مرتضی کرمانی مقدم ستاره پرسپولیس در دهه ۶۰ می‌گوید: دادن القابی مثل شاه ماهی نقل و انتقالات یا القابی این چنینی بیشتر این بازیکن را تحت فشار می‌گذارد.

بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان، سعید صادقی مهم ترین سوژه نقل و انتقالات امسال به پرسپولیس پیوست.

مرتضی کرمانی مقدم ستاره پرسپولیس در دهه ۶۰ معتقد است نباید فشار زیادی به سعید صادقی آورد و باید اجازه داد این بازیکن تکنیکی بتواند با خیالی راحت توانایی‌هایش را به نمایش بگذارد.

پرسپولیس مهم ترین و پرمشتری ترین بازیکن نقل و انتقالات یعنی سعید صادقی را خرید. در این رابطه نظری ندارید؟

سعید صادقی بازیکن سرعتی، تکنیکی و خوبی است که شکی درآن وجود ندارد اما یک نکته را نباید فراموش کرد. اینکه فشار اضافی نباید به او آورد.

چه طور؟ بیشتر توضیح می‌دهید؟

همین مسائل مثل شاه ماهی نقل و انتقالات یا القابی این چنینی بیشتر این بازیکن را تحت فشار می‌گذارد. البته سعید صادقی بازیکن کم تجربه ای نیست اما بهتر است اجازه دهیم درآرامش و بی سروصدا کارش را انجام دهد.

او می‌تواند درپرسپولیس هم مثل گل گهر سیرجان بدرخشد؟ سعید صادقی فصل گذشته ۱۴ پاس گل داد و ۷ گل هم زد و…

به هر حال بازی در پرسپولیس شرایط خاصی دارد. من بازی‌های سعید صادقی را دیده‌ام و می‌دانم توانایی‌های زیادی دارد. امیدوارم بتواند مثل گل گهر اینجا هم خوش بدرخشد اما باید در پرسپولیس دوبرابر زحمت بکشد. اینجا بازیکن زیر ذره بین است و کوچک ترین اشتباهی بزرگ می‌شود.

و کوچک ترین درخششی هم بیشتر دیده می‌شود. این طور نیست؟

دقیقا همین طوراست. یک گل در پرسپولیس یا یک پاس گل به مراتب بیشتر از تیم‌های دیگر دیده خواهد شد. من یک نکته ای هم می‌خواهم در مورد سعید صادقی و سایر خریدهای جدید پرسپولیس بگویم.

بفرمایید؟

جای خوشحالی دارد که تمام بازیکنان جدید با جان و دل و به خاطر علاقه به پرسپولیس قرمزپوش شده‌اند. سعید صادقی در مصاحبه اش گفته است تمام خانواده‌ام پرسپولیسی هستند. سروش رفیعی، مرتضی پورعلی گنجی و دانیال اسماعیلی فر هم همین طور و علیرضا بیرانوند هم که از خودمان است. اینکه این نفرات به عشق پرسپولیس، پرسپولیسی شده اند قابل تقدیر و ارزشمند است.

به نظر می‌رسد مدیران باشگاه پرسپولیس هم در مذاکره با ستاره‌های فوتبال موفق ظاهر شدند؟

این نفرات از روی لیست یحیی گل محمدی خریداری شده اند اما نمی‌توان از کنار زحمات آقای درویش و دوستان بی تفاوت گذشت. موفقیت در فصل نقل و انتقالات نشانه خوبی برای فصل جدید است. به نظرم پرسپولیس از نقل و انتقالات فصل گذشته درس خوبی گرفته باشد. به همین خاطر هم سراغ نفراتی رفت که امتحان پس داده و ملی پوش باشند.

راستی شما خودتان هم اگر اشتباه نکنیم در اولین بازی با پیراهن پرسپولیس مقابل نیروی زمینی یک گل زدید و یک پاس گل دادید. چگونه خودتان را آماده کرده بودید؟

بله، به هر حال آن زمان مثل الان این همه تبلیغات و رسانه یا فضای مجازی نبود. این موضوع شاید یک خوبی‌هایی هم داشت و بازیکنان تازه وارد در پرسپولیس یا استقلال می‌توانستند راحت تر کار خودشان را شروع کنند. به نظرم الان بیشتر فضای مجازی فشار کاذب به بازیکن وارد می‌کند.

خبردارید که سید جلال حسینی هم برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد؟

سید جلال حسینی یکی از بهترین و استوارترین مدافعان تاریخ فوتبال این مملکت است. بازیکنی که خیلی کم اشتباه و با قدرت بازی کرد و جا دارد به نوبه خودم به این فوتبالیست با تداوم و دوست داشتنی خسته نباشید بگویم. او نقش زیادی در ۵ سال متوالی قهرمانی پرسپولیس داشت و یک کاپیتان بی نظیر بود. امیدوارم باشگاه پرسپولیس قدر سید جلال را بیشتر بداند.

ظاهرا قرار است به کادرفنی پرسپولیس اضافه شود.

این تصمیمی‌است که باید یحیی گل محمدی بگیرد اما در مجموع مربیگری با بازی در فوتبال خیلی خیلی متفاوت و دنیای دیگری است. من خودم در زمان مربیگری با زمان بازی ۱۸۰ درجه فرق کردم و شرایط متفاوتی است. سید جلال حسینی تجربه زیادی در سطح ملی و باشگاهی دارد و حتما می‌تواند در عرصه مربیگری هم موفق باشد.

دستیاران یحیی گل محمدی هم یکی پس از دیگری از پرسپولیس جدا شدند. در این رابطه صحبتی ندارید؟

حمید مطهری که جزو بچه‌های خوب و با دانش فوتبال ماست سرمربی نساجی شد و از این بابت باید به او تبریک گفت. امیدوارم او به عنوان سرمربی موفق باشد. در خصوص بقیه هم بهتر است خود یحیی گل محمدی نظر بدهد اما با شناختی که از سرمربی پرسپولیس دارم مطمئن هستم باز نفرات شایسته ای را به عنوان کمک مربی انتخاب خواهد کرد. باید در این زمینه به یحیی گل محمدی اعتماد کنیم چون خودش در حال حاضر یک سرمربی با تجربه محسوب می‌شود که خوب می‌داند چه افرادی به درد پرسپولیس می‌خورند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)