مرجع خبری پرسپولیس : مرور می کنیم بر لحظات حساس بازی دیروز و آنچه در حاشیه این بازی اتفاق افتاد از نگاه مرجع خبری

باران اشک های دایی و حقیقی را شست
گل: مجتبى زارعى، تياگوفراگو، محسن خليلى، كريم باقرى (پرسپوليس)، داود حقى، كلمنتينو، سهراب بختيارى زاده (صبا)
داور: هدايت الله ممبينى، كمك ها: جواد تقى پور، محمدرضا ابوالفضلى، اخطار: حسين بادامكى، عادل كلاه كج، كريم باقرى (پرسپوليس)، سهراب بختيارى زاده، مرتضى اسدى، داود حقى (صبا)، اخراج: مرتضى كاشى (دقيقه ۹۱) صبا، ورزشگاه: آزادى
تماشاگر: ۷5 هزار نفر
لحظات حساس
دقيقه ۵ روى ضربه كاشته عادل كلاه كج از ۳۵ مترى شوت محكمى زد كه ارشاد يوسفى توپ را دفع كرد و به كرنر فرستاد.


دقيقه :۱۵ جابر انصارى پا به توپ شد و عباس محمد رضايى را در محوطه جريمه صاحب توپ كرد كه شوت ضعيف او باعث شد حقيقى توپ را به راحتى بگيرد.


