پرسپولیس نیوز : کشف کشورهایی چون «سنت کیتس و نویس» و «بوتان» از روی نقشه جغرافیا و فوتبال آنها آن قدر واجب بود که فردوسی پور بخش طولانی از برنامه خود را به آن اختصاص داده و عملکرد کم نظیر خط دفاعی پرسپولیس را کمرنگ جلوه دهد.

حساسیت به یک واژه یعنی برترین خط دفاع جهان در یکی از خبرهای باشگاه پرسپولیس باعث شد عادل فردوسی پور در برنامه شب گذشته نود فوتبال تمام کشورهایی که توپ گرد وارد آنها شده را بررسی کرده و ثابت کند خط دفاع پرسپولیس بهترین خط دفاع جهان نیست!

هزاران لیگ فوتبال و صدها هزار باشگاه حرفه ای در جهان درحال فعالیت هستند و واضح است که دست یابی به یک رکورد فنی در این میان سخت و تقریبا غیرممکن به نظر می رسد.

اما پس از عملکرد بی نظیر خط دفاعی پرسپولیس در فصل جاری که برترین میانگین گل خورده تاریخ لیگ فوتبال ایران را به جا گذاشتند سایت باشگاه پرسپولیس دست به مقایسه این عملکرد با لیگ های معتبر فوتبال جهان زد و با ذکر این نکته که هیچ تیمی در لیگ های فوتبال «صاحب نام» جهان دارای چنین رکوردی نبوده است خبر از ثبت یک رکورد جهانی داد. پس از آن مشخص شد لیگ فوتبال یونان در این آمار از قلم افتاده و پس از اصلاح خبر اعلام شد که پرسپولیس پس از المپیاکوس که با میانگین 0.35 گل خورده در هر بازی برتر است با میانگین 0.4 گل دوم است.

اما مجری نود از تمام این تفاسیر چشم پوشی کرد و بی توجه به تاکید بر بررسی لیگ های مطرح فوتبال جهان، تمام دنیا را گشت و آمار فوتبال دسته ای از کشورهای گمنام و ریز و درشت روی نقشه جغرافیا را زیر و رو کرد تا ثابت کند میانگین گل خورده بهتر از خط دفاع پرسپولیس هم در جهان زیاد است!

در میان این کشورها به جز همان یونان که باشگاه پرسپولیس هم به آن اشاره کرده بود حتی یک کشور هم پیدا نمی شد که در رده بندی فیفا در رنگینگ بالاتر از ایران قرار داشته باشد. فردوسی پور در این برنامه از کشورهایی اسم برد که حتی خودش نمی توانست اسم آنها را  تلفظ کند و به لطف او مردم با وجود کشورهایی چون سنت کیتس و نویس و … روی کره زمین آشنا شدند. بدتر اینکه در بسیاری از این لیگ ها تعداد بازی های برگزار شده بسیار پایین و تک رقمی بوده و گرفتن میانگین از این تعداد بازی کم و مقایسه آن با میانگین بازی های یک لیگ در نیم فصل، کاملا غیرحرفه ای به نظر می رسد. واضح  است که یک تیم حتی می تواند در اولین بازی لیگ به میدان رفته و بدون گل خورده میانگین عالی صفر را ثبت کند! همین شرایط برای بازی های کم تعداد و تک رقمی نیز تا حدودی وجود دارد.

البته پس از پخش این آیتم فردوسی پور سعی کرد کمی جانب انصاف را رعایت کرده و اصلاحیه باشگاه پرسپولیس را در بخش بعدی قرائت کرده و تاکید کند که منظور باشگاه پرسپولیس لیگ های معتبر فوتبال جهان بوده و نه کشورهای زیر پونز نقشه!

 

مطالب مرتبط: رکورد بی نظیر سرخپوشان؛ پرسپولیس بعد از المپیاکوس صاحب بهترین خط دفاعی لیگ های جهان

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)