیسی‌ها راحت می‌شود، اظهار داشت: «به‌هر‌حال بازی‌های سنگین لیگ و آسیایی و حذفی در پیش است و برای همین نیمکت تیم باید قوی باشد تا رقابت به وجود بیاید و رقابت باعث می‌شود بازیکنان بیشتر تلاش کنند و این به نفع تیم تمام می‌شود.»

خبر دارم با مربی خارجی قرارداد بستند
جذب یک دستیار خارجی یکی دیگر از دغدغه‌های این روزهای پرسپولیسی‌هاست. ستاره سال‌های دور پرسپولیس که فصل پیش به‌عنوان کمک‌مربی در خیبر خرم‌آباد مربیگری می‌کرد در این‌باره گفت: «من شنیدم با مربی خارجی قرارداد بستند و تمام شده است. انتخاب مربی خارجی از این جهت برای پرسپولیس خوب بود چون دستیار ایرانی به قدر کافی در کنار یحیی حضور دارند. ضمن اینکه به نظر مربی باید احترام گذاشت و به نظرم انتخاب گزینه خارجی کار درستی بود که یحیی انجام داد.»

آنهایی که علیه باقری حرف زدند فوتبال را نمی‌شناسند
کرمانی‌مقدم با ابراز تعجب نسبت به انتقاداتی که بعضی از قدیمی‌های پرسپولیس علیه کریم باقری مطرح کردند افزود: «من نمی‌توانم درباره باقری نظر بدهم چون او بازیکن ملی‌پوش فوتبال ما بود و زحمات زیادی برای فوتبال ما کشیده است. به نظرم باشگاه و یحیی باید جواب منتقدان را بدهند. به نظر من افرادی که علیه آقا کریم حرف زدند فوتبال را نمی‌شناسند. درباره صحبت‌های سلطانی که پیشکسوت بنده هم هست و احترام برای او قائلم باید بگویم مگر پیشکسوتان سر تمرینات پرسپولیس هستند و می‌بینند که باقری چه کارهایی انجام می‌دهد؟ حتما او تاثیر‌گذار است که هم مربی تیم‌ملی و هم یحیی او را می‌خواهند. به نظرم‌ نباید به حرف‌های این و آن توجه کرد چون آقا کریم کم شخصیتی نیست.»

تیم‌های مدعی خوب یارگیری کردند
کرمانی‌مقدم در خاتمه درباره عملکرد سایر تیم‌های لیگ برتر تصریح کرد: «تیم‌های مدعی بازیکنان خوبی گرفتند و به اردوی خارجی می‌روند. شک نکنید امسال سال سختی برای همه تیم‌های لیگ خواهد بود. پرسپولیس هم در ابتدا عملکرد خوبی در یارگیری داشت و بازیکنان خوبی را جذب کرد اما این تیم هنوز کامل نشده و همان‌طور که گفتم در خط حمله به بازیکن جدید نیاز دارد.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)