
خبر سرخ: پایان مرحله گروهی جام جهانی 2026 به منزله خاتمه کار ایران در این دوره از رقابتها بود و شاگردان قلعه نویی در جام جهانی 48 تیمی با سه تساوی از دور رقابت ها کنار رفتند.
در آخرین روز از مرحله گروهی جام جهانی 2026 باید سه اتفاق بهصورت همزمان رخ میداد تا تیم ملی فوتبال ایران به مرحله حذفی صعود نکند؛ یکی برد غنا، یکی برد ازبکستان و دیگری عدم ثبت تساوی در دیدار اتریش و الجزایر.
غنا در مسابقه با کرواسی شکست خورد و ازبکستان، باخت تلخی مقابل کنگو متحمل شد. همه چیز به بازی سوم گره خورد که آخرین دیدار دور گروهی به شمار میرفت. تقابل اتریش و الجزایر هم برای ایران نفعی نداشت و الجزایر در جمع هشت تیم برتر رده سومی قرار گرفت. دیدار اتریش و الجزایر دو بر دو مساوی در حال پایان بود که الجزایر در دقیقه 94 گل برتری و سوم را زد و اتریش در کمال ناباوری در دقیقه 96 بار دیگر بازی را مساوی کرد و تیم ایران راحذف کرد.
با توجه به این نتیجه و نیز بر حسب امتیازات تیمهای رده سومی 12 گروه، تیم ملی ایران جایی در میان هشت تیم برتر رده سوم گروههای جام نداشت و از صعود به مرحله یکشانزدهم نهایی جام جهانی 2026 بازماند.
جام جهانی 2026 برای اولین بار شاهد حضور 48 تیم بود و مجموعاً 32 تیم به مرحله حذفی صعود کردند این شرایط هم برای راهیابی ایران به دور حذفی کافی نبود و شاگردان قلعهنویی به ایران بازمیگردند. قلعه نویی و تیمش به جمع 32 تیم هم راه پیدا نکردنددرحالی که جام جهانی های قبلی 32 تیمه برگزار می شد و راه یافتن به 32 تیم معادل صعود به جام جهانی های قبلی بود.
جدول نهایی تیم های سوم جام جهانی:





پس احمد نوراللهی کو پس چرا نبردنش ؟
چهارتا گوسفند میان میگن خوب بازی کرده راحت ترین گروه بود، نیوزلند ضعیف، بلژیک داغون ضعیف، مصری که ازبکستان بهش دوتا زده بود
برانکو کبیر سال ۹۸،فوتبال ایران به سرعت در حال آماتور شدن است
باسلام
لطفا اینجوری ازسرمربی اتتقادنکنید وبه جای نکوهش باید ازعملکردهمه اعضای تیم تشکروقددانی کرد بااین همه کارشکنی میزبان تیم ملی فوق العاده کارکردندوماممنون شان هستیم وبه آنها خسته نباشی میگویم
به نظر من فوتبال ایران را یکسری آقایان نابود کردن و زمانی که اسکوچیچ سرمربی تیم ملی بود و با عشق و امید تیم را به جام جهانی ۲۰۲۲ برد و آقایانی که یک باند بودن و ایشان را از سرمربیگری تیم برداشتن و کیروش را جایگزین کردن که متاسفانه اونجا تیم ملی ایران به حاشیه برده شد و کلا فوتبال ایران نابودش کردن ، چرا ما ایرانی ها فکر میکنیم خدا فقط برای ما ایرانی هاست خدای اسکوچیچ هم هست
اینکه سه بازی رو نبازی ولی نتونی ببری و مساوی کنی و تو رو توی برزخ صعود و عدم صعود نگهداره و پنج تا تیر دروازه و پنالتی هدر رفته و دو گل آفساید و اینکه تا دقیقه ۹۶ فکر کنی صعود کنی و بعد بوم با یه ضربه سر رویاهات بره روی هوا و تا ثانیه آخر زجرکشت کنه و امیدوار نگهت داره!!! به نظرتون به جز کارما چی می تونه باشه ، دم اتریش گرم واقعا
من خودم پرسپوليسي دو آتيشه ام ولى اينجورى تيتر زدن درست نيس افتضاح تيم مليمون بود يا تيم خودمون بود كه با سه هفته تمرين با اين همه بازيكن تاپ لول ايران جلوى تيم شهرستاني با يك روز تمرين خيلي راحت ميبازه بعد مدعي ميشن اگه ليگ ادامه پيدا ميكرد قهرمان ميشديم
هودارو از فوتبال زده نكنيد
تلخترین جام جهانی بود درسته بیرانوند بازی اول اشتباه کرد که در بازیهای بعد جبران کرد یا طارمی پنالتی را گل نکرد اما ۳گل ایران آفساید اعلام شد اگه میخوان با var پیش برن پس آمریکا و…هم نباید صعود میکردن قانون فقط برا ایران نیست که
تا وقتی تاج و رفقا هستن همینه
حالا بازی کثیف الجزایر اتریش یه طرف که رکورد پاس تو زمین خودی رو شکست، آلمان که هرگز به تیمای ضعیف تر باج نمیداد چرا باید به اکوادور ببازه که اکوادور ۴ امتیازی بشه و تیم سوم بره بالا.
بی لیاقتی بازیکنای خودمونم یه طرف. بیرانوند تو بازی با مصر وقت تلف میکرد انگار صعود کردیم تموم شده. ۵ تا دفاع با هم توپو نگاه کردن دقیقه پنج بره تو گل که بعدش زور بزنیم مساوی کنیم.
