پیشکسوت نامدار فوتبال ایران گفت: در دنیا، بیش از یک میلیارد نفر درگیر فوتبال هستند، ما در این جا فقط می‌خواهیم از جیب مردم خرج کنیم. ما اجازه نداریم دست در بیت المال مردم ببریم. ایا مردم اجازه داده‌اند که از حق آن‌ها یا مثلا صنعت بیاوریم و در فوتبال هزینه کنیم؟

محمد پنجعلی در نشست هم‌اندیشی پیشکسوتان پرسپولیس، اظهار داشت: ابتدا باید محتوا و ماهیت حرفه‌ای شدن برای ما مشخص شود. من به صحبت‌ها، این مساله را اضافه می‌کنم که ابتدا باید سراغ صدا و سیما برویم. اگر مشکل حق پخش حل شود، بسیاری مشکلات حل خواهد شد. ما طرفداران زیادی داریم که آماده‌اند برای تجارت به فوتبال بیایند. در دنیا، بیش از یک میلیارد نفر درگیر فوتبال هستند، ما در این جا فقط می‌خواهیم از جیب مردم خرج کنیم. حالا ذوب‌آهن به یک شکلی، سپاهان به یک شکلی و بعضی باشگاه‌های دیگر به شکلی دیگر. ما اجازه نداریم دست در بیت المال مردم ببریم. ایا مردم اجازه داده‌اند که از حق آن‌ها یا مثلا صنعت بیاوریم و در فوتبال خرج کنیم؟

وی ادامه داد: بارسلونا و رئال مادرید می‌آیند فکر می‌کنند. در آمد ایجاد و هزینه می‌کنند. بایرن مونیخ سال‌ها در راس فوتبال بوده است. خوب پول در می‌آورد و خوب هم خرج می‌کند تا در اوج بماند. مشارکت مردم در آن جا این گونه است. هوادار می‌رود بلیت یک سال بازی‌ها را از قبل می‌خرد. من در خود مونیخ می‌خواستم بازی بایرن مونیخ را از تلویزیون ببینم، نمی‌شد. مسوول هتل گفت باید پول واریز کنم. بارسلونا یک تعداد بازیکن دارد که کسی آن ها را نمی‌شناسد همان‌ها را چند سال بعد ترانسفر می‌کند و پول در می‌‎آورد. با رونالدو قرارداد بسته شد؛ یکسری معترض شدند که خیلی گران خریده شد. همان روز اول از فروش وسایل و لباس کل هزینه جبران شد.

پنجعلی تصریح کرد: ما اول باید برویم سراغ حق پخش، بعد کپی رایت و همین‌طور تا مراحل بعدی. ما هنوز تماشاگر به ورزشگاه راه نمی‌دهیم. دو هزار نفر نمی‌توانیم به ورزشگاه ببریم. امیدوارم این ها درست بشود والبته که ارزو دارم شرایطی فراهم باشد که پیشکسوتان کنار باشگاه باشند و به آن چه عمل کنیم که دنیا ۴۰ سال قبل به ان رسیده است.

کلانی: خصوصی سازی هیچ نتیجه ای نخواهد داشت

حسینعلی کلانی همچنین پشت تریبون رفت و در بیان نظرات خود درباره خصوصی‌سازی اظهار داشت: در این جمع بزرگان صحبت کردن خیلی سخت است. من صادقانه و خیلی خلاصه می‌گویم اعتقادی ندارم که خصوصی‌سازی اتفاق بیافتد. تا زمانی که قوانین به درستی اجرا نشود این کار سرانجام نمی‌گیرد و در نهایت یک سری موضع‌های قدرت تصمیم‌گیرنده باشگاه خواهند بود، مشکلی که الان وجود دارد. این نظر من است. شاید هم اشتباه باشد. من می‌خواهم صادق باشم و حرف خود را صادقانه بزنم. امیدوارم در کنار این خصوصی‌سازی، تبصره‌ها به شکلی نباشد که پرسپولیس و هواداران بهره لازم را نبرند. امیدوارم کار به شکلی پیش برود که این نظر الان من اشتباه دربیاید و خواسته همه ما این است که همه چیز به نفع پرسپولیس و هواداران پیش برود.

وی ادامه داد: در ارتباط با پیشکسوتان هم من امیدوارم روزی برسد که مسایل ابتدایی مثل بیمه و بازنشستگی اینها حل شود. حرفی که سال‌ها است می‌زنیم و خیلی چیز ساده ای است اما دولت سالهاست انجام نداده. سن های ما به جایی رسیده که این حرکت برای ما چیزی نخواهد داشت و چیزی به ما نخواهذ رسید. درباره پرسپولیس هم آن چه اهمیت دارد این است که برای این باشگاه یک ساختار و سازمان و نظام منسجمی ایجاد شود. همان کاری که برای بعضی باشگاه‌های دیگر انجام شده است ولی نمی‌دانم چرا نباید برای پرسپولیس چنین اتفاقی بیفتد؟ چرا در هیچ برهه‌ای نباید برای پرسپولیس و هوادارانش شرایطی فراهم باشد که کمی آرامش داشته باشند.

کلانی افزود: سوال من این است که با خصوصی سازی چه چیزی نصیب باشگاه خواهد شد؟ وقتی سهم محدودی به باشگاه می رسد باز هم تصمیم گیری با کسانی است که تعداد سهامشان بیش از ۵۱ درصد است. اگر قرار است خصوصی سازی شود باشگاه را به تشکیلاتی واگذار کنند مثل باشگاه سپاهان که به صنایع فولاد وابسته است و زندگی خودش را می کند و هیچ مشکلی ندارد. چرا باید این دو باشگاه که ستون های فوتبال مملکت هستند همیشه مشکل داشته باشند و همیشه فقط وعده می دهند. در این چندین سال کدام دفعه شده که باشگاه پرسپولیس آرامش داشته باشد و مشکل نداشته باشد؟ پس ۱۰۰ درصد این مسئله خصوصی سازی هم امیدوارم من اشتباه کنم و توانسته باشند قوانینی تنظیم کنند که به نفع مردم باشد و اینکه گوشتی از مردم بکنند نباشد. طرفداران پرسپولیس با جان و دلشان برای پرسپولیس فدا می کنند ولی چه چیزی نصیبشان خواهد شد. امیدوارم کسانی که برنامه ریزی کردند درست باشد چون هیچ تشکیلاتی که در این چند سال خصوصی سازی کردند و کارخانجات و شرکت ها را واگذار کردند هیچ کدام به نفع مردم نبوده و الان هم همین خواهد بود و می خواهند سر ما را گرم کنند و افکار هواداران را خوشحال کنند هیچ نتیجه ای نخواهد داشت. امیدوارم که من اشتباه کرده باشم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)