مرتضی کرمانی مقدم می‌گوید اگر اجازه حضور تماشاگران را بدهند، هیچ تیمی نمی‌تواند مقابل پرسپولیس دوام بیاورد.

کرمانی مقدم، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با ایران ورزشی به تحلیل بازی تیم محبوبش مقابل ذوب آهن و شرایط این تیم در نقل و انتقالات به خصوص در بحث جذب مهاجم خارجی پرداخت.

*در رابطه با اضافه شدن لوکادیا مهاجم نام آشنا هلندی چه نقد فنی دارید؟
یحیی و دستیارانش با تحقیق و آنالیز فراوان این مهاجم هلندی را انتخاب کرده‌اند. به همین دلیل حتماً دقت و وسواس سرمربی و دستیارانش اجازه می‌دهد که به خرید مهاجم هلندی خوشبین باشیم. نکته دیگری که دل ما را قرص‌تر و محکم‌تر می‌کند، رزومه خیلی خوب لوکادیاست که در تیم‌های بسیار خوبی بازی کرده و به قولی آبدیده شده و میدان‌های بزرگی را دیده است. لوکادیا در پست وینگر هم تخصص بازی دارد و آن‌طور که شنیدم مهاجمی بلندزن هم هست. ما مهاجمی با این خصوصیات نیاز داشتیم که خوب سر بزند و در پست وینگر هم توانایی بازی داشته باشد و از همه مهمتر گلزن قابلی هم محسوب شود.

*با وجود لوکادیا فکر می‌کنید پرسپولیس به مهاجم جدید دیگری هم نیاز دارد؟ 
هدف پرسپولیس قهرمانی است. به همین دلیل حتماً برای تکرار قهرمانی‌اش به تیمی بسیار خوب نیاز دارد. خوشبختانه در پست‌های دفاع تا هافبک بضاعت پرسپولیس عالی است اما به جز لوکادیا اگر یک مهاجم جدید ششدانگ دیگر هم جذب شود شرایط گلزنی پرسپولیس بسیار خوب می‌شود و رقابت و بضاعت پرسپولیس در خط حمله هم ایده‌آل می‌شود.

* در بازی اول پرسپولیس با وجود بضاعت بیشترش نسبت به میزبان پیروز نشد. این اتفاق بدی برای سرخپوشان نبود؟ 
همیشه بازی‌های اول سخت و شرایط امتیازگیری در آنها دشوار است. پرسپولیس هم با هدف کسب سه امتیاز به مصاف حریف رفت اما گاهی اوقات همه تلاش یک تیم منجر به پیروزی نمی‌شود و به قولی سه امتیاز نصیب تیم برتر نمی‌شود. با وجود این من به پرسپولیس یحیی امیدوارم و به بازی‌های آینده و کسب پیروزی‌ها و نمایش‌های بهتر بسیار امیدوارم.

*اما بعضی اعتقاد داشتند پرسپولیس با توجه به بضاعت بازیکنانش و 10 نفره شدن تیم میزبان باید از فولادشهر با سه امتیاز خارج می‌شد؟
سه امتیاز که ایده‌آل است و یحیی هم با همین نیت تیمش را به مصاف میزبانش فرستاد اما دوندگی و شرایط تیم‌های 10 نفره اتفاقاً دشوارتر می‌شود و کار را برای تیم مقابل بسیار سخت می‌کند. ای کاش بازیکن ذوب اخراج نمی‌شد چون به نظر من شرایط بازی و فشردگی حریف در خط میانی و دفاعی کمتر می‌شد و اوضاع برای پرسپولیس به گونه‌ای پیش می‌رفت که رسیدن به گل راحت‌تر می‌شد.

*در رابطه با جذب شیخ دیاباته هم شایعاتی وجود دارد. این مهاجم به درد پرسپولیس می‌خورد؟ 

همه چیز به نظر سرمربی بستگی دارد و یحیی بهتر از هر کسی صلاح تیمش را می‌داند چون او با بازیکنانش هر روز چند ساعت در تمرین حضور دارد و مسئول فنی تیم است. دیاباته به لحاظ فنی مهاجم بدی نیست چون به هر حال در ایران بازی کرده و به شرایط فوتبال ایران آشنایی دارد اما فقط سرمربی تیم پرسپولیس است که نظر می‌دهد و همه ما هم به نظر سرمربی پرسپولیس احترام می‌گذاریم.

* مقابل فولاد چه نتیجه‌ای را برای پرسپولیس پیش‌بینی می‌کنید؟ 
در هفته اول واقعاً بی‌تماشاگر برگزار شدن بازی‌ها از جذابیت بازی‌ها کم کرد و حتماً اگر تماشاگر بود بازی‌ها با هیجان و شرایط فنی خیلی بهتری برگزار می‌شد. این کمبود برای تیم‌های پرطرفداری مانند پرسپولیس واقعاً محسوس است چون پرسپولیس بیشترین تماشاگر را دارد و با حضور تماشاگر کمتر تیمی می‌تواند مقابلش دوام بیاورد. به نظرم اگر اجازه دهند هوادار جمعه به ورزشگاه آزادی بیاید شانس پیروزی پرسپولیس بسیار بیشتر می‌شود. البته شنیده‌ام که باز هم خبری از حضور تماشاگران نیست. اما این نگرانی هم وجود دارد که اگر پرسپولیس پیروز نشود و تیم‌های سه امتیازی دوباره برنده شوند، فاصله با آن تیم‌ها به چهار امتیاز خواهد رسید! من اطمینان دارم که پرسپولیس نسبت به بازی اول حتماً بهتر و قوی‌تر بازی خواهد کرد. شک ندارم با تیم خوبی که یحیی بسته شرایط برای بهتر شدن و به اوج رسیدن پرسپولیس بهتر و زودتر مهیا خواهد شد.کسب امتیازات اول فصل خیلی مهم است اما هنوز فرصت زیادی برای قهرمانی پرسپولیس باقی مانده و با تیم متحول شده‌ای که من در پرسپولیس این فصل می‌بینم خیلی به موفقیتش خوشبینم و معتقدم پرسپولیس فعلی امتیاز راحت به تیمی نخواهد داد و حتماً با هماهنگ شدن و تقویت بازیکنانش در خط حمله خیلی قدرتمند‌تر شده و عرصه را بر همه حریفان و حتی مدعیان دیگر سخت خواهد ساخت.

*تمیروف و عبدی می‌توانند شرایط‌شان را در ادامه فصل به لحاظ فنی بهبود ببخشند؟
تا آنجا که من اطلاع دارم مصدومیت پاکدل هم تمام شده و اگر این مهاجم آماده شود خیلی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. عبدی و تمیروف هم باید بیشتر تلاش کنند و از جنبه فنی و روانی خودشان را تقویت کنند. عبدی سابقه زدن گل‌های حساسی برای پرسپولیس دارد و من امیدوارم خیلی بیشتر تلاش کند تا به شرایط بهتری برسد چون امسال شرایط برای رقابت با تیم‌های دیگر سخت‌تر شده و ارزش گلزنی و کسب سه امتیاز بسیار مهم و حیاتی است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)