گروه دریافت خبر مرجع خبری پرسپولیس : دایی در خصوص آخرين وضعيت پرسپوليس قبل از ديدار روز چهارشنبه با گسترش فولاد تبريز و مشكلات فوتبال ايران صحبت‌هاي زير را مطرح كرد:



سؤال: وضعيت پرسپوليس پس از شكست برابر ابومسلم را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

پس از شكست تلخ مقابل ابومسلم در حال آماده سازي تيم براي بازي فينال جام حذفي هستيم. خوشبختانه همه چيز طبق روال انجام مي‌شود و بايد با انگيزه مضاعف و روحيه جديد خودمان را آماده كنيم.



سؤال: از گسترش فولاد شناخت داريد؟

بله؛ تا حدود زيادي اين تيم را مي‌شناسم. چند بازي آنها را در جام حذفي و ليگ يك به دقت آناليز كردم. ما هم كار خودمان را دنبال مي‌كنيم تا اگر قسمت شد با يك بازي خوب در تبريز همان جا كار را تمام كنيم.


سؤال: اتفاق بازي با ابومسلم و شاهين بوشهر تكرار نمي‌شود؟

(كمي مكث مي‌كند) اميدوارم بازي خوب و جذاب شود و به نتيجه دلخواه برسيم. هدف ما قهرماني در جام حذفي و رفتن به آسيا است. به همين دليل بايد گذشته‌ها را فراموش كنيم. البته بيشتر ناراحتي من به خاطر هواداران است كه از اين شكست‌‌ها دچار آزردگي مي‌شوند. باز هم مي‌گويم در بازي مقابل ابومسلم خوب بازي نكرديم و باختيم.

 

 



سؤال: مصدوم يا محرومي براي بازي‌ رفت فينال جام حذفي داريد؟

خدا را شكر محروم نداريم اما تنها مصدوم ما آرفي است. خوشبختانه مصدومان ما مثل كريم باقري در بازي روز چهارشنبه مي‌توانند به ما كمك كنند تا انتظارات را برآورده كنيم.



سؤال: تركيب پرسپوليس تغيير مي‌كند؟

مثل هميشه به شما مي‌گويم منتظر باشيد روز بازي اين موضوع را ببينيد. هر كه خوب كار كند مزد زحماتش را مي‌گيرد.



سؤال: نظرتان درباره حضور اولادي در تمرين پرسپوليس چيست؟

من خبر نداشتم و ايشان را سر تمرين روز يكشنبه ديدم و با او خوش و بش كردم. انشاء الله بايد ببنيم بعدا چه اتفاقاتي مي‌افتد.



سؤال: يعني با اين بازيكن قراردادي نبسته‌ايد؟

فعلا به فكر بازي مقابل گسترش فولاد هستم و انشاء الله بعدا درباره‌اش صحبت مي‌كنم. براي من اين بازي و رفتن به آسيا بسيار مهم و ضروري است تا از خجالت هواداران در بياييم.



سؤال: بگذريم. آقاي دايي چه اتفاقاتي در فوتبال ايران افتاده كه با حضور شما به عنوان آقاي گل جهان در فوتبال كشورمان دچار مشكل گلزني در رده ملي هستيم؟

اين سؤالي است كه شما بارها از من پرسيده‌ايد ولي من نبايد جواب بدهم. اين را از دست اندركاران فوتبال و از كارشناساني كه برنامه ريزي مي‌كنند،‌ بپرسيد.



سؤال: نكته اين است كه سه بازيكن خارجي آقاي گل ليگ برتر هستند؟

من حرفم را زدم شما جوابش را بايد پيدا كنيد. من از شما مي‌خواهم برويد بپرسيد و جستجو كنيد كه براي رده پايه باشگاه‌ها چه كاري انجام داده است. آيا به صورت درست و كافي به جوانان و نوجوانان بها داده‌ايم؟


سؤال: نظر شما چيست؟

نمي‌دانم آيا در فدراسيون فوتبال چيزيي به نام كميته استعداديابي داريم ولي مشخص است كه نداريم. در كشورهاي ديگر يك بازيكن را از دهات مي‌آوردند روي آن سرمايه گذاري مي‌كنند و دستمزد خود را در فوتبال ملي مي‌گيرند اما ما چه كار كرده‌ايم؟



سؤال: منظور شما چه كسي است؟

راه دور نرويد. مسي بازيكن بارسلونا يك الگو مناسب است. ايشان از 9 سالگي حتي وقتي كه مريض بود از آرژانتين شناسايي شد و به بارسلونا آمد. سپس دلسوزانه روي آن سرمايه گذاري كردند. حالا دستمزدش را مي‌گيرند و خيلي‌ها آرزوها دارند امثال اين بازيكن را داشته باشند.