فکر کن کیپ ورد با ۳ امتیاز به عنوان تیم دوم رفت بالا ما با سه امتیاز تیم سوم هم نرفتیم. انگار این تیم ما تقاص یه چیزی رو داشت پس میداد که این همه بدشانسی هم چاشنی بازی بی هدفش شد
تبانی شد حتی خوشحالی گل ها هم خیلی غیر طبیعی بود
بازی با نیوزیلند حذف شدیم
حذف این تیم چندش آور را تبریک میگم،اگر هم صعود میکرد سوئیس سوراخشون میکرد
این ها می آمدند ایران اگر صعود میکردند بودجه چند شهرستان را بالا میکشیدند تا حواله و زمین و رانت بگیرند. خدا را شکر که تیم حواله و رانت بگیران حذف شد
درود بر ملت عزیز ایران،یه مشت پیرمرد رو قلعه نویی از خانه سالمندان با خودش برد که فقط سرود ملی رو بلند بخونن،کیپ ورد هم صعود کرد،حالا اگه مربی کسی دیگه بود داد قلعه نویی در می اومد که تیم ملی رو فلان کردن و چنان کردن،آقا بنظرم نباید قلعه نویی رو اجازه بدن بیاد توی کشور،توی اونجا با یه پنیر خامه عوضش کنن
سلام
این چه تیتریه
خودمون یه مسافرت کوتاه با هواپیما میریم تا یه روز استراحت نکنیم حال راه رفتن نداریم بعد بیچاره ها یه چند ساعت قبل بازی میومدن آمریکا با ترس و استرس زیاد هم بازی می کردن این حرف ها رو می زنید؟
یکم منصف باشید
همین هم واقعا بچه ها غیرتی بازی کردن و دمشون گرم
بدترین شکل ممکن حذف شدن
اگر اینا میرفتن مرحله بعد تازه میشد گفت صعود کردن به جام جهانی!!!!!!
اگر این تیم میرفت مرحله بعد معلوم نبود دستمزداشون رو چقدر بالا میبردن
میخوام بگم که فوتبال ما با این شیوه مدیریت به جایی نخواهد رسید و باید مدیریت بر اساس شایستگی و حرفه ای بودن افراد نخبه باشه!!!!!!
آقای تاج چیکاره بودن یه شبه شدن رئیس فدراسیون؟؟؟؟؟؟؟
از چه نامهای پرافتخاری به چه گزینه ی چندش آوری رسیدیم!!!!! که این حتی به عنوان پادو هم نمیشد روش حساب کرد!
تیم مربی نداشت و انگار تحت کنترل جهانبخش و طارمی کنترل میشد!!!!!
حذف معجزه آسای ایران را باید به ( کارما )ربط داد
ایران به این شکل حذف شد تا امثال خلیل زاده ها و قلعه نوعی های خبیث و پلید رویشان کم شود و سرجایشان بنشینند
خدا جای حق نشسته
فودباله دیگه
دربازی الحزایر تبانی شد
زهر مار بشود
جام ملت ها رو هم همینطور خراب میکنیم
گروهبان قندلی میگفت یکهفته تعطیل میشه نمیدونست کارمای هست با خفت جواب حق خوری جوانان را میده، بااین مدرسه پیرمردهای که راه انداخت،
فوتبال به لجن کشیده شده معلومه تبانی هست وقت تموم شده داور سوت نمیزنه تا نتیجه دلخواهشون رخ بده ایران ۳بازی کرد هر سه بازی را برد ولی گلهاشونو آفساید اعلام کردن این یعنی چی طبق قانون جدید زمانی افسایده که کل بدن بازیکن جلوتر از آخرین مدافع باشه
به یه دکتر خوب خودتو نشون بده
جدی میفرمائید!
چشم از این به بعد یه قانون جدید تو فیفا وزن میشه ایران وقتی گل زد اگر افساید یا خطا هم بود باید گل اعلام بشه چون نتیجه دل خواه تو نیست خجالت بکشین فوتبال دیدی تا حالا کی گفته کل بدن باید جولو تر باشه وقتی عرزشی میشینه فوتبال میبینه همین میشه
به قول طارمی حتماً یه خیریتی بوده !
تو خواهشاً اسم فوتبال رو نیار و کلا داخل گوشی هم نرو و ابدا نظر نده
آره راست میگی، قانون آفسایدو باید از بازیای ایران برمیداشتن چون تیم پیرمرا بودن، گناه داشتن
چشم دیدن اینکه پرسپولیس ده ساله جام اورده را ندارن مثل بازی پرسپولیس چادرملو گل و پنالتی پرسپولیسو نمیگیرن داوربعد 120 دقیقه سوت نمیزنه تا دقیقه 124 چادرملو گل میزنه
تیم دوم پرسپولیس چیکار کنه وقتی همه داوریها بر ضدشه در اصل پرسپولیس برده بود.
بازی با مصر فاجعه تکمیل بود ۸۵ دقیقه از دفاع بکش زیر توپ حتما تحفه واسه مسابقات آسیایی میخوان حفظش کنن همه اینا به کنار چرا روزبه چشمی دلقک مصدوم بود بردی
قلعه نوعی،رابردارند کی روبذارن؟مربی ایرانی بهترازقلعه نوعی نداریم
تبریک به مردم ایران بااین حذف تاریخی تا دیگر حق ملت را نخورین خدا جای حق نشسته
درود به شرفت