مدافع جدید پرسپولیس در مورد سال های حضورش در ایران صحبت کرد.

گئورگی گولسیانی که تجربه حضور در تیم های نساجی، ذوب آهن و سپاهان را دارد در فصل نقل و انتقالات با نظر یحیی گل‌محمدی به پرسپولیس منتقل شد تا یکی از مهره های دفاعی سرخپوشان در لیگ بیست و دوم باشد.

این مدافع گرجستانی دیشب در استودیو برنامه فوتبال برتر حاضر شد و درباره حضورش در پرسپولیس و ناکامی سپاهان در فصل گذشته صحبت کرد. او همچین در بخش دیگری از صحبت هایش به تمجید از هواداران نساجی و همچنین کادرفنی پرسپولیس پرداخت.

این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانیم:

* نمی‌توانستم به پرسپولیس نه بگویم

در فوتبال این موضوع پیش می‌آید که در دوره ای در باشگاهی بمانید. سه سال فراموش نشدنی در اصفهان و سپاهان گذراندم. همیشه در ذهنم می‌ماند؛ اصفهان شهر زیبایی است اما وقتی این فرصت پیش آمد که من به پرسپولیس بپیوندم که یکی از بزرگترین تیم های ایران است واقعا نمی‌توانستم نه بگویم. باعث افتخار بود که به این تیم ملحق بشوم و ما مشغول جنگیدن برای بالاترین اهداف و دستاوردها هستیم.

* جو دوستانه پرسپولیس شگفت‌زده ام کرد

باعث خوشحالی است که بازیکنان بسیار با کیفیتی مثل دانیال اسماعیلی‌فر و سروش رفیعی در تیم جدیدم هستند و قطعا کمک می‌کنند با شرایط جدید تطبیق پیدا کنم. اینکه وقتی شما به باشگاه جدیدی می‌روید بتوانید تطبیق پیدا کنید کار راحتی نیست. جو باشگاه پرسپولیس بسیار دوستانه بود و من بسیار شگفت‌زده شدم؛ هم در رختکن و هم بیرون رختکن برای من آنقدر سخت نبود که بخواهم با باشگاه جدیدم تطبیق پیدا کنم. درست است که چالش بزرگی است اما تطبیق پذیری برای من خیلی سخت نبود.

* کار راحتی برای رسیدن به ترکیب ندارم

انتخاب به سرمربی بستگی دارد؛ در پستی که ما هستیم ۵ یا ۶ بازیکن خیلی خوب وجود دارند و قطعا برای من کار راحتی نیست که بخواهم جایگاه ثابتی در تیم داشته باشم. باید برای جایگاهم بجنگم. این را هم می‌دانم که ایران باید در جام جهانی بازی کند و تمام بازیکنان دلشان می‌خواهد عضوی از تیم ملی‌شان باشند. من به تیم ملی ام دعوت نمی‌شوم و این برایم جذاب است که در ایران احترام بیشتری نسبت به کشور خودم دریافت می‌کنم و این مهر و محبتی که اینجا گرفتم را هیچوقت فراموش نمی‌کنم. هر شهری که رفتم و با هر کسی که برخورد داشتم با نهایت احترام برخورد کرد و واقعا قدردان این موضوع هستم.

امیدوارم از پرسپولیس به تیم ملی برسم

من یکی از طرفداران تیم ملی ایران هستم. هر زمانی هم که به کشور خودم برمی‌گردم این موضوع را می‌گویم که حداقل ایران کشوری است که به جام جهانی صعود می‌کند و این معانی زیادی دارد. این را هم یادم نمی‌رود که در جام جهانی قبلی من را به یک برنامه تلویزیونی دعوت کردند چون در بازی با پرتغال ایران خیلی خوب بازی کرده بود و در کشور من باورشان نمی‌شد بعضی از این بازیکنان محصول لیگ برتر ایران هستند و من به تنها گفتم که لیگ برتر ایران واقعا سطح بالایی دارد. این چیزی است که مردم در کشور من نمی‌توانند از طریق تلویزیون ببینند و بازی های ایران را پیگیری نمی‌کنند. شاید یکی از دلایلی که من به تیم ملی دعوت نمی‌شوم همین باشد. امیدوارم با آمدنم به پرسپولیس این اتفاق برای من هم بیفتد و به تیم ملی ام دعوت بشوم.

* پنج فرزند دارم

من ۳۱ ساله هستم. اگر بخواهیم تعداد بچه هایم را حساب کنید شاید فکر کنید ۷۵ ساله هستم. من سه بچه در ترکیب اصلی دارم و دو بچه روی نیمکت.

* چیزهای زیادی از یحیی یاد می‌گیرم

در حال حاضر زیر نظر یحیی گل‌محمدی در یک چالش جدید هستم و برایم خیلی جذاب است چون حس می‌کنم درک ما از فوتبال شباهت زیادی دارد و می‌دانم که چیز های زیادی است که از این مربی یاد می‌گیرم.

* بیشتر زمانم را در تهران در ترافیک می‌گذرانم

در اصفهان چیزهای قشنگ زیادی دیدم؛ مثل نقش جهان، سی و سه پل، زاینده رود. واقعا شهری است که دوستش دارم و شهر دومم است و اولین نظری که راجع به تهران دارم ترافیک سنگینش است که باید بیشتر روزم را در ماشین و ترافیک بگذرانم. من همه غذا های اصفهان را می‌شناسم؛ مثل بریانی، خورشت ماست اما غذا های سنتی ایرانی مثل قیمه، قرمه، زرشک پلو با مرغ، شیشلیک را واقعا دوست دارم. هیچوقت پیگیر نبودم که فارسی یاد بگیرم اما همیشه مترجم همراهم بوده و وقتی که مترجم دارید سخت تر می‌تواند زبانی را یاد بگیرید چون تمرکزتان روی آن زبان نیست.