سؤال: مسي و فوتبال اروپا را با ايران مقايسه مي‌كنيد؟
امثال مسي در ايران داريم اما به آنها رسيدگي نمي‌كنيم. به خاطر همين اگر كسي مثل دايي بيايد نمي‌دانيد كه چگونه او به فوتبال ملي معرفي شده است. اصلا بعيد مي‌دانم شما بدانيد من چگونه مهاجم و سپس به آقاي گل جهان تبديل شدم.



سؤال: شما بگوييد تا بعد از سال‌ها بدانيم.

يك بازيكن ناشناخته بودم. در اردبيل ابتدا در دفاع راست و در يك تيم محلي بازي مي‌كردم اما يك روز وقتي كه تيم ما مهاجم نداشت مربي اردبيلي به من بها داد و گفت: در خط حمله بازيكن كن. من هم همين كار را كردم و خواست خدا بود كه به يك فوروارد خوب براي كشورم تبديل شدم. روي من كسي در فوتبال ايران سرمايه گذاري كرده بود كه بخواهد حرفش را بزند؟ پس معلوم است در وجود من استعداد و جسارت خدادادي بود. ببخشيد؛ بايد قبول كنيم شانسم اين بود كه چند تا مربي خوب گير من بيايد تا با آنها استعدادم شكوفا شود اما براي همه اين اتفاق نمي‌افتد. البته هميشه مي‌گويم مثل خيلي از افراد مديون خدا هستم.

 

سؤال: مي‌شود به غير از خودتان افراد ديگري را مثال بزنيد كه بدون پشتوانه به عنوان بازيكن بزرگ تبديل شده‌اند؟
بله خداداد عزيزي و كريم باقري يا خيلي‌هاي ديگر. اصلا تا حالا از خودتان پرسيده‌ايد چرا دستمان در فوتبال خالي شده است؟ نه تنها در خط حمله بلكه در تمام پست‌ها دستمان خالي است. وقتي در اروپا بودم خيلي از بازيكنان ما ترانسفر مي‌شدند. يك سري به توافق نمي‌رسيدند و يك سري با تيم‌هاي بزرگ اروپا به توافق مي‌رسيدند. چرا الان اين اتفاق نمي‌افتد؟ اين موضوع نشانه چيست؟



سؤال: شما دليل اين اتفاق ناخوشايند را بگوييد؟

ببينيد، شما اگر ليگ ما را بررسي كنيد همه چيز را متوجه مي‌شويد. در ليگ برتر فصل گذشته و امسال حتي يك بازيكن را هم ترانسفر نكرديم. دليلش هم چند مورد اساسي است. عدم برنامه ريزي مناسب و عدم ثبات مديريتي باعث شده اين مشكلات به وجود آيد. فقط دوست داريم از آنهايي كه حاضرند و خود جوش شكوفا مي‌شوند استفاده كنيم. نمي‌آييم در باشگاه‌ها تن به اين بدهيم كه چهار بازيكن جوان را آماده و به فوتبال كشورمان تقديم كنيم.



سؤال: اين اتفاقات سرنوشت فوتبال ما را به كجا مي‌كشاند؟

به اينجايي كه دست ما در فوتبال ما تهي مي‌شود. باز هم مي‌گويم هر سال بهترين فوتباليست‌ها را در اروپا داشتيم و اگر حتي در اروپا بازي نمي‌كردند جز ليست تيم‌هاي خارجي بودند اما چند سالي است كه به غير از شجاعي و نكونام كه 4 سال قبل به اروپا رفته‌اند ديگر بازيكن ايراني در ليگ اروپا نديديم.

