مجوز رییس فدارسیون فوتبال به عنوان بازنشسته یک ماه دیگر تمام می شود و دولت آن را تمدید نکرده آیا او صندلی ریاست را برای گزینه دولت ترک می کند یا وارد جنگ جدید می شود ؟
 

جهان ؛ کفاشیان فقط 35 روز دیگر می تواند رییس فدراسیون باشد . دولت دیگر تصمیم ندارد مجوز کار او را به عنوان بازنشسته تمدیدکند و علی کفاشیان طبق قوانین ایران باید صندلی ریاست فدراسیون فوتبال را رها کند.این همان قانونی است که سبب شد بهروان از فدراسیون فوتبال برود و تاچند روز دیگر آیت اللهی را هم کنار خواهد زد. قانونی که اجازه نمی دهدبازنشسته ها در فدراسیون های ورزشی مشغول به کار باشند. البته قبل از این و حدود یک سال پیش دولت مجوز کار کفاشیان را گرفته بود. در روزهای پایانی سال 1390 ماجرای بازنشسته ها مطرح شد و البته علی کفاشیان تمایلی به گرفتن مجوز برای خودش نداشت.رییس فدراسیون فوتبال در همان بازه زمانی برای مسوولان توضیح داد که طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال مشکلی برای کار کردن ندارد و اگر وزارت ورزش فکر می کند که مشکلی دارد، باید آن را حل کند.

وزارت ورزش در شروع سال 1391 به مدت شش ماه برای کفاشیان مجوز ادامه فعالیت گرفت و دوباره این مجوز را برای شش ماه تمدید کرد. مجوزی که فقط تا یک ماه دیگر اعتبار خواهد داشت. با این همه برای تمدید مدت زمان این مجوز باید 40 تا 60 روز قبل از پایان موعد اقدام شود که وزارت ورزش تا امروز چنین کاری نکرده . آن چه از داخل راهروهای وزارت ورزش شنیده می شود این است که آنها دیگر تصمیم ندارند مجوز کفاشیان را تمدید کنند. ظاهرا دولت برنامه ویژه ای برای چند ماهه آینده فدراسیون فوتبال دارد .

از سویی رییس فدارسیون فوتبال بارها اعلام کرده پستش را ترک می کند . آخرین بار همین چندماه پیش بود که بعد از حضور در دادگاهی به عنوان مطلع کفاشیان مصاحبه کرد و گفت کنار می رود. طبق حرف هایی که کفاشیان زده بود او باید در این مدت مجمع فدراسیون فوتبال تشکیل می داد و کنار می کشید اتفاقی که تا امروز رخ نداده است.

حالا به  نظر می رسد مسوولان وزارت ورزش می خواهند او را به قول هایی که داده نزدیک کنند.آنها با تمدید نکردن طرح کفاشیان را با سازمان بازرسی روبه رو خواهندکرد. رییس فدراسیون فوتبال برای ادمه کار دو راه دارد. او می تواند مانند روزهای اول ماجرای قانون داخلی ایران را جدی نگیرد و طبق اساسنامه به کارش ادامه دهد. با این شرایط وزارت ورزش با مشکل بزرگی مواجه می شود. آنها باید یا فیفا را راضی کنند که نمی توانند ،  یا بایدبه سازمان بازرسی توضیح دهند که چطور یکی از روسای فدراسیون زیرمجموعه شان نافرمانی می کند. راه دوم کفاشیان این است که با استفعا و تشکیل مجمع قبل از درست شدن دردسر کنار برود. اتفاقی که همه فکر می کردند در دوران مدیریتش رخ می دهد اما هیچ وقت اتفاق نیافتاده .

تغییرات دنباله دار در فدراسیون فوتبال؟

در شرایطی که مجمع عمومی فدراسیون فوتبال اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد، شنیده ها حاکی از آن است که تغییرات در فدراسیون فوتبال تا زمان برپایی مجمع ادامه خواهد یافت. بعد از برکناری بهروان از سمت نایب رییسی دوم و جایگزینی تاج با وی حالا خبر می رسد که آیت اللهی نیز باید وسایل خود را از اتاق نایب رییسی اول فدراسیون فوتبال جمع کند. تاریخ فعالیت او از بیستم ماه جاری به پایان رسیده و عملا مجوز حضور در پست دولتی را ندارد. صحبت ها بر سر این است که تاج به عنوان نایب رییس اول به مجمع عمومی معرفی شود و عزیزمحمدی به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برگردد و دوباره پستی را در اختیار بگیرد که یک سال پیش آن را از کف داده بود. این شایعات در حالی شنیده می شود که در صورت استعفای کفاشیان به هرصورتی نایب رییس اول جایگزینش خواهد شد و اصلا بعید نیست در این مدت جابه جایی ها به صورت باشد که رییس بعدی فدراسیون فوتبال مشخص باشد. به هرحال پست ریاست فدارسیون فوتبال در شرایط زمانی فعلی اهمیت زیادی برای مسوولان دولت دارد. این صحبت ها البته از طرف حسینی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال تکذیب می شود. او در گفت و گو با تماشا همه این گمانه زنی ها را تکذیب می کند و می گوید:«این رفت و آمد ها را تکذیب می کنم. فقط قرار است آقای کفاشیان با مدیران لیگ برتری و دسته یکی و همچنین روسای هئیت های فوتبال سراسر کشور جلسه بگذارد و دغدغه هایش را برای آن ها بگوید تا اگر لازم شد مجمع فوق العاده فدراسیون فوتبال برگزار شود.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)