دقيقه :۱۸ هادى نوروزى در محوطه جريمه صبا توسط فرزانه سرنگون شد اما داور اعتقادى به پنالتى نداشت.
دقيقه :۲۲ سانتر عليرضا محمد از سمت راست با ضربه سر هادى نوروزى همراه شد و توپ به خليلى رسيد كه ضربه پاى راست او از داخل محوطه جريمه به اوت رفت.
دقيقه :۲۵ شوت محكم داود حقى از فاصله ۳۵ مترى به شكل خطرناكى از كنار دروازه پرسپوليس به اوت رفت.
دقيقه :۳۳ شوت محكم جابر انصارى از زاويه بسته زده شد كه حقيقى توپ را با پا دفع كرد.
دقيقه :۳۶ سانتر هوار از روى ضربه كاشته با ضربه سر خليلى همراه شد كه توپ در چهارچوب دروازه نبود و به اوت رفت.
دقيقه :۵۲ سانتر عليرضا محمد از جناح راست با ضربه سر خليلى همراه شد كه توپ با اختلاف از بالاى دروازه به اوت رفت.
دقيقه :۵۳ اشتباه بزرگ كاشى در پشت محوطه توپ را تقديم كريم باقرى كرد كه شوت باقرى از فاصله ۳۵ مترى باعث شد توپ از بالاى دروازه به اوت برود.
دقيقه :۷۳ شوت مجتبى زارعى از پشت محوطه جريمه به مدافع صبا خورد و با اختلاف نه چندان زياد به كرنر رفت.
دقيقه :۷۶ روى ضربه كاشته از پشت محوطه جريمه، شوت محكم هوار را يوسفى برگشت داد و توپ برگشتى را زارعى به خليلى رساند كه شوت او به مدافع صبا خورد و توپ به كرنر رفت.
دقيقه :۸۱ روى ضربه كاشته شوت سهراب بختيارى زاده از فاصله ۳۰ مترى به شكل خطرناكى از كنار دروازه به اوت رفت.
دقيقه :۸۹ شوت محكم تياگو از فاصله ۲۵ مترى به شكل خيلى خطرناك و دور از دستان يوسفى به اوت رفت.
دقيقه :۹۲ پاس چيپ كريم باقرى به حسين بادامكى رسيد كه ضربه سر ضرب او با كمترين اختلاف از كنار دروازه به اوت رفت.
دقيقه :۹۳ سانتر هوار از جناح چپ با ضربه سر باقرى همراه شد كه يوسفى توپ را در آغوش كشيد.
دقيقه :۱۰۱ شوت محكم محمد همرنگ از پشت محوطه جريمه را حقيقى درازكش گرفت.
دقيقه :۱۰۲ شوت جلال اكبرى از جناح چپ و از فاصله ۲۰ مترى با اختلاف كم به اوت رفت.
دقيقه :۱۰۳ ضربه محكم كلمنتينو از پشت محوطه جريمه با اختلاف كم از بالاى دروازه به اوت رفت.
دقيقه :۱۰۵ ضربه كاشته داود حقى به دفاع پرسپوليس خورد و توپ ارتفاع گرفت و حقيقى توپ را به كرنر فرستاد.
دقيقه :۱۰۹ در محوطه جريمه كريم باقرى با ضربه سر توپ را به مجتبى شيرى رساند كه ضربه او با اختلاف از بالاى دروازه به اوت رفت.
دقيقه :۱۱۴ شوت محكم داود حقى از فاصله ۳۰ مترى را حقيقى در ۲ مرحله گرفت
دقيقه :۱۲۰ سانتر هوار در نزديكى دروازه به كريم باقرى رسيد كه ضربه سر او باعث شد توپ به شكل خيلى خطرناكى به اوت برود.
شرح بازى
پرسپوليس در نيمه اول با حمايت و تشويق زياد هواداران خود بى امان حمله كرد و در ۱۵ دقيقه اول بازى صبا سعى در كنترل بازى و خنثى كردن حملات ميزبان داشت. شاگردان كربكندى چشم به ضد حملات داشتند.
شاگردان على دايى تا پشت محوطه جريمه صبا خوب كار مى كردند اما بعد از آن برنامه اى نداشتند. بعد از دقيقه ۲۰ بازى متعادل شد اما پرسپوليسى ها اصرار به حمله داشتند. صبا هم با بازى درگيرانه سعى در گرفتن سرعت پرسپوليس داشت و روى بعضى از حملات خطرناك نشان مى داد. چيزى كه واضح بود پرسپوليس احساسى و صبا منطقى بازى كرد اما هيچ كدام از تيم ها به گل نرسيدند.
در نيمه دوم بازى خيلى آرام شروع شد و ۲ تيم سعى در حفظ توپ داشتند تا بتوانند حملات خود را برنامه ريزى كنند. بازيكنان صبا با پاس هاى كوتاه و بازيكنان پرسپوليس با حملات احساسى سعى داشتند به گل برسند. سطح بازى در نيمه دوم خيلى پايين بود و هيچ هيجانى براى تماشاگران ايجاد نمى كرد البته پرسپوليس در آخرين دقايق به خودش آمد و روى دروزاه حريف فشار آورد اما حملات آنها بى ثمر بود و كار به وقت اضافه كشيد.
در اولين دقيقه وقت اضافه اول صبا ۱۰ نفره شد و پرسپوليس با برترى عددى روى دروازه ميهمان حمله كرد اما صبا رفته رفته از زير فشار حريف خارج شد و چشم به حمله داشت. در وقت اضافه دوم هم پرسپوليس كار را خوب و هجومى شروع كرد اما صبا كه يك بازيكن كمتر داشت، سعى در اداره بازى داشت و دنبال تك لحظه ها بود. بازيكنان پرسپوليس و صبا در اين لحظات به دليل خستگى زياد نمى توانستند كارآيى لازم را داشته باشند. پرسپوليس ميل به هجوم داشت و صبا سعى در كنترل بازى تا با تساوى بدون گل ۲ تيم به استقبال ضربات پنالتى بروند. باران، باد شديد و قطع برق در هنگام ضربات پنالتى در نوع خودش بسيار جالب بود. هوار محمد و شيث رضايى از پرسپوليس و محمد همرنگ ، مرتضى اسدى و ابوالفضل حاجى زاده از صبا پنالتى هاى خود را خراب كردند تا با گلزنى زارعى، تياگو، خليلى و كريم باقرى براى سرخپوشان و حقى ، كلمنتينو و سهراب بختيارى زاده براى صبا، درنهايت شاگردان على دايى در ضربات پنالتى با نتيجه ۴ بر ۳ برنده بازى شدند و به فينال مسابقات رسيدند تا در فينال به مصاف گسترش فولاد تبريز بروند.