* سید جلال یک‌ الگو و اسطوره است

عملکرد و توانایی گل‌محمدی و سید جلال در دوره بازی‌شان فوق‌العاده بوده است و این باعث افتخار من است.‌ من بار ها به خود سید جلال هم گفته‌ام بازیکن بی نظیری بوده و به عنوان یک دفاع وسط حکم الگو و اسطوره را دارد؛ نه تنها بخاطر فوتبال، بخاطر ذهنیت و شخصیتی که از او در زمین می‌بینیم. به خاطر همین تلفیق توانایی فنی و شخصیتی اش است که توانست تا ۴۰ سالگی در بالاترین سطح بازی کند. بقیه کادرفنی هم آدم های بسیار فوق‌العاده ای هستند و بازیکنان فوق‌العاده ای بوده‌اند؛ مثل کریم باقری. من وقتی بچه بودم در پلی استیشن با کریم باقری بازی می‌کردم.‌ در آن زمان وقتی تیم ملی ایران را برمی‌داشتم کریم باقری در آن بود. بازی های یحیی گل‌محمدی را هم دیده‌ام و می‌دانم در زمان بازی دفاع فوق‌العاده ای بوده است. فکر می‌کنم که ما هر چیز لازمی را داریم و کادرفنی به ما انگیزه بسیار خوبی می‌دهند تا بالاترین هدف ممکن را به دست بیاوریم.

جزئیات خارج از زمین روی سپاهان تاثیر گذاشت

محرم واقعا مربی خوبی است و جدا از آن انسان ویژه ای است. تیم خوبی داشتیم و استحقاق بیشتر از اینها را داشتیم اما در فوتبال پیش می‌آید. بدشانسی است و گاهی اوضاع به نفع شما پیش نمی‌رود و موفقیتی که می‌خواهید به دست نمی‌آید. احساس افسوس داریم اما برای محرم در زندگی و حرفه اش آرزوی بهترین ها را دارم. در سپاهان در هر پستی بازیکنان فوق‌العاده ای داشتیم؛ در بعضی بازی ها سبک بازی‌مان را پیدا می‌کردیم اما در بعضی از بازی ها آن را از دست می‌دادیم. در فوتبال این طبیعی است؛ البته جزئیاتی که خارج از زمین فوتبال هستند اهمیت زیادی دارند و باعث می‌شوند اثر آن در زمین دیده شود. وقت آن نیست که درباره جزئیات صحب کنم اما می‌دانم آدم های بسیار حرفه ای آنجا کار می‌کنند که به جزئیات دقت می‌کنند و حل می‌کنند. به صورت کلی من یکی از طرفداران لیگ ایران هستم و فکر می‌کنم کیفیت آن در این سال ها بالا رفته است.

* قهرمانی با پرسپولیس غیرمنطقی نیست

واقعا لیگ رقابتی است و نمی‌توان از الان پیش‌بینی کرد کدام تیم قهرمان می‌شود و چه تیمی از بازی برنده خارج می‌شود ولی حس می‌کنم پرسپولیس این فصل در هر پستی بازیکنان خیلی خوبی دارد. من بلندپروازی دارم که بخواهم با تیمم قهرمان شوم و فکر نمی‌کنم غیرمنطقی باشد.

* کلمه ای برای توصیف هواداران نساجی پیدا نمی‌کنم

زمانی که به نساجی رفتم فصل شروع شده بود و ایده ای نداشتم که هواداران این تیم چطور هستند. وقتی بار اول زمین بازی را دیدم دو ساعت به بازی مانده بود و استادیوم پر بود و می‌زدند و سر و صدا می‌کردند و احساس فوق‌العاده ای داشتم. نمی‌توانم کلمه ای برای توصیف هواداران نساجی پیدا کنم. باید قدر این موضوع را در ایران بدانید و برای من هم خیلی ارزشمند است. گاهی در تمرینات حدود پنج هزار هوادار می‌آمدند؛ الان در پرسپولیس هم این اتفاق افتاده و هواداران به تمرین هم می‌آیند که بی نظیر است. فکر نمی‌کنم در اروپا چنین چیزی را ببینید. شاید در لیگ های سطح بالا این اتقاق بیفتد اما در لیگ های دیگر این مسائل نیست.

* مثل سید جلال باشم به ۵۰۰ بازی در لیگ برتر می‌رسم

اگر بتوانم مثل سید جلال دوره حرفه ایم را ادامه بدهم شاید بتوانم به ۵۰۰ بازی هم برسم اما واقعا هر کسی نمی‌تواند این کار را انجام بدهد و واقعا سخت است. من حداکثر تلاشم را می‌کنم. تا زمانی که توانش را داشته باشم و اینجا باشم قطعا بهترینم را در زمین می‌گذارم.

* بیرانوند نماد دروازه‌بانی است

پورعلی‌گنجی و بیرانوند را می‌شناسم و بازیکنان فوق‌العاده ای هستند. از قبل تر پیگیر بازی های مرتضی پورعلی‌گنجی بودم و می‌دانم چه دفاع فوق‌العاده اس است. بیرانوند هم یک نمادی از دروازه‌بانی است و فکر می‌کنم همه دنیا او را می‌شناسند. اگر کسی باشد که علیرضا را نشناسد هم حداقل آن فیلم را دیده که با دستش توپ را تا کجا می‌فرستد. می‌دانم که این قدرتش را از کجا می‌آورد اما به شما نمی‌گویم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)