مرجع خبری پرسپولیس : حسين عبدى در مورد بين المللى شدن فوتبال ايران توسط افشين قطبى نظرات خيلى جالبى دارد. وقتى بحث از بين المللى شدن فوتبال ايران مى شود او با حرارت خاصى صحبت مى كند و انگار يك جورهايى هم به او برخورده كه اين صحبت قطبى را شنيده است. گفت و گو با وى را بخوانيد:

• اردوى امارات چطور بود؟
– اردوى خوبى بود و بچه ها خوب تمرين كردند. در اين اردو ۲ بازى هم انجام داديم تا على دايى از بچه ها شناخت بيشترى پيدا كند.

• قضيه دعواى شما با على دايى در امارات چه بود؟
– (خنده) اخراج و ديگر شايعات را شنيده بوديم اما دعوا را الان مى شنوم. نمى دانم چه بگويم. واقعاً نمى دانم اين دروغ ها را از كجا مى آورند.

• يعنى شما و دايى مشكلى نداريد؟
-نه، خدا را شكر هيچ مشكلى نداريم. اين را بايد از كسانى كه شايعه ها را مى سازند بپرسيد. على دايى انگيزه زيادى دارد و آمده كه او با تيم و تيم با تفكرات او هماهنگ شود و همه كمك مى كنند كه اين اتفاق  زودتر بيفتد.

• عده اى معتقدند دايى اشتباه كرده كه در اين مقطع به پرسپوليس آمده است. نظر شما چيست؟
– اين سؤال را از خود دايى بپرسيد بهتر است چون من در مسائل شخصى افراد دخالت نمى كنم.

• اين تيم با دايى موفق مى شود؟
– اگر بچه هاى ما امتيازات خودمان را به درستى جمع كنند، موفق مى شويم اما اگر امتياز جمع نكنيم و رقيبان ما هم امتياز بدهند فايده اى ندارد. بايد تمركز داشته باشيم و امتياز به دست آوريم تا با يك مقدار شانس به رقبا برسيم و حتى از آنها رد شويم.

• چقدر اميدوار هستيد كه پرسپوليس در ادامه كار بهتر نتيجه بگيرد؟
-زمان كرانچار هم گفتم كه اگر برنامه ريزى درست، طراحى تمرين و چيدمان خوبى انجام شود، ما همه چيز داريم كه بهتر نتيجه بگيريم.

• بازى با ذوب آهن را چطور مى بينيد؟
– ذوب آهن يك تيم تاكتيك پذير و خوب است. در اصفهان با آنها مساوى كرديم، هرچند كه مى توانستيم ببريم اما با درايت بيشتر و بازى محكم تر مى رويم تا ۳ امتياز را بگيريم.

• عملكرد تيم ملى در تورنمنت قطر را چگونه ديديد؟
– به نظر من اين تورنمنت به تيم هايى كه استرس داشتند استرس بيشترى وارد كرد. تيم هايى مثل صبا و پاس كه خوب شده بودند براى آنها مشكل ايجاد كرد. براى پرسپوليس نيز همين طور اما چون در تيم ما تغييرات انجام شده بود براى ما خيلى خوب شد تا هماهنگى بيشترى به دست آوريم. تورنمنت قطر براى ما چيزى نداشت و رفتيم كه حريفى باشيم براى ديگران، دوستان آماده سازى تيم ملى و باشگاه را اشتباه گرفته اند. براى تيم ملى بهترين هاى ليگ انتخاب مى شوند و در مدت كوتاهى با هم هماهنگ مى شوند نه اينكه ليگ را تعطيل كنيم تا تيم ملى آماده شود. هيچ جاى دنيا تيم هاى ملى را به اردوهاى طولانى مدت نمى برند. اگر مى خواهند چهره تيم ملى را عوض كنند و بازيكنان را محك بزنند، بايد با تيم اميد يا تيم «ب» اين كار را انجام بدهند.

•چهارم شدن ايران بين ۴ تيم را چطور تفسير مى  كنيد؟
– يكى از مسائل همين است. در تيم ملى بايد نتيجه بگيريم چون مثل تيم باشگاهى نيست كه در طول فصل نتيجه بگيرى. در تيم ملى چنين فرصتى دست نمى دهد اما دوستان احساس مى كنند تيم باشگاهى تحويل گرفته اند.

• قطبى مدعى است مى خواهد فوتبال ما را بين المللى كند. در اين رابطه چه نظرى داريد؟
– تيم ملى ايران يك روزه درست نشده و افتخاراتش هم مشخص است. تيم ايران بين المللى بوده و به جام جهانى هم رفته است. ما مدعى قهرمانى آسيا بوده و قهرمان آسيا هم شده ايم. حرف قطبى مثل اين مى ماند كه يك نفر بگويد مى خواهم تيم ملى اسپانيا را بين المللى كنم. همه به او مى خندند. ايران بين المللى بوده و هست. شما اگر بگوييد مى خواهم هند را بين المللى كنم همه مى گويند عالى است اما ايران داراى شخصيت بين المللى بوده و 3 بار به جام جهانى رفته و قله هاى آسيا را فتح كرده است. در هاليوود ممكن است اين صحبت ها بشود اما در فوتبال خنده دار است اما باورم نمى شود كه قطبى چنين حرفهايى زده باشد.

• كفاشيان از قطبى بشدت حمايت كرده است. در اين مورد چه نظرى داريد؟
– هر كسى كه به يك نفر اعتقاد دارد بايد حمايت هم بكند اما در نهايت نتايج و رشدى كه ايجاد مى شود نتيجه آن حمايت است. بايد در انتخاب دقت كرد و بعد حمايت كنند و نتيجه اش را ببينند. اگر نتيجه نگرفتند، آن موقع مى توانند تغييرات ديگرى ايجاد كنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)