پرسپوليس
عليرضا حقيقى، سپهر حيدرى، مجتبى شيرى، جلال اكبرى، عليرضا محمد، حسين بادامكى (از دقيقه ۱۱۹ شيث رضايى)، عادل كلاه كج (از دقيقه ۸۲ تياگو فراگو)، هوار محمد، كريم باقرى، هادى نوروزى( از دقيقه ۶۶ مجتبى زارعى) ، محسن خليلى
سرمربى: على دايى


صبا
ارشاد يوسفى، سهراب بختيارى زاده ، ابوالفضل حاجى زاده ، مرتضى اسدى، مرتضى كاشى، حميد فرزانه، محمد نورى، اميرحسين فشنگچى (از دقيقه ۵۹ محسن بياتى نيا) ، داود حقى، عباس محمدرضايى(از دقيقه ۷۸ كلمنتينو)، جابر انصارى(از دقيقه ۹۶ محمد همرنگ)
سرمربى: محمدرضا كربكندى


حواشی :

سرخ پوشان بعد از تمرين پنجشنبه براى برگزارى اردوى قبل از بازى به هتل لاله رفتند. پرسپوليسى ها در هتل با استقبال پرشور هواداران مواجه شدند كه اين موضوع سبب تعجب توريست ها شده بود.
آناليزور قطبى در تمرين پرسپوليس
پرسپوليسى ها قبل از ديدار با صبا عصر پنجشنبه به تمرين پرداختند. اين تمرين حدود يك ساعت به طول انجاميد كه به صورت سبك و كم فشار دنبال شد. در آخر تمرين همه بازيكنان به زدن ضربات ايستگاهى و پنالتى پرداختند. همچنين صبح جمعه هم در محوطه هتل لاله به تمرين سبك مشغول شدند تا با آمادگى كامل به مصاف صبا بروند. در ضمن مهرداد خانبان آناليزور قطبى در تمرين پنجشنبه سرخ پوشان حضور داشت و كار گروهى پرسپوليسى ها را نظاره مى كرد.
هوار با برادرها و پسرعموها در تمرين
هوارمحمد هافبك عراقى تيم پرسپوليس همراه با برادرها و پسرعموهايش در تمرين پنجشنبه حاضر شد. همچنين در آخرين تمرين هم همراهان هوار با دايى به گرفتن عكس يادگارى مشغول شدند.
عابدزاده و مايلى كهن در ورزشگاه
احمدرضا عابدزده مربى سابق دروازه بانان پرسپوليس به همراه محمدمايلى كهن سرمربى تيم سايپا در جايگاه ويژه حضور داشتند و اين بازى را نظاره مى كردند. گفتنى است عابدزاده براى آناليز اين بازى در ورزشگاه حضور پيدا كرده بود. همچنين اشپيتيم آرفى و سامان آقازمانى هم ۲ بازيكنى بودند كه در ورزشگاه حضور داشتند و اين مسابقه را از نزديك تماشا كردند.
شيرى با ماشين شخصى
مهدى شيرى هافبك تيم پرسپوليس قبل از عزيمت همتيمى هايش به استاديوم به هتل رفت و بعد از ديدار با بازيكنان با ماشين شخصى خود به ورزشگاه آمد.
خوش و بش شيث
با بازيكنان صبا
شيث رضايى مدافع تيم پرسپوليس قبل از شروع بازى كنار زمين رفت و با چند بازيكن تيم صبا به خوش و بش كردن پرداخت.
شعار عليه استيل آذين
ليدرهاى پرسپوليس در جريان بازى به شعار دادن و كرى خوانى عليه استيل آذين مشغول شدند. همچنين ورود تماشاگران تا دقيقه ۴۵ به ورزشگاه براى تماشاى اين ديدار ادامه داشت كه چيزى حدود ۷۰ هزار تماشاگر اين مسابقه را از نزديك نظاره گر بودند. حدود ۵۰۰ نفر از اين هواداران قمى بوده و به تشويق تيم صبا پرداختند. گفتنى است تعدادى از طرفداران تيم استقلال هم كه لباس آبى پوشيده بودند براى ديدن اين بازى در ورزشگاه حضور داشتند.