سؤال: اين مشكل در فوتبال ما حل مي‌شود؟
نمي‌دانم اين سؤال شما يعني چه. ما الان به اندازه انگشتان يك دست لژيونر نداريم. ديگر آن دست شماها است كه برويد پيگيري كنيد كه چرا اين اتفاقات افتاد يا دست كارشناسان فدراسيون فوتبال است تا با يك برنامه ريزي مناسب اين موضوع را حل كنند.

سؤال: آقاي دايي شما چند سال در اروپا بازي كرديد؟
5 سال در اروپا بازي كردم اما الان معتقدم دير به اروپا رفتم و به تيم ملي ايران آمدم. 24 سالم بود پيراهن مقدس تيم ملي را بر تن كردم. در سال 1997، 28 ساله بودم كه پا به اروپا گذاشتم به همين دليل شرايط من متفاوت با ديگران است.


سؤال: منظورتان چيست؟

بسيار شفاف به شما جواب مي‌دهم. 28 ساله بودم كه به اروپا رفتم و شرايطم با بازيكني كه در سن 22 سالگي به اروپا مي‌رود فرق دارد. دير به اروپا رفتم و حتي اگر در دانشگاه در اردبيل قبول نمي‌شدم و به تهران نمي‌آمدم موفق نمي‌شدم وارد فوتبال شوم و فوتبال ايران و اروپا من را بشناسد. خيلي‌ها هستند شانس ندارند كه موقعيت من را داشته باشند. باز هم مي‌گويم آقاياني امثال من هستند كه بايد در اين فوتبال شناخته شوند.

سؤال: درس خواندن چه نقشي در موفقيت فوتبالي شما داشت؟
خيلي زياد. من در كنار درس هميشه فوتبال را دوست داشتم كه ادامه بدهم اما دايي رشد كرد و متاسفانه حالا امثال دايي هستند كه به دليل عدم برنامه ريزي نمي‌توانند موفق باشند. خواهش مي‌كنم از فدراسيون فوتبال بپرسيد آيا كميته‌اي به عنوان استعداديابي وجود دارد و اگر هست تا الان چند نفر به فوتبال ايران يا به ليگ برتر معرفي كرده است. من جواب شما را مي‌دهم؛ هيچي. خيلي‌ها خود جوش به تيم‌هاي اميد و جوانان راه پيدا كرده‌اند و هيچ كس روي آنها سرمايه گذاري نكرده است.

سؤال: حضور 5 ساله شما در اروپا راضي كننده بود؟
هرگز. اگر تجربه الان را داشتم 10 سال مي‌توانستم در اروپا توپ بزنم. 5 سال براي من خيلي كم بود و به نظرم شانس با من يار نبود. با اين حال مزد زحمات و تلاش خودم را گرفتم و هميشه خدا را شاكرم.

سؤال: ارزيابي شما از ليگ نهم چيست؟
خوشبختانه فاصله تيم‌ها به هم نزديك‌تر شده است. تقريبا برگزاري بازي‌هاي ليگ نسبت به سال قبل بهتر بوده اما وقفه‌هاي طولاني كمي باعث شد ليگ ما افت كند. با اين وجود نسبت به سال‌هاي قبل بهتر بوديم. كاستي‌هايي نيز در اين بين بوده اما من نبايد نظر بدهم و كارشناسان بايد آن را بررسي كنند.

سؤال: شيرين ترين خاطره شما از وقت اضافه بازي‌هاي فوتبال چيست؟
يادم نيست خاطره تلخ و شيريني زيادي در فوتبال دارم.

سؤال: بازي با استراليا نبود؟
خير. چون بازي با استراليا وقت اضافه نبود. در وقت قانوني توانستيم استراليا را در يك روز شيرين شكست دهيم كه هيچ وقت از ياد كسي نمي‌رود. من خاطره خاصي ندارم چون دقايق و ثانيه ها فوتبال همه خاطره است كه من نمي‌توانم قسمتي از آن را انتخاب كنم. خدا را شكر همه چيز تا به امروز خوب بوده و اميدوارم همچنان ادامه پيدا كند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)