بازيكن اسبق تيم ملي فوتبال مي‌گويد كه بايد فقط تيم ملي را حمايت و سعي كنيم كه روحيه تيم را براي بازي با كره جنوبي بالا ببريم.

فرشاد پيوس درباره ديدار پيش روي تيم ملي فوتبال برابر كره جنوبي گفت: همه بايد به كارلوس كي‌روش كمك كنيم تا تيم ملي به جام جهاني صعود كند، چون در اين صورت فوتبال ما وضعيت بهتري پيدا مي‌كند و حرفه‌اي‌تر مي‌شود. ما نبايد شمشيرها را براي تيم ملي از رو ببنديم. اكنون برخي افراد از تيم ملي انتقاد مي‌كنند در حالي كه اكنون زمان انتقاد نيست و دوستان بايد به تيم ملي و كي‌روش مشاوره بدهند.

وي ادامه داد: اگر در شرايط كنوني بخواهيم از تيم ملي انتقاد كنيم وضعيت روحي و رواني تيم به هم مي‌خورد، ما تيم خوبي داريم و با اينكه برابر لبنان شكست خورديم اما وضعيت بدي نداريم. تيم ملي برابر لبنان مغرورانه بازي كرد و بازي‌اش بار فني نداشت. اما همين باخت درس مهمي بود كه باعث شد بازيكنان اكنون با انگيزه بيشتري تمرين كنند. مطمئن هستم كه انگيزه بازيكنان در برابر صد هزار تماشاگر مي‌تواند نتيجه خوبي داشته باشد. تماشاگران هم بايد 90 دقيقه يكدل و يكصدا تيم ملي را تشويق كنند.

مهاجم اسبق تيم ملي فوتبال همچنين گفت: كي‌روش يك مربي حرفه‌اي است كه در آسيا و اروپا شناخته شده است و سبك خودش را دارد. ما بايد براي تصميم او ارزش قائل شويم و حالا كه افراد جديدي را به تركيب تيم ملي اضافه كرده است، دست به دست هم بدهيم و او را ياري كنيم و براي تيم ملي هم دعا كنيم كه پيروز شود. اگر به جام جهاني نرويم، دودش به چشم جوانان و نوجوانان آينده‌دار فوتبال ما مي‌رود.

پيوس درباره كره جنوبي هم گفت: اين تيم بسيار خوب و حرفه‌اي است و خوب هم بسته شده است. كره‌اي‌ها شور و اشتياق زيادي دارند اما به ايران مي‌آيند كه برابر ما يك مساوي كسب كنند. ما مي‌توانيم برابر اين تيم به پيروزي برسيم و يك روز رويايي داشته باشيم.

وي افزود: تجربه بازيكنان ما نسبت به كره‌اي‌ها بسيار بالاتر است. در حالي كه آن‌ها جوان‌تر و باانگيزه‌تر هستند. ما مي‌توانيم از تجربه بازيكنان خود در خط مياني و همچنين دروازه‌بان‌مان استفاده كنيم و كره را شكست دهيم. اگر بتوانيم كره را ببريم، 80 درصد راه جام جهاني را طي كرده‌ايم اما كره حساب شده و با تاكتيك بازي مي‌كند و ما نبايد برابر اين تيم عجول باشيم و بخواهيم كه از همان اول بازي روي دروازه اين تيم حمله كنيم. آن‌ها صددرصد براي ضد حمله برنامه دارند.

ملي‌پوش اسبق فوتبال ايران درباره نتايج تيم ملي نوجوانان هم گفت: به نظرم قول و وعده‌هاي برخي مسئولين كه به بازيكنان نوجوان ما داده‌اند كه در صورت پيروزي و قهرماني فلان پول يا پاداش را به آن‌ها مي‌دهند باعث شد كه آن‌ها مغرور شوند، نوجوانان ما با دلي پاك بازي مي‌كردند و به دنبال پول و وعده‌هاي اينچنيني نبودند. اين درست است كه بايد به نوجوانان‌مان پاداش بدهيم اما بهتر بود كه وعده اين پاداش را به بعد از قهرمان شدن تيم موكول مي‌كردند.

وي ادامه داد: بازيكنان نوجوان ما برابر استراليا بسيار شاداب و رو به جلو بازي كردند اما مشخص بود كه برابر ازبكستان مغرور شده‌اند. حتي كاملا مشخص بود كه به دليل وعده‌هايي كه مديران و دوستان و آشنايان به آن‌ها داده بودند، ترس و واهمه‌اي در آن‌ها افتاده بود و با استرس بازي مي‌كردند. به عقيده من حتي اين غرور در كادر فني نيز رخنه كرده بود. به هر حال اين تيم در جام جهاني بازي‌هاي بسيار سخت‌تري در پيش دارد و از هم‌اكنون بايد با اردوهاي خوب و بازي‌هاي تداركاتي قوي براي آن بازي‌ها آماده شود.

وي در پايان با بيان اينكه بايد نسبت به تيم ملي بزرگسالان مثبت بيانديشيم و براي موفقيتش همدل شويم، گفت: در روز بازي ايران و كره جنوبي، پرچم در دست مي‌گيرم و در گوشه‌اي از ورزشگاه آزادي مي‌نشينم و تيم ملي را تشويق مي‌كنم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)