چهره ها
كاظم برجلو، عابدزاده، مايلى كهن و تعدادى از هنرپيشه هاى تلويزيون از جمله پژمان بازغى و كامبيز ديرباز چهره هايى بودند كه اين ديدار را از نزديك تماشا كردند.
درگيرى لفظى
عابدزاده كه به عنوان ميهمان در ورزشگاه حضور داشت در بين
۲ نيمه با يك خبرنگار برخورد لفظى داشت. همچنين يك درگيرى لفظى هم بين باقرى كاپيتان تيم پرسپوليس با مرتضى كاشى مدافع تيم صبا اتفاق افتاد كه اين درگيرى بر سر يك صحنه خطا به وجود آمد.
خوش و بش كاشانى با كربكندى
حبيب كاشانى مديرعامل باشگاه پرسپوليس هنگام گرم كردن ۲ تيم با كربكندى سرمربى تيم صباى قم روبرو شد و با وى روبوسى و خوش و بش پرداخت. همچنين كاشانى قبل از بازى با مهدى واعظى دروازه بان سابق پرسپوليس هم خوش و بش كرد.
معمارزاده با تيم گرم نكرد
مولايى بين ۲ نيمه تمام بازيكنان ذخيره به جز معمارزاده و رضايى را گرم كرد. همچنين معمارزاده قبل از شروع بازى هم به دليل ناراحتى حتى به زمين نيامد و همراه اعضاى تيم گرم نكرد.
تذكر داور به شيث
شيث رضايى مدافع تيم پرسپوليس كه به عنوان بازيكن تعويضى قصد حضور در زمين را داشت به دليل اينكه روى صورت خود ماسك داشت با ممانعت داور روبرو شد. داور گوشزد كرد كه ماسك خود را بر دارد و سپس وارد زمين شود.
بازى سخت
در جريان ديدار پرسپوليسس و صباى قم ، ورزش شديد باد و باران و حتى قطع شدن برق هم اين ديدار را براى هر ۲ تيم مشكل كرده و بازى سختى را براى تيمها رقم زد.
پرتاب ترقه
در پايان وقت اضافه ديدار تيم هاى پرسپوليس و صبا تماشاگران به پرتاب ترقه مشغول شدند.
شادى عجيب
مجتبى زارعى و خليلى از بازيكنانى بودند كه بعد از پيروزى تيمشان مقابل صبا به شادى عجيب پرداختند.
تست دوپينگ
بعد از پايان ديدار ۲ تيم پرسپوليس و صبا، از عادل كلاه كج هافبك پرسپوليس و هوارمحمد بازيكن عراقى اين تيم تست دوپينگ به عمل آمد كه كلاه كج بعد از ۱۰ دقيقه و هوار نيز بعد از مدتى طولانى اتاق آزمايش را ترك كردند.
كاشانى در رختكن صبا و كربكندى مقابل پرسپوليسى ها
بعد از پيروزى تيم پرسپوليس مقابل صباى قم حبيب كاشانى مديرعامل باشگاه پرسپوليس به رختكن صبا رفته و به كربكندى به خاطر بازى زيباى تيمش تبريك گفته و به وى و اعضاى تيمش خسته نباشيد گفت.
همچنين بعد از گذشت دقايقى كربكندى سرمربى تيم صبا نيز در رختكن سرخ پوشان حضور يافت و به آنها شادباش گفت. كاشانى نيز بعد از ورود كربكندى از بازيكنانش خواست تا به احترام وى برخيزند و او را مورد تشويق خود قرار دهند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)